mijn scooter doet raar....

james2121

New Member
Ik heb een MBK booster uit 1998. Ik heb al vele kosten gehad aan deze scooter. 2 keer naar de garage geweest en 2 keer een nieuwe cillinder gestoken moeten worden.
Maar nu begint hij weer raar te doen en ik wil niet naar de garage omdat dit zeer duur is. kun jullie me helpen?
dus de problemen zijn:
Trekt traag op.
Ik kan niet volle gas rijden of hij maakt dan effe een raar geluid en remt af.
Rijd trager.
wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Op welke mengverhouding rij je? En hoeveel kilometers zat er ongeveer tussen de problemen in? Is je carburateur schoon? Als je de benzineslang van de carburateur af trekt terwijl hij loopt komt er dan een goede straal benzine uit?
 
Ik weet dat hij moest roderen en dat deed ik. af en toe ging ik tot de 60 tijdens het roderen maar dat is gelijk maar 3 keer gebeurd voor 5 sec. maar hij draaide goed na +-500km. maar nadien gelijk 50km erna begon hij dat raar geluid te hebben bij volle gas en remde hij ook af tijdens dat geluid. en na 150km denk ik nu begint hij ook trager te rijden. dus vanaf na het roderen was het al zo maar niet zo ernstig maar nu is het gelijk erger geworden omdat hij gelijk trager rijd. Mijn carburateur ziet er wel wat vuil uit...
 
Het is een 2t toch? Deze heeft of een olietank of je moet zelf olie door de benzine gooien met een verhouding van 1 deel olie op 50 delen benzine.

Vuil op de buitenkant van de carburateur maakt niet uit, gaat om de binnenkant. Er zijn een paar honderd topics en videos hoe je deze schoon kan maken
 
Na de bovenstaande vragen beantwoord te hebben is het wellicht handig om erbij te vermelden waarom je tot twee keer aan toe een nieuwe cilinder hebt moeten plaatsen en wat daar de concrete oorzaak van was. En tevens hoeveel tijd hier tussen zat.
 
Mijn vermoeden is dat er niet voldoende olie bij de cilinder komt. Als je de cilinder eraf haalt en die beschadigt is weet je het vrijwel zeker
Kan komen door een kapotte oliepomp of een blokkage in de toevoer. Maar ik heb altijd op mengsmering gereden dus heb geen ervaring met dit systeem
 
Na de bovenstaande vragen beantwoord te hebben is het wellicht handig om erbij te vermelden waarom je tot twee keer aan toe een nieuwe cilinder hebt moeten plaatsen en wat daar de concrete oorzaak van was. En tevens hoeveel tijd hier tussen zat.
De eerste keer was de cilinder vanbinnen kapot. Maar dat was de zelfde cilinder na de aankoop van de brommer dat was vorig jaar. En de 2dekeer een 5maanden later denk ik was de reden dat er zand in mijn cilinder kwam en daarom hebben ze er ook een nieuwe luchtkap opgestoken. De eerste keer weet ik niet wat de oorzaak was en bij de 2de keer was het zand volgens de garage
 
Back
Top