MHR speed 04 Peugeot

Status
Not open for further replies.

Lucien

Volvo Amazon `70
Hierbij bied ik mijn mhr cilinder aan. Hij is afkomstig van een minarelli blok, en is afgedraaid zodat het op een peugeot carter past. Ik heb er 3 liter op gereden,en daarvoor was hij van Fadi, die er alleen mee gebankt heeft.

De score was destijds 19,03 pk. Punten van verbetering waren de inlaat en de uitlaat. Je mag er dus vanuit gaan dat een 20 pk score er zeker inzit.

Kanttekeningen:
- Bij het afdraaien is er wat mis gegaan, en hierdoor missen een paar kleine stukjes nicasyl. Dit is helemaal bovenin de cilinder, en maakt eigenlijk niet uit. De zuigerveer raakt dat stuk niet. De score 19,03 is gewoon met dit gebeurt, en ik heb er zelf ook op gereden zonder enige problemen.

- Bij het tunen, wat overigens zeer netjes door Fadi is gedaan, is hij iets te ver gegaan in de uitlaatpoort,waardoor er een klein gaatje naar een tapeind gat zit. Het is dus niet aan te raden, de scooter zonder koeling te gebruiken,omdat het tapeind dan verwarmd wordt door de uitlaatpoort. Als je met koeling rijdt zal het niet uitmaken.

- Paar krasjes op de bovenkant van de zuiger. Hele lichte detonatie gehad, ook bij de vorige eigenaar nog.

Ik heb er paar maanden terug 156,20 voor betaald, en dat was toen al een zeer redelijk prijs.

Hij mag nu weg voor 126,20. Niet minder, want dit is geen prijs natuurlijk, voor een mogelijke 20 pk.








 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top