Mina hori. Dip 20-45 kmh.

Jeff010

New Member
Goedemorgen,

Enige tijd geleden heb ik van een vriend van mij een Neo's uit 2005 kunnen kopen om op te knappen en om een beetje wat te leren over afstellen..

Nou dat ging bijna allemaal goed, heb hem aan de praat gekregen en rijd nu ook met een top van 85kmh (gps). Helaaaas heeft hij alleen wel een erg vervelende dip van 20-45 kmh.
Vanuit stilstand trekt hij erg snel op met vrij veel toeren tot de 20, waarna de toeren erg zakken en de scooter erg langzaam is en een zwaarder geluid maakt, vanaf de 45 hoor je dat die weer normaal loopt en vliegt hij vooruit tot +-85.

M'n setup is :
gietijzeren DR50
17.5mm dellortho // sproeier 84
Malossi multivar // 5 gram rollen
Malossi gele drukveer
En rode trekveertjes.
Yasuni R

Op valse lucht heb ik gecontroleerd en dat zit allemaal prima. Verders heb ik op internet/forums heel veel gezocht maar kon niet een duidelijk antwoord vinden. Waar ik sinds gisteravond wel zelf aan denk is een versleten vario??? Er zit namelijk een kleine groef in halverwege de variateur.

Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee op weg kunnen helpen, bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite!

Groeten jeff
 
Advertisement - register to remove this

Het is super simpel je rollejtes moeten nog lichter denk aan zo een 4 gram 3,5 gram dan zit je goed
En die groeven zorgen niet voor een dip alleen op topsnelheid zal die daardoor maar beneden gaan dus lichtere rolletjes
 
Vario shimmen (dus in lijn leggen met de achter koppeling) door middel van dunne shim ringen kun je nog voordat je de contra poelie helft van je Vario wil monteren. Dat wil zeggen tegen de Vario bus aanleggen zodat de V-Snaar smalste gedeelte gelijk staat met je vario-bus. Hierdoor kan de V-Snaar helemaal onderin de Vario beginnen. Daarmee wordt voorkomen dat je een rand in je Vario slijt met je V-Snaar, maar ook dat je niet als het ware in de 2e versnelling optrekt dus een dip ervaart bij het optrekken bij lage snelheden. Strakkere trekveren, zwaardere rollen en het goed shimmen van je Vario zorgt dat je dip verdwijnt en de scooter in zijn power band zit, en hierdoor constant vermogen levert. Let op bij shimmen niet te veel shimmen want dan kun je problemen krijgen met als gevolg het slippen van je V-Snaar.
 
Back
Top