Mijn nieuwe scooter zuipt enorm veel

Ryaan

New Member
Goedemiddag,

Ik heb net een nieuwe Sym Symphony gekocht, hij rijdt echt geweldig goed en alles alleen hij doet een beetje lang met een koude start.

Zelf heb ik echt geen verstand van scooters en dus dacht ik, hier kan ik terecht aangezien de scooterzaak maar 3 dagen in de week open is.

Mijn vraag was dus; ik heb mijn scooter nu een paar dagen en er staat 130 op de teller en heb m nu al 2 keer helemaal vol moeten gooien en inmiddels is die weer leeg... dat is enorm veel dacht ik dus.. is dit normaal voor een nieuwe scooter of is er echt iets aan de hand?


groet,

Ryan
 
Advertisement - register to remove this

Er is iets aan de hand, zal waarschijnlijk ergens lekken ofs. Kijk is in je handleiding hoeveel deze scooter moet rijden volgens hun.
1 op 25 is redelijk normaal na mijn weten. aangezien er waarschijnlijk 7L in je tank kan, moet je gewoon 175km kunnen rijden hiermee.

Maar GARANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Er is iets aan de hand, zal waarschijnlijk ergens lekken ofs. Kijk is in je handleiding hoeveel deze scooter moet rijden volgens hun.
1 op 25 is redelijk normaal na mijn weten. aangezien er waarschijnlijk 7L in je tank kan, moet je gewoon 175km kunnen rijden hiermee.

Maar GARANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er gaat 6,5 L in
 
Bij garantie altijd terug.

Verder zou je eens kunnen kijken of je onder het blok iets van druppels heb hangen. Brandstof.

130km op 6,5 liter? Is toch 1 op 20. Maar voor een standaard viertakt is dit wel erg laag.

En hoe is je rijstijl? Alsmaar vol gas?

Mijn sym orbit euro4 4 takt loopt (uitgerekend) rond de 1 op 40. Bij normaal rijden.
 
Bij garantie altijd terug.

Verder zou je eens kunnen kijken of je onder het blok iets van druppels heb hangen. Brandstof.

130km op 6,5 liter? Is toch 1 op 20. Maar voor een standaard viertakt is dit wel erg laag.

En hoe is je rijstijl? Alsmaar vol gas?

Mijn sym orbit euro4 4 takt loopt (uitgerekend) rond de 1 op 40. Bij normaal rijden.
hij heeft in die 130 al minimaal 2x getankt dus zou eerder 1 op 10 zijn
 
Ik rij 1 op 33 met mijn Vespa GTS300 en ik ben niet bepaald voorzichtig met het gas.

Een originele 4-takt 50cc scooter moet dit toch makkelijk kunnen overtreffen.

1 op 20 voor een originele scooter is gewoon te veel, dit is het verbruik van een zwaardere motorfiets.

Mijn oude BMW K1100LT van de jaren 90 was nog iets zuiniger dan deze scooter!
 
Back
Top