Mijn speedy was eerst LC...

Jeffrey Marcele

Well-Known Member
Beste allemaal.

Ik heb eff een vaag vraagke voor vandaag!

Ik heb per inruil een speedfight 2 gekregen die ik aan het opbouwen ben..
Maar ik kwam bij deze speedy dus een temperatuur sensor tegen en deze is dus watergekoeld geweest.
Na wat vragen stellen bij de oud eigenaar ervan heeft hij mij vertelt dat deze speedfight inderdaad watergekoeld is geweest maar omgebouwd is naar luchtgekoeld.
Nu vindt ik luchtkoeling waardeloos en wil ik graag weer over op water koeiling.
Maar hoe moet je zoiets dan weer voor elkaar krijgen? ik lees veel over "elektrische waterpomp" maar bij de speedfight lc vanuit fabriek wordt ook de waterpomp door het vliegwiel aangedreven.. dus kan ik dan niet de 4 boutjes die mijn koelvin op zn plek houden laten zitten en de waterpomp er zo op over zetten ?? Ik ben verder al bekend met cilinders en radiateur zowel waterslangen zetten, maar dit is waar ik over na sta te denken.. of zoiets wel kan of dat het allemaal weer te simpel is en er het 1 en ander kapot gaat draaien als ik de pomp op deze manier bevestig.

Groetten!!
 
Advertisement - register to remove this

Met die elektrische waterpomp daarbij ben je in de war met `scooters die gebouwd zijn met een race setup` en de originele waterpomp een beetje een belemmering word, kwa slijtage en ook dat er meer massa aan het vliegwiel hangt.

Voor een originele setup is met de originele waterpomp niks mis mee. En ja deze zit op de nokjes die in het vliegwiel zitten gedraait..

Overigens raad ik je ook de LC setup aan.. De AC setup is veelste tam, de LC setup rijder veel beter voor een standaard setup.. Is wel zo ongeveer de beste standaard cilinder voor dat blok. Je merkt bij de LC setup dat hij wat feller reageerd..

Hoe je de boel ombouwd.. Gewoon een DD blok nemen en dan alles terug bouwen wat voor LC is.. En dan de sensor in de kop draaien voor de temperatuur en die aansluiten op die hangende stekker.

Heb zelf vroeger ook een speedfight 2 naar AC omgebouwd.. Dit met de volgende reden:

* AC cilinders waren een stuk goedkoper
* Bij motor problemen een sneller cilinder swap. (bij LC moet je alle KVS eruit halen en al die onzin. Dit scheelt nog best wat tijd als je in tijd nood zit
en toch weer een rijdende scooter wilt hebben.
* Deed het ook voor de lagere snelheid.. i.c.m controlles.


Conclusie:

Toch wel spijt ervan gehad om naar AC om te bouwen, omdat LC zoveel beter reed.
Als je AC hebt gereden dan is de lol daar ook snel vanaf.

Bij peugeot is er weinig reden om niet de originele peugeot cilinder te gebruiken tegenover 3rd party cilinders.
De originele zijn gewoon het beste, waarbij de LC aan de top behoord.
 
Back
Top