Mijn scooter komt pas op toeren bij 10 a 20 km/h

Ik heb mn scooter helemaal opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen. ik ben nu aan het prutsen met de afstelling maar ik krijg hem niet helemaal fijn afgesteld. als ik volgas geef trekt hij tot de 10 km/h niet goed maar daarna als een beest. ik heb al veel geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. deze setup heb ik er onder.

Malossi 70cc vlinderpoort.
Malossi RHQ race krukas.
Malossi binnenrotor ontsteking (nieuwe)(is goed afgesteld op 1,55 voorontsteking).
DDL uitlaat geschikt voor deze cilinder.
28 mm stage6 carburateur (is ook afgesteld).
inlaatspruitstuk stage 6.
Polini varateur.
Standaard poulie.
Standaard koppeling met blauwe veren (2.0 dik).
2,5 gram rollen (stage6).
Drukveer polini 3,9 dik

Weet iemand wat ik hieraan moet doen om hem goed te krijgen. kan het aan de rollen, trekveren of de druk veer liggen? Ik zou het echt super mooi vinden als iemand het weet.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mn scooter helemaal opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen. ik ben nu aan het prutsen met de afstelling maar ik krijg hem niet helemaal fijn afgesteld. als ik volgas geef trekt hij tot de 10 km/h niet goed maar daarna als een beest. ik heb al veel geprobeerd maar ik kom er niet echt uit. deze setup heb ik er onder.

Malossi 70cc vlinderpoort.
Malossi RHQ race krukas.
Malossi binnenrotor ontsteking (nieuwe)(is goed afgesteld op 1,55 voorontsteking).
DDL uitlaat geschikt voor deze cilinder.
28 mm stage6 carburateur (is ook afgesteld).
inlaatspruitstuk stage 6.
Polini varateur.
Standaard poulie.
Standaard koppeling met blauwe veren (2.0 dik).
2,5 gram rollen (stage6).
Drukveer polini 3,9 dik

Weet iemand wat ik hieraan moet doen om hem goed te krijgen. Ik zou het echt super mooi vinden als iemand het weet.

schiet je scooter heel hoog in toeren als je weg rijd? misschien dat je te lichte rollen waardoor je scooter in het begin veel te veel toeren draait. ik vind 2.5 gram wel heel weinig.

verder zou ik het niet weten. K zou hem moeten horen om een goed oordeel er over te geven.

en ik zie dat je best een zware setup hebt. misschien een idee om andere koppeling te nemen. denk aan een polini 3G of een Malossi Delta clutch. Deze koppelingen zullen het weg rijden zeer bevorderen ook.
 
Bedankt voor je informatie
Denk eigenlijk zelf dat ze niet te licht zijn want hij schiet juist niet in toeren.
ik probeer denk ik dan ook een malossi delta clutch. heb er wel eens over gehoord en volgens mij zijn die aardig goed ja
alsnog bedankt.
 
Bedankt voor je informatie
Denk eigenlijk zelf dat ze niet te licht zijn want hij schiet juist niet in toeren.
ik probeer denk ik dan ook een malossi delta clutch. heb er wel eens over gehoord en volgens mij zijn die aardig goed ja
alsnog bedankt.
klopt malossi delta clutch echt een hele goeie koppeling.

Zelf ben ik meer fan van de polini 3G. deze is wat makkelijker aftestelllen, die malossi moet je steeds half uit elkaar draaien.
 
Begin maar met zwaardere rollen
Post automatically merged:

klopt malossi delta clutch echt een hele goeie koppeling.
Delta clutch was 10 jaar geleden een hele goeie. Valt nu wel mee hoor segmenten zijn veel mindere kwaliteit dan van een Polini 3g of stage6. Heb zelf een delta nu erin maar echt beter een Polini pakken. Zepfde verhaal met vsnaren
Zelf ben ik meer fan van de polini 3G. deze is wat makkelijker aftestelllen,
 
Last edited:
Heb al malossi besteld. kijk eerst hoever ik daarmee kom. probeer ook gelijk andere rollen als ik de koppeling heb. kan idd ook zijn dat de rollen te licht zijn maar dat probeer ik dan even.
 
Kijk ook eens naar je v-snaar
Als deze te breed is ligt hij niet op je glijbus en trekt hij op als een krant (natte) en gaat hij pas later beter trekken
 
Wat voor drukveer en trekveren heb je erin zitten? Want de standaard witte trekveren zijn vrij slap
ik heb hem nu goed afgesteld. heb de strakste veren van malossi bij DDL gehaald en de 3.9 drukveer van malossi en 2,5 gram rollen. Hij klapt nu in 1 keer vol de powerband in en trekt auto wheelie. je kunt niet meer volgas optrekken zonder dat je voorwiel in de lucht gaat. hier ben ik blij mee. alleen heb nu een poosje gereden en het blok rammelt wat. waar kan dit van komen. zou het de vertanding kunnen zijn?
 
Back
Top