Mina HZ: Stage6 R/T, 7T, testa rossa of Roost Havoc?

$aint

holy scootertuning
Goedenavond! Long time no see! :D

Geen idee of er nog mensen op het forum rondhangen die hier iets over kunnen zeggen, de focus lijkt iets verschoven te zijn t.o.v. vroeger :p maar ik kwam afgelopen weekend m'n scooter weer tegen die al 10 jaar in verschillende garages staat en het leek me wel leuk die weer een beetje mooi rijdend te maken :)

Helaas heb ik het vroeger net niet gered om ooit meer dan 20pk te halen, ik ben net rond het moment dat men daar een beetje overheen ging ermee gestopt. Voor mij is de 20pk daarmee toch wel een soort van "magische" grens is, dus dat is voor nu het doel.
Nu lijkt dit doel tegenwoordig wel een stuk makkelijker haalbaar dan vroeger, maar toch :)

Ik wil het bij 70cc houden en na wat zoeken zijn er denk ik drie serieuze opties kwa cilinder die redelijk vermogen zouden moeten kunnen leveren en niet al te duur zijn:
- Stage 6 R/T
- MHR Team 7T. Zo te zien is deze opgevolgd door de Testa Rossa, maar is hier en daar nog wel leverbaar
- MHR Team Testa Rossa
- Roost havoc
Alles daarboven is me net wat te duur.

Daarnaast heb ik het idee dat met bijvoorbeeld een Evo 3 of een Pro Race 3 het toch een stuk lastiger is om meer dan 20pk te halen. Dat is wat ik me iig van vroeger herinner. Ik neem daarbij aan dat hetzelfde geldt voor de Big Evolution van Polini.

Ik heb niet echt vergelijking tussen deze drie cilinders kunnen vinden, zelfs eigenlijk geen/amper resultaten van de individuele cilinders en ben daarom benieuwd of iemand hier ervaringen/suggesties heeft over welke te kiezen? Andere suggesties/ideeen zijn ook welkom natuurlijk :)

P.S. Ook nog overwogen deze te posten in Tuning voor gevorderden, maar daar lijkt het helemaal dood te zijn :p

[edit] Roost havoc toegevoegd als optie, lijkt kwa kosten (als kit inclusief uitlaat) vergelijkbaar met de andere opties
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nee reed nog met een kleinere reed met een polini evo 2 maar die is helaas overleden.
heb er aan gedacht aan een simpele oplossing. Evo3 erop en weer verder. Maar wou toch graag wat meer power. Ben nu alleen nog opzoek naar iemand die mijn carters wil kotteren. En waar ik op de testbank kan. Liefst in de buurt van Apeldoorn. Zat te kijken bij jos dijkman maar krijg niet veel info van de website of ze de bank nog hebben en die werkzaamheden nog doen.

is een hoop veranderd is in de afgelopen 10/15 jaar
 
nee reed nog met een kleinere reed met een polini evo 2 maar die is helaas overleden.
heb er aan gedacht aan een simpele oplossing. Evo3 erop en weer verder. Maar wou toch graag wat meer power. Ben nu alleen nog opzoek naar iemand die mijn carters wil kotteren. En waar ik op de testbank kan. Liefst in de buurt van Apeldoorn. Zat te kijken bij jos dijkman maar krijg niet veel info van de website of ze de bank nog hebben en die werkzaamheden nog doen.

is een hoop veranderd is in de afgelopen 10/15 jaar
Yep, aardig verschil met vroeger :)
Jos Dijkman is nog wel actief, organiseerden ook nog meetings en races enzo, dus neem aan dat ze de testbank nog wel hebben. Zou ze gewoon even bellen voor de zekerheid.
 
nee reed nog met een kleinere reed met een polini evo 2 maar die is helaas overleden.
heb er aan gedacht aan een simpele oplossing. Evo3 erop en weer verder. Maar wou toch graag wat meer power. Ben nu alleen nog opzoek naar iemand die mijn carters wil kotteren. En waar ik op de testbank kan. Liefst in de buurt van Apeldoorn. Zat te kijken bij jos dijkman maar krijg niet veel info van de website of ze de bank nog hebben en die werkzaamheden nog doen.

is een hoop veranderd is in de afgelopen 10/15 jaar
Kotteren en banken kan wel bij maat van me. Heeft alles in de schuur wat je maar nodig kan hebben op scootergebied. Laat maar weten als je interesse hebt
 
Zeker interesse. Ligt eraan waar het is. Was niet van plan om heel Nederland door te rijden. Dan kan ik net zo goed naar DDL Tuning gaan. Waar ik goede verhalen over hoor
Is Oss een beetje inde richting?

Ja DDL is zeker goed, maar dan hoef je dit jaar niet te rekenen dat je nog geholpen word. Dennis komt om in het tuning werk. Dus zal laaaaange wachttijd zijn. Kom er wekelijks dus ik hoor weleens hoe druk het is bij hem en wat er word afgewezen ivm tijd gebrek. Overigens kan alles geregeld worden wat je eventueel gedaan wil hebben. Van opbouwen tot tunen en van frezen en lassen tot op maat onderdelen laten maken.
 
Is Oss een beetje inde richting?

Ja DDL is zeker goed, maar dan hoef je dit jaar niet te rekenen dat je nog geholpen word. Dennis komt om in het tuning werk. Dus zal laaaaange wachttijd zijn. Kom er wekelijks dus ik hoor weleens hoe druk het is bij hem en wat er word afgewezen ivm tijd gebrek. Overigens kan alles geregeld worden wat je eventueel gedaan wil hebben. Van opbouwen tot tunen en van frezen en lassen tot op maat onderdelen laten maken.
Heb je een PB gedaan. Kunnen onderling vast wel wat regelen. Thnx
 
Back
Top