Mijn zip loopt zachter dan eerst

Noah_1881

New Member
Ik heb een 80cc zip met ook een Malossi nokkenas, Malossi rolletjes en een Malossi v snaar. Hij ging als eerst netjes 80/85 maar hij is steeds langzamer gaan rijden nu tot het punt dat die maar 70 gaat en een raar geluid maakt op topsnelheid zou iemand de oorzaak weten
Post automatically merged:


Hier is een filmpje van waar ik optrek misschien dat iemand iets hoort aan het geluid
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou 'm toch nog een keer nakijken.

Het lijkt me dat het in de vario zit, of de motor moet vermogen verloren zijn.


Ik zou de vario nog eens goed nakijken op versleten onderdelen of iets dergelijks, anders zou ik het zo snel niet weten. Afstelling van de motor misschien, vies luchtfilter.
 
Heb wel inderdaad ook laatst de rollen laten vervangen door een vriend van me misschien dat de vario of iets er niet goed terug is ingezet
 
controlleer ook je klepspeling, kan ie ook vermogen op verliezen, wel de juiste gramage rollen terug gezet? en de zelfde vsnaar? die ervoor inzat
 
We hebben Malossi rollen 7.2 gram en een Malossi v snaar erin gedaan voor zip 4 takt natuurlijk. Zou het niet iets met de distributie ketting kunnen zijn?
 
Ja hiervoor had ik ook 7.2 gram maar nu van Malossi en de v snaar zou dan nu al ingereden moeten zijn. Maar zou de nokkenas ketting niet uitgerekt kunnen zijn of iets?
 
Lijkt mij sterk want dan is je timing ook helemaal verkeerd. En dat merk je echt! Denk eerder dat je je kleppen gewoon even moet afstellen om dat in iedergeval uit te kunnen sluiten. Kan je overigens wel even checken of je ketting inderdaad niet "te" veel speling heeft. Mocht dat wel het geval zijn, dan onder je carburateur die moer losdraaien, veertje eruit en met een klein boutje in het gat een of twee keer drukken tot je *Klik Klik* hoort om hem ietjes op te spannen. Absoluut niet te strak, want daar vernaggel je je timing,kleppen helemaal mee.
 
Is mogelijk ja. Als je kleppen niet goed afgesteld staan kan je vermogensverlies hebben. Buitendat, om dat eerst beet te pakken, kun je weer andere dingen uitsluiten.
 
vind het toch vrij apart dat de meeste hier met 7,2gram of zelfs 6,5gram rijden op een 80cc, terwijl als ik dat doe jankt ie zwaar in de overtoeren en ga ik niet harder dan 29 met 6,5 gram en 7,2 niet harder dan 39, en met 10 gram trekt ie echt goed op en blijven de toeren laag
 
Misschien is je koppeling wel gaar, of zijn die segmenten versleten. Drukveer te slap? Te strak? Dan kan ie ook meer toeren maak voordat ie hem pakt. Denk dat je het in je aandrijving moet gaan zoeken.
 
vind het toch vrij apart dat de meeste hier met 7,2gram of zelfs 6,5gram rijden op een 80cc, terwijl als ik dat doe jankt ie zwaar in de overtoeren en ga ik niet harder dan 29 met 6,5 gram en 7,2 niet harder dan 39, en met 10 gram trekt ie echt goed op en blijven de toeren laag
Slaat ook nergens op; zij maken enorme overtoeren. 80cc + Naraku/Malossi nokkenas + Malossi Multivar = 9,3gr rollen. Bij sommige scooters rijden ze met 8,4gr beter, maar 9,3gr is in principe de beste keuze.
 
vind het toch vrij apart dat de meeste hier met 7,2gram of zelfs 6,5gram rijden op een 80cc, terwijl als ik dat doe jankt ie zwaar in de overtoeren en ga ik niet harder dan 29 met 6,5 gram en 7,2 niet harder dan 39, en met 10 gram trekt ie echt goed op en blijven de toeren laag
Omdat je geen Torque Driver hebt.
Post automatically merged:

Slaat ook nergens op; zij maken enorme overtoeren. 80cc + Naraku/Malossi nokkenas + Malossi Multivar = 9,3gr rollen. Bij sommige scooters rijden ze met 8,4gr beter, maar 9,3gr is in principe de beste keuze.
Met de torque driver moet je echt richting 6/6,5gr gaan
 
Back
Top