Mijn scooter kan niet harder dan 17

misha070

New Member
Ik heb een piaggio zip 4t en ik heb er een malossi multivar op gezet en een andere uitlaat en verder niks (zat nog geen luchtfilter op), als ik rij en ik geef vol gas dan trekt ie op tot 17 en dan lijkt het alsof ie uitvalt door gebrek aan benzine maar dan pakt ie hem weer en dan blijft het zich herhalen.
Ik heb nu sproeier 78 en sproeier 80 gehaald en ik ga dat proberen maar weet iemand of het nog ergens anders aan zou kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Bedoel je een powerfilter? Ik zeg niet doen. Ik heb het ook wel eens ergens opgezet en daarna spijt ervan gekregen. Zet gewoon een originele luchtfilter erop. Verder lees ik in je verhaal dat er eerst helemaal geen filter op zat? En hij liep toen wel? Of rijd hij nog maar 17 sinds je een powerfilter gemonteerd hebt? Logischer wijs zou ik denken dat er een luchtfilter opzat en daarop is afgesteld en jij knalt er nu een powerfilter op dus krijgt hij meer lucht maar heeft hij ook meer benzine nodig. Je zou dit dus kunnen oplossen door een grotere sproeier te monteren. Aangezien je scooter smoort zal hij wel te arm lopen. Mijn advies is: monteer een originele luchtfilter en bespaar jezelf een hoop ellende.
 
Tot 17kmh? Dan is er meer aan de hand dan een ander sproeiertje of luchtfilter.

Heeft de v snaar te veel weerstand?
Welke drukveer heb je?

Verder sluit ik me aan bij enterprice. Al moet ik bekennen dat er momenteel een open luchtfilter op zit Bij mij. Zat er al op bij aankoop maar ik ga ook op zoek naar een originele..

En afstellen zonder luchtfilter heeft weinig tot geen zin of je moet het filter altijd weglaten. Maar waarom zou je? Hou je een gapend gat over van de slang die vraagt om rommel.. Eenmaal de filter erop zal de lucht toevoer ook anders kunnen zijn.
Dus...pas afstellen als het filter erop zit.

Standaard 50cc blok?

Mij lijkt de malossi variateurset, overkill. Te zwaar.

Ik had voor de lol eens gespeeld met de drukveren t.o.v de originele.

Wat een verschil zeg!!

Op een bepaald moment bij een rode drukveer ging ik niet harder dan 30. (Yamaha aerox 2 tact)

Toen met een witte, 45 km/h
Toen met de originele: 70km/h

En ik ben ergens achter gekomen wat mij verwonderde m.b.t vario ring. Al kennen jullie die is deze niet alleen voor afvoeren maar ook voor opvoeren!?

Alles wat ik plaats is puur gebaseerd op eigen ervaringen.
 
Bedoel je een powerfilter? Ik zeg niet doen. Ik heb het ook wel eens ergens opgezet en daarna spijt ervan gekregen. Zet gewoon een originele luchtfilter erop. Verder lees ik in je verhaal dat er eerst helemaal geen filter op zat? En hij liep toen wel? Of rijd hij nog maar 17 sinds je een powerfilter gemonteerd hebt? Logischer wijs zou ik denken dat er een luchtfilter opzat en daarop is afgesteld en jij knalt er nu een powerfilter op dus krijgt hij meer lucht maar heeft hij ook meer benzine nodig. Je zou dit dus kunnen oplossen door een grotere sproeier te monteren. Aangezien je scooter smoort zal hij wel te arm lopen. Mijn advies is: monteer een originele luchtfilter en bespaar jezelf een hoop ellende.
Ja ik ga is kijken hoe die het beste loopt ik ga van alles proberen en dan zie ik het ik laat het je weten. bedankt voor je reactie
 
Tot 17kmh? Dan is er meer aan de hand dan een ander sproeiertje of luchtfilter.

Heeft de v snaar te veel weerstand?
Welke drukveer heb je?

Verder sluit ik me aan bij enterprice. Al moet ik bekennen dat er momenteel een open luchtfilter op zit Bij mij. Zat er al op bij aankoop maar ik ga ook op zoek naar een originele..

En afstellen zonder luchtfilter heeft weinig tot geen zin of je moet het filter altijd weglaten. Maar waarom zou je? Hou je een gapend gat over van de slang die vraagt om rommel.. Eenmaal de filter erop zal de lucht toevoer ook anders kunnen zijn.
Dus...pas afstellen als het filter erop zit.

Standaard 50cc blok?

Mij lijkt de malossi variateurset, overkill. Te zwaar.

Ik had voor de lol eens gespeeld met de drukveren t.o.v de originele.

Wat een verschil zeg!!

Op een bepaald moment bij een rode drukveer ging ik niet harder dan 30. (Yamaha aerox 2 tact)

Toen met een witte, 45 km/h
Toen met de originele: 70km/h

En ik ben ergens achter gekomen wat mij verwonderde m.b.t vario ring. Al kennen jullie die is deze niet alleen voor afvoeren maar ook voor opvoeren!?

Alles wat ik plaats is puur gebaseerd op eigen ervaringen.
Ik ga is kijken wat het beste werkt, ik zal het je laten weten. Bedankt voor je reactie
 
Back
Top