Mijn Aerox trekt alleen op met hoge toeren

RS3V2

New Member
Beste,
Ik heb laatst een Yamaha Aerox uit 2006 gekocht, maar het valt me op dat hij alleen optrekt als ik vol gas ga. Hij trekt dan wel heel hard op en gaat snel naar zijn top (95km/h). Ik moet er nog een nieuwe luchtfilter opzetten, maar de oude is nog niet zo heel oud en ziet er nog goed uit. Is dit normaal voor een 2 takt? Ik vraag dit omdat ik alleen nog maar op 4 takt scooters heb gereden.
De Aerox heeft de standaard carburateur maar wel een yasuni uitlaat en volgens mij een Polini Vario kit.
 
Advertisement - register to remove this

Dat licht heel erg aan hoe ie gebouwd is.


Hele hoogtoerige tweetakts maken alleen power in de hoge toeren terwijl een laagtoerige cilinder ook lekker trekt onderin. Je zou echter niet helemaal geen power moeten hebben op lage toeren, hij zal trager accelereren maar wel vooruit moeten komen.

Ik gok eerder dat er iets met de setup van je vario niet klopt, dat de toeren te veel dalen zodra je niet vol gas geeft. Zit er een andere drukveer in?
 
Een 2 takt moet wel toeren maken om snelheid te maken.
Hij moet alleen wel met halfgas enzo goed optrekken anders is de cabarateur niet goed afgesteld
 
Gaat hij gewoon heel sloom met half gas of merk je dat hij gaat stotteren met kwart tot half gas?
Als ik kwart/half gas geef komt hij geen centimeter vooruit
Post automatically merged:

Dat licht heel erg aan hoe ie gebouwd is.


Hele hoogtoerige tweetakts maken alleen power in de hoge toeren terwijl een laagtoerige cilinder ook lekker trekt onderin. Je zou echter niet helemaal geen power moeten hebben op lage toeren, hij zal trager accelereren maar wel vooruit moeten komen.

Ik gok eerder dat er iets met de setup van je vario niet klopt, dat de toeren te veel dalen zodra je niet vol gas geeft. Zit er een andere drukveer in?
Zover ik weet zit er geen andere drukveer in, maar ik denk dat ik hem dan maar naar een garage moet brengen want ik heb daar zelf geen kennis over. Desondanks ben ik blij met uw hulp
 
Back
Top