MHR2000 VS MHR2005 (varioset)

Ik weet wat de verschillen van beide zijn maar dat is me vraag niet.
Is het verschil in de praktijk te merken? Wie heeft er met allebei eens gereden? Of is de MHR 2005 gewoon niks beter dan MHR 2000?
 
Advertisement - register to remove this

varios_rollen.jpg

rollen_2.jpg

varios_2.jpg

gradenplaatjes.jpg

rollen.jpg


Als ik deze foto`s zo zie, dan ga ik er vanuit dat het alleen gunstig is voor je topsnelheid. Aangezien de nieuwe 2005 vario meer naar binnen kan zetten omdat de rollen groter zijn en de vario hoger is, dit zal dan het voordeel zijn.
De grootste vraag in me hoofd blijft of het ook nog voordeel geeft voor je snellere optrekken en sneller accellereren.
 
Hoezo niks hoger. Je kan toch zien op die foto dat de gradenplaat verder eruit kan komen en daardoor komt die vario toch dichter bij de halfpoelie.
En daardoor komt je v-snaar toch hoger?
BTW ik zie maar weinig informatie over deze vario in het genoemde topic van ronnie. Het meeste gaat het over de 2006 cilinder en de uitlaat.
 
als je door een vario op zo'n simpele manier gewoon even sneller gaat dan zou het toch heel gemakkelijk zijn? gewoon de vario nog dieper in het carter maken , de vario nog groter maken etc..

het gaat er gewoon om dat je op het zelfde toeren gebied meer met hetzelfde vermogen kunt doen , daarom word een vario veranderd , uiteindelijke gevolg is dat ie dan mischien wel iets sneller gaat

dit is dus de reactie die ik ook naar je heb gestuurd via PM.

verder zou je voor de grap eens met een scooter moeten gaan racen , dan kom je er heel erg goed achter wat een variosysteem doet bij bepaalde veranderingen.
 
mja, de rollen hebben meer ruimte nodig (zijn immers groter) , en de plaat zal er ook niet zo diep in vallen als de 16x13.

en omdat de vario zoveel ruimte nodig is nu heb je ook minder ruimte op de krukas
 
Oke zonder verder nog eigenwijs te zijn volgens jou. Zal men er ook met optrekken en snellere accelereren en meer koppel nog op voorruit te gaan.
Ben momenteel bezig met me crossscooter. Vroeg me af of er nog winst te behalen valt met de MHR2005 vs MHR2000?
 
Scootercrosser said:
Dus met mhr2000 kan je wel met start mechanisme blijven gebruiken? Of ook niet? En kan je met een standaard startmoter eigenlijk wel een MHR cross starten?

Dat startmotortje trekt de compressie niet :) ( Uitgaande van een redelijke Cross cilinder )

En bij een MHR 2000 hoef je niet het start mechanisme te verwijderen :)
 
Back
Top