MHR speed 7t beste uitlaat hoge snelheid.

Status
Not open for further replies.

vacinden

Well-Known Member
Hoi...
Ik had eindelijk wat geld over en heb mezelf een mhr speed 7t aangeschaft aangezien mijn athena racing versleten was.

Ik wil graag weten wat de beste uitlaat is voor de speed 7t@mina@top

Zal ff me setup neerzetten:
Primaire vert13/44
secundair 15/42
Polini Evo2 vario (4.3 gram19*15.5) + Overrange(Ori overrange V-snaar(niet kevlar))
Polini onsteking @2,25mm (dat ding met het zware vliegwiel boven de spoelen)
DO 24mm @ sproei 150
Stage 6 V-force membraan met stuffer untuned
Stage 6 koppeling (Malossi rode drukveer)
MHR speed 7T
Hebo Racing 2
Koso GP versie cockpit SR mina

Mja ik heb het forum al door zitten spitten maar ik word een beetje gek van alle tegenstrijdigheden.
Ik houd van hard rijden...optrekken is wel leuk maar doe mij maar gewoon zo hard mogenlijk op mijn scoot. Tot nu toe heb ik met de hr2 uitlaat niet harder gereden dan 120km/h @12500 rpm
Met me athena racing haalde ik 129km/h@tomtom met ori onsteking en yasuni R
Kan ik meer halen uit de wazige Hebo Racing 2? Ja vast wel...moet ik dan mijn stuffer er ook uit halen(zonder stuffer ging ie met sproei 130 al naar ~14k toeren @ 3.2 gram, kracht leek er wel uit te zijn met de hr2)
20 tot 100km/h semi stabiel @ 12000 toeren.
Of moet ik gewoon hoger in toeren gaan zitten dmv lichtere rollen? Waarschijnlijk ben ik wat te voorzichtig met mijn 7t, Hebo racing 2 met maar een klein beetje dempwol maakt gruwelijk veel kabaal :)

Testing in progress.....graag advies over de uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

Scooter afstellen op de testbank doet wonderen.
ik weet niet of je daartoe de mogelijkheid hebt?

Over het algemeen wil een Yasuni C21 zeer goed presteren op een speed 7t.
Misschien dat je een c21 kan lenen van iemand?

Best kijk je even op de testbank wat de beste grafiek geeft, dan weet je ook welk toerental je scooter moet draaien met welke uitlaat.
Toeren mogen wel wat hoger.

Is de cilinder aangepast?
Ivm stuffer: er niet uithalen, als je dat doet kunnen de 2 buitenste kleppen eruitvallen, dat wil je natuurlijk niet.
 
Yasuni C21 zal goed moeten presteren, all-round pipe.
Tja, we kunnen nooit garanderen wat hoogste top is en dat is alleen lange vertanding keuze.
Je zal ongeveer toeren moeten maken rond 13.500/13.800 correct me if i am wrong daar zal hij beste op presteren.
Anders vraag xsh voor uitlaat van roost die zal zeker goed doen.
 
Yasuni C21 zal goed moeten presteren, all-round pipe.
Tja, we kunnen nooit garanderen wat hoogste top is en dat is alleen lange vertanding keuze.
Je zal ongeveer toeren moeten maken rond 13.500/13.800 correct me if i am wrong daar zal hij beste op presteren.
Anders vraag xsh voor uitlaat van roost die zal zeker goed doen.

hoezo zal die zeker goed doen...
Welke uitlaat het beste zal proberen is pas met zekerheid te zeggen als hij x aantal uitlaten vergeleken heeft op de bank.
Van een c21 is geweten dat het idd een goed all-round pijpje is...

@ topicstarter: Wat je idd kan goed als je echt gewoon hoge topsnelheid wil hebben... Zoek uit wat de langste vertanding is die er te verkrijgen is, monteren en knallen :)
 
Ik heb geen testbank in de buurt. Woon op et platteland.

@spasta ik dacht dat de vertanding die ik er nu in heb toch al wel redelijk lang is. Ook is de cilinder niet getuned want (lach niet) ik gebruik em als straat scoot.

Ik kan wel een c20 ff lenen maja... c21 is ook waar ik zelf stiekem al aan zat te denken.

Stuffer zou ik natuurlijk gewoon zo kunnen maken dat hij nog wel de klepjes vasthoud.

Bedankt voor jullie reacties ^^ :)
 
Ik heb geen testbank in de buurt. Woon op et platteland.

@spasta ik dacht dat de vertanding die ik er nu in heb toch al wel redelijk lang is. Ook is de cilinder niet getuned want (lach niet) ik gebruik em als straat scoot.

Ik kan wel een c20 ff lenen maja... c21 is ook waar ik zelf stiekem al aan zat te denken.

Stuffer zou ik natuurlijk gewoon zo kunnen maken dat hij nog wel de klepjes vasthoud.

Bedankt voor jullie reacties ^^ :)

Laat de stuffer er maar gewoon in, dan heb je een mooi verloop.
C20 heb je niet zoveel aan, kan je altijd eens testen natuurlijk maar zal niet heel boeiend zijn. Mjah, c21 zal gewoon lekker presteren... dat kan je kopen als je wil.

je vertanding is nu idd vrij lang maar je zegt zelf dat optrekken je niet zoveel uitmaakt... Dan monteer je toch gewoon de langste vertanding zodat je lekker hard kan gaan rondrijden, dat is wat je wil zeg je...
 
Laat de stuffer er maar gewoon in, dan heb je een mooi verloop.
C20 heb je niet zoveel aan, kan je altijd eens testen natuurlijk maar zal niet heel boeiend zijn. Mjah, c21 zal gewoon lekker presteren... dat kan je kopen als je wil.

je vertanding is nu idd vrij lang maar je zegt zelf dat optrekken je niet zoveel uitmaakt... Dan monteer je toch gewoon de langste vertanding zodat je lekker hard kan gaan rondrijden, dat is wat je wil zeg je...

Ja dat heb ik gezegd. Maar het ging me vooral om de uitlaat :)> Misschien is het je niet opgevallen (tussen de regels) maar ik was blijkbaar van mening dat er uitlaten zijn voor hard optrekken en een hoge top. Eigenlijk wil ik de 140km/h gewoon halen, en dat dan zo snel mogenlijk met de huidige vertanding en de rest van de setup behalve de uitlaat.

Ik heb geen mooi verloop want mijn spruitstuk is vierkant aan de membraam kant, bijna net zo groot als de vierkante buitenkant van de stuffer.

Het wordt dus een c21.

Btw nog enig idee wat er mis is met de HR2? Te laag toerig te smalle powerband? @mina gewoon kut ding ?

thanks
 
Last edited:
Update:

Heb andere rollen erin nu, zit nu op 3.6gram ipv 4.3 nu is het optrekken tot de 100 @ 12900 toeren daarna wil ie wel doorlopen naar 13500 maar dan voelt et of de kracht er toch echt uit is (Had eerder ook 3.2 gram erin maar dan zit ie wel op 13500 ongeveer bij wegtrekken maar lijkt gewoon geen kracht te hebben...me bougie is ook redelijk donker maar goeed...kwacht wel tot ik die c21 eronder heb en dan ga ik verder...denkk
Ach moet ook een andere carb erop zetten want deze komt met zijn bakje tegen de carters en de cilinder en je zit dat er wat lekt...weet nog niet of het de terugslag van benzine is wat via het filter tegen de cilinder aanwaait of dat er wat stuk is ........
 
Zit er nog merkbaar verschil tussen de dpr c21 en de yasuni c21 @ mina hor?
En waar herken ik de c21 mocht ik 1tje via marktplaats willen kopen? Hij is langer dan de c20 en heeft ook een langere demper zo lijkt het op de fotos van shops.

Edit:
Laat maar ik heb via google gezocht en ze zijn toch wel zon beetje het zelfde die dpr c21 en yas c21. Het enige verschil tussen de uitlaten zou komen doordat de dpr handmade is en qua constuctie nog wel eens een steekje zou laten vallen.

Topic kan dicht
 
Last edited:
Nouja het is tog wel een kwalitatief heel stuk mindere pijp en presteerd ook een stuk minder(Zelf getest) Ik zou gewoon een goede fabriekspijp nemen.
 
je kan het topic zelf closen door rechtsboven je 1e post op thread tools te klikken, en dan op close thread
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top