Mijn scooter start zonder sleutel

Advertisement - register to remove this

Als je zonder sleutel de rem inknijpt , brand je remlicht dan ? Zo ja , zal je contactslot stuk zijn . Wat een beetje vreemd is , want je zet hem dan wel uit met je sleutel neem ik aan . Dan zou die dus op het moment dat je de sleutel eruit haalt weer contact moeten maken / verbreken ( kill functie )
 
Het merk "mijn scooter" ken ik niet.

Misschien even wat concreter want hoe beter je ons van info voorziet, hoe beter we je kunnen helpen.

Drie oorzaken die ik kan bedenken:
  1. Contactslot defect.
  2. Draad tussen cdi en contactslot breuk of slecht contact.
  3. Draad tussen contactslot en massa breuk of slecht contact.
 
Het merk "mijn scooter" ken ik niet.

Misschien even wat concreter want hoe beter je ons van info voorziet, hoe beter we je kunnen helpen.

Drie oorzaken die ik kan bedenken:
  1. Contactslot defect.
  2. Draad tussen cdi en contactslot breuk of slecht contact.
  3. Draad tussen contactslot en massa breuk of slecht contact.
50 cc 2t vivacity
 
Welke Vivacity, er zijn verschillende uitvoeringen, maar goed. :rolleyes:

Even het volgende:

Draad tussen cdi en contactslot
Deze draad is afhankelijk van het type Viva, zwart/wit of blauw/wit van kleur.

Draad tussen contactslot en massa
Deze draad is groen van kleur.


Het contact van het contactslot zit tussen de twee hierboven genoemde draadkleuren en schakelt als volgt:
  1. contactslot "uit", het schakelcontact in het contactslot verbindt beide draden met elkaar door.
  2. contactslot "aan" het schakelcontact in het contactslot verbreekt de verbinding tussen beide draden.
Dus hopelijk steek je wat meer moeite in het vinden van het probleem dan de moeite die je steekt in het formuleren van je vraag/antwoord.

Meten doe je overigens met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.

Laat maar weten wat de resultaten waren mocht jezelf geen conclusie kunnen trekken.
 
En hoe zet je de motor af , als je hem gestart hebt ? Als je dat met de sleutel doet , zoals normaal , zou hij dus op een punt wel de zw/wit , bl/wit door verbinden . En bij sleutel eruit weer verbreken , waardoor je zonder sleutel kan starten
 
En hoe zet je de motor af , als je hem gestart hebt ? Als je dat met de sleutel doet , zoals normaal , zou hij dus op een punt wel de zw/wit , bl/wit door verbinden . En bij sleutel eruit weer verbreken , waardoor je zonder sleutel kan starten
Iets voor de uitlaat doen
Post automatically merged:

Iets voor de uitlaat doen
Me schoen bijvoorbeeld maar ik kan me voorstellen dat dat niet goed voor de scooter is
Post automatically merged:

Welke Vivacity, er zijn verschillende uitvoeringen, maar goed. :rolleyes:

Even het volgende:


Deze draad is afhankelijk van het type Viva, zwart/wit of blauw/wit van kleur.


Deze draad is groen van kleur.


Het contact van het contactslot zit tussen de twee hierboven genoemde draadkleuren en schakelt als volgt:
  1. contactslot "uit", het schakelcontact in het contactslot verbindt beide draden met elkaar door.
  2. contactslot "aan" het schakelcontact in het contactslot verbreekt de verbinding tussen beide draden.
Dus hopelijk steek je wat meer moeite in het vinden van het probleem dan de moeite die je steekt in het formuleren van je vraag/antwoord.

Meten doe je overigens met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.

Laat maar weten wat de resultaten waren mocht jezelf geen conclusie kunnen trekken.
Sportline
Post automatically merged:

Welke Vivacity, er zijn verschillende uitvoeringen, maar goed. :rolleyes:

Even het volgende:


Deze draad is afhankelijk van het type Viva, zwart/wit of blauw/wit van kleur.


Deze draad is groen van kleur.


Het contact van het contactslot zit tussen de twee hierboven genoemde draadkleuren en schakelt als volgt:
  1. contactslot "uit", het schakelcontact in het contactslot verbindt beide draden met elkaar door.
  2. contactslot "aan" het schakelcontact in het contactslot verbreekt de verbinding tussen beide draden.
Dus hopelijk steek je wat meer moeite in het vinden van het probleem dan de moeite die je steekt in het formuleren van je vraag/antwoord.

Meten doe je overigens met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.

Laat maar weten wat de resultaten waren mocht jezelf geen conclusie kunnen trekken.
Uit 2005 volgens mij
 
Back
Top