Mijn net nieuwe lagers nu al vast?

Status
Not open for further replies.

Paultjedb

Well-Known Member
Nou ja ik heb dus net een nieuwe krukas in mijn blok gezet.
Ik reed vandaag wat rond en op een gegeven moment begint mijn scooter beetje het geluid te maken alsof je lagers op zijn.
Maarja ik had dus net nieuwe C4 lagers erin gezet.
Ik stopte en heb hem maar uit gezet en naar huis toe geduwd.
Ik haal mijn carterdeksel eraf en zie dat mijn vario een beetje is losgelopen.
Ik haal mijn vario eraf en draai wat met mijn krukas. De krukas draaide ongeveer 3/4 mee en toen bleef ie hangen, ik draai hem 1/4 terug en duw weer vooruit en hij gaat weer een volledig rondje, maar stopt daarna weer.
Dit heeft zich een paar keer herhaald.

Weet iemand misschien wat dit is?

Alvast bedankt,

Paul
 
Advertisement - register to remove this

lagers zeker niet gecentreerd? Dan stond er nog spanning op je krukas. Omdat je lagers er scheef inzaten, draaien ze vanzelf kapot. Dus ik denk dat je nou in die fase zit. Zit niks op dan andere krukas lagers. Als je steeds blokkeerd met het draaien.

Wat je kan proberen is een paar tikken op de krukas geven zodat ie misschien nog gaat zetten. Maar het kan ook zijn dat je lagers al kapot zijn, want goed lagers horen gewoon te draaien.
 
Hmm zou het wel eens kunnen zijn.
Maar wat bedoel je met centreren precies?
En waar moet ik die tikken dan geven ontstekings kant of vario kant?


En bedankt voor je reply
 
Als hij stopt.......
Wat als je de krukasmoet erop zet deze vastdraait en vervolgens met wat meer kracht probeert te draaien, lukt het dan wel of zit hij gewoon VAST.
Probeer ffies met een rinsleutel of dopsleutel door deze op de krukasmoer te zette en dan rond te draaien.
 
eerst gewoon ff moer op de krukas en ff een tik op beide uiteinden van de as

dan is hij gecentreert

dan loopt hij wss nog wat stroef door de keerringen maar dat komt door het nieuw.

gewoon rustig beginnen met rijden

ik weet niet of je wel c4 nodig hebt (hoe hoger getal na de C hoe meer speling en dus hogere toeren) volgens mij kan c3 ook erg hoge toeren aan
 
franky said:
eerst gewoon ff moer op de krukas en ff een tik op beide uiteinden van de as

dan is hij gecentreert

dan loopt hij wss nog wat stroef door de keerringen maar dat komt door het nieuw.

gewoon rustig beginnen met rijden

ik weet niet of je wel c4 nodig hebt (hoe hoger getal na de C hoe meer speling en dus hogere toeren) volgens mij kan c3 ook erg hoge toeren aan

Tot de 16k als het goed is, dus kan bijwijze van dikke setup op.
 
Is goed dan probeer ik dit ff morgen voreg.
Neem wel aan dat ik eerst ff cilinder eraf moet nemen, anders sla ik drijfstang krom.
Ik probeer morgen ff,
en dan laat ik ff wat weten.

Groetjes Paul
 
Oh nee he,

Ik heb maar besloten niet direct te doen wat jullie zeiden.
Heb zelf eerst nog ff wat verder gezocht.
Bleek het dat mijn buurjongen een boutje van de grondplaat niet goed had aangedraaid.
Dus het vliegwiel kwam tegen dat boutje aan.
Maarja nieuw boutje en ik vlam weer.

Toch wel bedankt.
 
Dan als nog kan het geen kwaad om m even te centreren. :)
Het is niet altijd nodig maar ik raad het je wel aan te doen.
Gewoon even vario en ontsteking eraf en een paar tikjes geven op beide kanten.
Als je het niet wilt doen weet je het iig voor de volgende keer dat het wel aan te raden is. :)

Ik doe dit zelf alleen als het asje na het plaatsen niet soepel draaid ( als je een slinger geeft moet ie een paar keer na draaien )
Dan gewoon een paar goede meppen geven en dan HOOR je dat ie op zijn plaats gaat zitten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top