MHR Team Replica fraag ?

My Problem is the roughness of the exhaust-port-middle !
The Complete Nicasil "Career" is fine , but the middle its not :/
I cracked up :p

Tyrone , go online ! Or answer my PM :)
 
Like they said, the rougness is Malossi-Factory-Tuning:)
Just do what Joël said and you'll be fine.

Even een vraagje tussendoor, betekent dan de spijl 'terugleggen' altijd 'even met een schuurpapiertje eroverheen'?
 
Originally posted by $aint

Even een vraagje tussendoor, betekent dan de spijl 'terugleggen' altijd 'even met een schuurpapiertje eroverheen'?

Nee...

Malossi legt de spijl zelf terug, het enige wat je met een schuurpapiertje aanricht is het gladder maken van de spijl.

Als je een niet-terugliggende spijl met een schuurpapiertje terug wil leggen wens ik je veel succes en geduld.... :)
 
Originally posted by Joël
Nee...

Malossi legt de spijl zelf terug, het enige wat je met een schuurpapiertje aanricht is het gladder maken van de spijl.

Als je een niet-terugliggende spijl met een schuurpapiertje terug wil leggen wens ik je veel succes en geduld.... :)

Ik dacht al, zou el erg makkelijk zijn:)
Hoeveel wordt zo'n spijltje dan teruggelegd? Kan toch niet veel zijn, omdat het 'nicasil' erg dun is (paar micrometer toch?)
 
Originally posted by $aint
Ik dacht al, zou el erg makkelijk zijn:)
Hoeveel wordt zo'n spijltje dan teruggelegd? Kan toch niet veel zijn, omdat het 'nicasil' erg dun is (paar micrometer toch?)

De nicasil laag is enkele honderden mm's dik. Een spijltje kan dus nooit meer dan een paar hondersten teruggelegd worden, anders ga je er doorheen. 0.01-0.02mm max dus...
 
Originally posted by Joël
De nicasil laag is enkele honderden mm's dik. Een spijltje kan dus nooit meer dan een paar hondersten teruggelegd worden, anders ga je er doorheen. 0.01-0.02mm max dus...

Neem aan dat je met "enkelen honderden mm's dik" micrometers bedoelt:)
Iig, bedankt voor de uitleg!
 
Last edited:
Originally posted by $aint
Neem aan dat je met "enkelen honderden mm's dik" micrometers bedoelt:)
Iig, bedankt voor de uitleg!

Nee, micro is 10^-6

Oftewel 1 micrometer (of "micron") is 1/1000 mm

Ik praat over hondersten mm's , jij over duizenden mm's.
 
Jij praatte over honderden, terwijl je honderdSTEN bedoelde... Daar doelt $aint op... Iedereen die op z'n minst fatsoenlijk basisonderwijs heeft gevolgd, weet natuurlijk dat een honderdste 0,01mm is...
 
the one you are referring to is the EXHAUST PORT BRIDGE, i have MHR Speed cilinder kit too (mina) and it has that rough surface texture on the bridge which is normal on all MHR cilinders. Malossi slightly grinds that part of the bridge so it doesn't bulge & scaratch the piston & ring when it gets hot but most of the time it isn't enough so i grind off a very very small amount until the roughness disappears.

use a Dremel with rubber abrasive wheel to remove the roughness but be warned though you must be an experienced cilinder tuner to handle such delicate work coz if you slip & mess up the cilinder then it's bye bye MHR.

hope this helps.
 
Are you crazy. Do not polish the bridge with rubber abrasives. The lines over the bridge help to catch OIL to cool down the bridge.
If your piston is seizing on the bridge, put the piston & cylinder back together. Take a pencil, with the piston a TDC and scribe a line on the pison in side the exhaust showing the thickness of the bridge on the piston. Take the piston out and drill 3 small holes between the two lines on the piston. This will help cool down the bridge port and prevent seizing.

Note: Try Motul Karking Pro : Rated up to 23,000rpm's Premix
(2) - Motul 600 Premix
(3) - Motul 510 Premix/Injection


Added Speed
 
Back
Top