Mijn vriend heeft een Zip gekocht

jbln043

Well-Known Member
Hallo,

Mijn vriend heeft een zip gekocht na het schijnt zijn de framenummers weg ?
nu weet hij niet wat hij moet doen wat zou het beste kunnen doen..
en als hij er zou op rijden zonder er iets aan te doen ( wat dom is natuurlijk ) en de politie houd hem aan , spreken ze hem aan dan voor gestolen voertuig berijden ?

mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja. Het beste is naar de politie gaan als je geen gezijk wil. Alhoewel ze jou misschien aansprakelijk stellen voor het kopen van gestolen goederen. Als je er weer legaal mee wil rijden moet je in ieder geval alles regelen met de politie en waarschijnlijk moet hij dan opnieuw gekeurd worden voor een kenteken bij het RDW, wat totaal zo'n € 150,- kost (iets minder maar weet niet hoeveel precies).

Denk wel dat je scooter daarbij aan alle wettelijke eisen moet voldoen!
 
maar als de framenummer weg zijn en hij word aangehouden kunnen ze toch niks natrekken dat die gestolen is ? of gaan ze ervanuit als de nummers weg zijn dat die gestolen is ?
 
Je kunt em geeneens verzekeren zonder framenummer en uiteraard mag je neit kloten aan framenummers dus wordt hij gelijk in beslag genomen.

Zou gelijk de kerel van wie je de zip hebt gekocht aanklagen. Wel erg dom van die vriend om niet het framenummer te controleren voor de aanschaf.
 
Na 5 minuutjes googlen zou hij zichtbaar moeten zijn als je dat kapje onder je buddy losschroeft. Zelfde kapje geloof ik als je je bougie wil vervangen.

Zit met 1 schroefje vast in het midden en aan de linker en rechterkant nog met 1, totaal 3 schroefjes dus.

Als je een zip 2000 hebt tenminste. Oude type zit hij ergens anders.
 
die is 9 van de 10 keer weggesleten.

frame nummer van een 2000 moet aan de rechterkant onder de voetenplank op een plaatje staan, waar de onderkuip schuin omhoog gaat zegmaar.
je hoeft er geen kappen voor af te halen.
 
Back
Top