Mijn Hussar CPI

Inoue

Well-Known Member
Hallo allemaal ! Ik ben nieuw op dit forum en ik zit met het volgende probleem :)

Ik ben tijdje geleden een Hussar CPI gekocht, mooi dingetje vond ikzelf, maar er zat zeg maar een rare uitlaat onder, best wel groot zeg maar ! Ik heb de prop en vario ring eruit laten halen, wat wel veel werk koste aangezien ik een heel raar bochie had ens0w.. dus eenmaal "opgevoerd" bleek dus dat ik nog langzamer ging dan normaal.. omdat ik zeg maar vermogen mis door die grotere uitlaat, want zeg maar dat bochie is zeg maar al groter dan andere scooters, maar bij die uitlaat is dat gat zo groot dat zeg maar alle vermogen in 1x verloren ging ! Dus ik trug en die vent zei dat ie wel wat op zou verzinnen, dus eenmaal wat verzonne (hij bleek het gat zeg maar iets kleiner gemaakt te hebben door er wat in te zetten) ging ik dus weer normale snelheid.. hoppa weg geld ! Hij zegt dat ie um verder op kan voeren door iets met mijn cilinder te doen, maar ben bang dat dan alles weer verloren gaat door mijn uitlaat ! Ik heb nie veel verstand van scooters en heb al veel gezocht op google, maar kan iemand mij ckerheid geven of bijvoorbeeld de uitlaat Ixil Twin van € 189.95 op mijn scootie past? Of weet iemand anders een uitlaat die er op past? Want die vent had er veel geprobeerd maar geen 1 paste erop zei hij..

Alvast hartstikke bedankt en hoop dat ik veel leer op dit forum ! :)

Groeten Maarten

(dit na aanleiding van "jaime" zijn post over hussar (mijn scootie dus))
 
Advertisement - register to remove this

zegmaar dat je zegmaar zegt van ehhh zegmaar.

Misschien moet je een andere 'vent' zoeken die net iets meer verstand van scooters heeft dan die prutser waar je hem nu naartoe hebt gebracht.
Een CPI heeft een uitlaat die een hele slechte bocht heeft. Zeg maar een soort waterleiding. Daar kan je onmogelijk een fatsoenlijk vermogen mee krijgen, en moet je dus lekker vanaf blijven.

De volgende uitlaten passen dus wel:

Tecnigas Tek voor minarelli horizontaal (€90)
Laser XPro Mina horiz. (€150)
Doppler S3R nieuwe versie mina horiz. (€135)

De Doppler is de beste van dit rijtje.
Dit heb uit de bestellijst van www.scooter-attack.com kunnen afleiden.


(en de yasuni z en r passen ook ja maar ik ga dat kutmerk niet meer vermelden :))
 
Uitlaatje nodig > Yasuni kopen.
Toch?

Er zijn zoveel goede uitlaten, maar om de een of andere rede zie ik dit specifieke merk ongeveer 75 tot 90% van de tijd worden aangeraden.
 
Ik vind dat er wel kern van waarheid in zit er zijn nog tig andere merken die minstens net zo goed zijn terwijl ik vind dat bijv. Lazer X pro voor mina hor toch echt wel lekker presteerd

Aidix said:
Uitlaatje nodig > Yasuni kopen.
Toch?

Er zijn zoveel goede uitlaten, maar om de een of andere rede zie ik dit specifieke merk ongeveer 75 tot 90% van de tijd worden aangeraden.
 
Ja en om maar even op dit specifieke geval terug te komen, ik weet 1000% zeker dat die Doppler beter presteert op zowel 50cc als 70cc, degelijker in elkaar zit én ook nog eeens minimaal een tientje goedkoper is als een Yasuni Z.

Dus als onze topicstarter een beetje slim is, dan loopt hij met een wijde boog om die andere pijpjes heen.
 
Ok hartstikke bedankt allemaal !!
Ik heb nie veel verstand van scooters, dus wat bedoel je Aidix? :) hahah en ja ik kwam er ook net achter beetje veel zeg maar geschreven haha :p
 
mischien kwa prestaties al denk ik van niet

jij denkt, maar ik WEET. 7 jaar ervaring plus meer dan 15 uitlaten gehad.
Snappie?

Overigens heeft Scooter-attack op de testbank gemeten (=bewijs) dat de TECNIGAS RS70 (€115) net zoveel vermogen levert als de Yasuni R en zelfs nog wat langer zijn koppel vast houdt. Dit op 70cc. Helaas wil geen hond die pijp hebben omdat er tecnigas op staat.

Dus gewoon kappen met die Yasuni waanzin.
 
Nou als je gewoon op een willekeurig forum (met name scooter-f***ks.nl)vraagt "welke uitlaat" dan komen er nog voor je klaar bent met tikken al ongeveer 300 gasten met de mededeling dat je maar een Yasuni R moet kopen.

Dat komt doordat ze elkaar allemaal nalullen zonder ooit een andere uitlaat te hebben gehad. Kuddegedrag.
 
owww zo bedoelde je het hahah ik vat ut al ! Ik d8 iets van uitlaat met een wijde boog over die bocht ofs0w heen laten gaan hahaha dikke lol..

Maar hartstikke bedankt man, ik zal eerst ff naar die kerel toegaan als ie nog zegt het kan nie, ga ik wel naar eentje die wat verder zit maar wel meer verstand van heeft dan..

Hartstikke bedankt Aidix en de rest van de kudde !!! :p :)
 
ff offtopic :

Maar daar heeft hij zkr gelijk in ik had op aerox van maat zo goed mogelijk een Yas R afgesteld tenmiste zo goed als we het voor elkaar kregen en vervolgens Hebo Gara Getest was toch wel flink verschil.

Dus ik snap ook nie waarom iedereen zo Yas Geil is... Terwijl R en Shot tog shot beter is naar mijn mening
 
Aidix said:
jij denkt, maar ik WEET. 7 jaar ervaring plus meer dan 15 uitlaten gehad.
Snappie?

Dus? Dan zal jij dat wel allemaal weten zeker?

Maar buiten dat je jezelf heel wat vind met je ervaring moet ik je gelijk geven dat de Yasuni uitlaten vaak onterecht als beste aangeprezen wordt. Qua prestaties is het zeker een goede uitlaat, maar de Bidalot S2 doet tegen de Yasuni R zeker niet onder en is veel goedkoper en heeft dezelfde kwaliteit (goede lak, perfecte bevestiging).

Ik weet verder weinig over welke uitlaten er op een CPI wel en niet kunnen. Ik ken wel iemand die een Oliver heeft (zelfde blok) sinds de introductie daarvan ong. Alleen heeft die altijd standaard gereden, maar een slechte uitlaat is het echt niet en ik denk eigenlijk dat je gewoon beter moet afstellen. Probleem met die std. uitlaten is wel dat de katalysator weleens los wil trillen maar ze zijn kwalitatief wel goed ondanks dat ze er niet uit zien.

KreVaN said:
ff offtopic :

Maar daar heeft hij zkr gelijk in ik had op aerox van maat zo goed mogelijk een Yas R afgesteld tenmiste zo goed als we het voor elkaar kregen en vervolgens Hebo Gara Getest was toch wel flink verschil.

Het is net welke cilinder de uitlaat op gaat en hoe goed jij kunt afstellen.
 
Er wordt nogal veel gezegd "die uitlaat is slecht en die goed" maar het is bij iedere scooter/setup anders. Persoonlijk rij ik veel liever met iets rond dat niemand heeft (en toch kan verbazen) dan met iets dat iedereen al heeft. Maar niemand durft dit blijkbaar.
 
Back
Top