Mijn speedfight 2 geeft geen reactie als ik gas geef.

Harold2000vr

Well-Known Member
Hallo,
Een aantal weken geleden ben ik met een paar vrienden gaan rijden
en tijdens het rijden is de drijfstang van de krukas vastgelopen.
Ik een nieuwe krukas besteld, die er onder gezet en cilinder terug gemonteerd.
Met mijn cilinder was niks aan de hand. Ik heb nieuwe pakkingen er tussen gedaan.
Na 10 tot 15 keer kicken ging die aan. Prima opzich want alles was natuurlijk weer
helemaal leeg dus die moest opstarten. en jahoor hij starten gelukkig,
alleen was de gas reactie erg slecht en ik een stukje gereden door het dorp
en het leek dat die verzoop bij de 50kmh, maar toch trok die door tot de 60kmh.
Toen was ik gestopt en omgedraaid omdat ik bang was dat die zou uitvallen.
Ik wilde optrekken, reed die maximaal 10kmh. Daarna is die nog zo ongeveer 3x
uitgevallen. Maar na de 4e keer kreeg ik hem niet meer gestart en ben ik naar huis
gelopen. Nu heb ik dus het probleem dat ik hem nog steeds niet gestart krijg.

Als ik mijn uitlaat eronder uit haal en ik spuit door mijn carb een beetje rem reiniger
loopt die 20 sec stationair en valt daarna uit, dus ik dacht dan ligt het aan de vacuum.
Dus ik een benzine kraan gekocht zonder vacuum erop en hij doet het alsnog niet.
En als hij stationair loopt en je wilt gas geven geeft die nul reactie. Echt helemaal niks.
ik heb verschillende sproeiers geprobeerd. Maat 60 t/m 90 allemaal bijna en niks.
Ook heb ik het met een powerfilter geprobeerd en met een standaard luchtfilter voor de
tegendruk, maar ook dan start de scooter niet. Ik heb ook al een nieuwe bougie gekocht.
En als ik een aantal keer kick is mijn bougie ook gewoon flink nat dus de benzine komt wel
bij de bougie en hij vonkt ook goed.

setup:
peugeot speedfight 2
50cc
12mm carb
yasuni r uitlaat (bijna nieuw) dus die kan niet dicht zitten door iets.
Standaard vario (6 gram rollen)
9000 toeren
malossi delta clutch
top speed 80/85
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Een aantal weken geleden ben ik met een paar vrienden gaan rijden
en tijdens het rijden is mijn drijfstang van mijn krukas vastgelopen.
Ik een nieuwe krukas besteld, die er onder gezet en cilinder terug gemonteerd.
Met mijn cilinder was niks aan de hand. Ik heb nieuwe pakkingen er tussen gedaan.
Na 10 tot 15 keer kicken ging die aan. Prima opzich want alles was natuurlijk weer
helemaal leeg dus die moest opstarten. en jahoor hij starten gelukkig,
alleen was de gas reactie erg slecht en ik een stukje gereden door het dorp
en het leek dat die verzoop bij de 50kmh, maar toch trok die door tot de 60kmh.
Toen was ik gestopt en omgedraaid omdat ik bang was dat die zou uitvallen.
Ik wilde optrekken, reed die maximaal 10kmh. Daarna is die nog zo ongeveer 3x
uitgevallen. Maar na de 4e keer kreeg ik hem niet meer gestart en ben ik naar huis
gelopen. Nu heb ik dus het probleem dat ik hem nog steeds niet gestart krijg.

Als ik mijn uitlaat eronder uit haal en ik spuit door mijn carb een beetje rem reiniger
loopt die 20 sec stationair en valt daarna uit, dus ik dacht dan ligt het aan de vacuum.
Dus ik een benzine kraan gekocht zonder vacuum erop en hij doet het alsnog niet.
En als hij stationair loopt en je wilt gas geven geeft die nul reactie. Echt helemaal niks.
ik heb verschillende sproeiers geprobeerd. Maat 60 t/m 90 allemaal bijna en niks.
Ook heb ik het met een powerfilter geprobeerd en met een standaard luchtfilter voor de
tegendruk, maar ook dan start de scooter niet. Ik heb ook al een nieuwe bougie gekocht.
En als ik een aantal keer kick is mijn bougie ook gewoon flink nat dus de benzine komt wel
bij de bougie en hij vonkt ook goed.

setup:
peugeot speedfight 2
50cc
12mm carb
yasuni r uitlaat (bijna nieuw) dus die kan niet dicht zitten door iets.
Standaard vario (6 gram rollen)
9000 toeren
malossi delta clutch
top speed 80/85
Weer een hele lap tekst waar weinig mensen uitkomen.

Zelf probeer ik dit te lezen en te begrijpen, maar haak na een derde al snel af.

Uiteraard bedoel ik dit niet verkeerd en wens de topic-starter veel geluk en plezier met het oplossen van het probleem....

Owww, ja een antwoord op de vraag:

Uhhhhhh....????

Heb je de bougie al vervangen ?

Of iets dergelijks...............................

Hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Succes...!!!
 
Als ik je verhaal zo lees, raad ik je aan de ontsteking na te kijken..

Als de ontsteking slecht reageerd dan heb je inderdaad een slechte gas reactie en een slechte ontbranding (verklarend dan hij leek alsof hij verzoop bij 50km/h) Als de ontsteking even niet reageerd dat stikt hij natuurlijk op dat beetje benzine mengsel die niet verbrand word.

Ook uitvallen hoort bij eens slecht werkende ontsteking..

Hoofdzakelijk denk ik dat de cdi defect is (komt vaker voor bij peugeot,maar het probleem kan dieper liggen).. Dan zal je zelfs de stator na moeten meten.


Als het goed is zal hij nou waarschijnlijk ook geen vonk meer maken (reden waarom die nou niet meer wilt starten)
 
Weer een hele lap tekst waar weinig mensen uitkomen.

Zelf probeer ik dit te lezen en te begrijpen, maar haak na een derde al snel af.

Uiteraard bedoel ik dit niet verkeerd en wens de topic-starter veel geluk en plezier met het oplossen van het probleem....

Owww, ja een antwoord op de vraag:

Uhhhhhh....????

Heb je de bougie al vervangen ?

Of iets dergelijks...............................

Hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Succes...!!!
Ja die heb ik al vervangen ja.

Als ik je verhaal zo lees, raad ik je aan de ontsteking na te kijken..

Als de ontsteking slecht reageerd dan heb je inderdaad een slechte gas reactie en een slechte ontbranding (verklarend dan hij leek alsof hij verzoop bij 50km/h) Als de ontsteking even niet reageerd dat stikt hij natuurlijk op dat beetje benzine mengsel die niet verbrand word.

Ook uitvallen hoort bij eens slecht werkende ontsteking..

Hoofdzakelijk denk ik dat de cdi defect is (komt vaker voor bij peugeot,maar het probleem kan dieper liggen).. Dan zal je zelfs de stator na moeten meten.


Als het goed is zal hij nou waarschijnlijk ook geen vonk meer maken (reden waarom die nou niet meer wilt starten)
Ja het vreemde is dat hij juist een goede vonk geeft en het is een standaard ontsteking dus hij zou niet zomaar van tijd staan want hij kan er maar op 1 manier in.

En ook nog is dat hij geen slechte gas reactie heeft, hij heeft helemaal geen reactie. Als ik men gas open trek gebeurt er niks en mijn naald in mijn carn gaat zeker weten omhoog, net nog gecheckt.
 
Last edited by a moderator:
gezien je al nieuwe bougie erin heb gedaan is dat het in ieder geval niet, sowieso zal je het in de ontsteking moeten zoeken. bobine zou het probleem ook kunnen zijn, wat voor kleur vonk geeftie als je de bougie uit de cilinder haalt, in bougiedop doen, en dan tegen het frame aanhouden ( of staal sowieso)
wat voor kleur zijn dan de vonkjes? en hoe verspringen de vonken?
 
De kleur is blauw en ze verspringen bij het uit einde van de bougie Hoe het normaal ook hoort te zijn.

als die kleur blauw is en ze verspringen.... dan is je onsteking van begin to eind goed.

als de benzine gewoon in de cilinder komt, en de bougie vonkt mooi en blauw en jij zegt dat die met luchtfilter en uitlaat eraf + remmenreiniger wel eventjes draaid..... dan zou ik het toch zoeken in valse lucht ergens. kan dan niks anders zijn dan valse lucht.
je zou nog kunnen proberen een extra massa kabel te kunnen aanleggen van accu naar frame. maar denk niet dat dat veel helpt.
 
als die kleur blauw is en ze verspringen.... dan is je onsteking van begin to eind goed.

als de benzine gewoon in de cilinder komt, en de bougie vonkt mooi en blauw en jij zegt dat die met luchtfilter en uitlaat eraf + remmenreiniger wel eventjes draaid..... dan zou ik het toch zoeken in valse lucht ergens. kan dan niks anders zijn dan valse lucht.
je zou nog kunnen proberen een extra massa kabel te kunnen aanleggen van accu naar frame. maar denk niet dat dat veel helpt.
Oke dank je wel, ik ga het proberen
 
Ja het vreemde is dat hij juist een goede vonk geeft en het is een standaard ontsteking dus hij zou niet zomaar van tijd staan want hij kan er maar op 1 manier in.

En ook nog is dat hij geen slechte gas reactie heeft, hij heeft helemaal geen reactie. Als ik men gas open trek gebeurt er niks en mijn naald in mijn carn gaat zeker weten omhoog, net nog gecheckt.

Dat hij een goede vonk eenmalig maakt, zegt niks over dat hij dit ook continu blijft maken.. Ja de vliegwiel staat inderdaad op tijd..
Maar als de condensator slecht is in de cdi, dan krijg je ineens allerlei bijverschijnselen.. Onsteking dat onregelmatig uit tijd begint te vonken.
De ene keer dat hij het wel doet, de andere keer ineens het laat afweten.. Start problemen dat je tich keer moet kickstarten om hij echt aan te krijgen..
Met slechte gas reactie bedoel ik dat de ontsteking door de defect niet mee kan komen, en dus enkele keren gewoon overslaat en weer door gaat.
Als de onsteking overslaat, dan word er geen mengsel ontbrand.(krukas blijft gewoon door draaien omdat er nog steeds draaiende energie op zit) En komt er dus daarbij nieuw mengsel aangeleverd.. Het totale mengsel is dan ineens te veel en de onsteking krijgt het dan niet weg gewerkt..

Met timing bedoel ik: VONK--VONK--VONK--VONK--VONK.. Niet dat hij ineens dit doet VONK--VONK-VONK--VONK--VONK-VONK-VONK--VONK.

Dan houd ie het niet meer bij met de timing..
 
Ja het vreemde is dat hij juist een goede vonk geeft en het is een standaard ontsteking dus hij zou niet zomaar van tijd staan want hij kan er maar op 1 manier in.

En ook nog is dat hij geen slechte gas reactie heeft, hij heeft helemaal geen reactie. Als ik men gas open trek gebeurt er niks en mijn naald in mijn carn gaat zeker weten omhoog, net nog gecheckt.

Dat hij een goede vonk eenmalig maakt, zegt niks over dat hij dit ook continu blijft maken.. Ja de vliegwiel staat inderdaad op tijd..
Maar als de condensator slecht is in de cdi, dan krijg je ineens allerlei bijverschijnselen.. Onsteking dat onregelmatig uit tijd begint te vonken.
De ene keer dat hij het wel doet, de andere keer ineens het laat afweten.. Start problemen dat je tich keer moet kickstarten om hij echt aan te krijgen..
Met slechte gas reactie bedoel ik dat de ontsteking door de defect niet mee kan komen, en dus enkele keren gewoon overslaat en weer door gaat.
Als de onsteking overslaat, dan word er geen mengsel ontbrand.(krukas blijft gewoon door draaien omdat er nog steeds draaiende energie op zit) En komt er dus daarbij nieuw mengsel aangeleverd.. Het totale mengsel is dan ineens te veel en de onsteking krijgt het dan niet weg gewerkt..

Met timing bedoel ik: VONK--VONK--VONK--VONK--VONK.. Niet dat hij ineens dit doet VONK--VONK-VONK--VONK--VONK-VONK-VONK--VONK.

Dan houd ie het niet meer bij met de timing..
Dus ik moet eigenlijk een nieuwe cdi hebben
 
Ik wist het overigens in het jaar 2003 het ook niet dat peugeot de cdis vaker kapot ging..
Vreemd genoeg heb ik het zelf al eens in de praktijk ervaren.. Alleen maar stotteren, geen toeren opbouw, wegvallen bij gas geven.
minstens 20 keer proberen te starten voordat hij een keer aanging. En er gingen ook om de haverklap bougies elektronisch defect. (wilde niet meer goed vonken.. Elke keer bij een nieuwe bougie leek hij het even beter te doen.. En daarna begin het ge-etter weer..

Dus ja als je om de 1 a 2 maanden een nieuwe bougie moet steken, dan ga je op een gegeven moment wel afvragen of er niet iets meer aan de hand was.. Toen de nieuwe CDI erop ging was het direct starten en gaan. (Jaar geleden nog gebeurd)
 
Ik wist het overigens in het jaar 2003 het ook niet dat peugeot de cdis vaker kapot ging..
Vreemd genoeg heb ik het zelf al eens in de praktijk ervaren.. Alleen maar stotteren, geen toeren opbouw, wegvallen bij gas geven.
minstens 20 keer proberen te starten voordat hij een keer aanging. En er gingen ook om de haverklap bougies elektronisch defect. (wilde niet meer goed vonken.. Elke keer bij een nieuwe bougie leek hij het even beter te doen.. En daarna begin het ge-etter weer..

Dus ja als je om de 1 a 2 maanden een nieuwe bougie moet steken, dan ga je op een gegeven moment wel afvragen of er niet iets meer aan de hand was.. Toen de nieuwe CDI erop ging was het direct starten en gaan. (Jaar geleden nog gebeurd)


ja ik gaat dit ook echt onthouden als ik zo'n probleem tegen komt. je kan je de T*ring zoeken naar zulke problemen haha
 
Back
Top