This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

mhr-replica tunen

Status
Not open for further replies.

tha tom

Well-Known Member
Kan er mij iemand zeggen hoe ik nog wat meer koppel uit mijn mhr-replica kan krijgen. Mijn 21mm carb is goed afgesteld dus daar gaat het niet over. Ik bedoel iets in de zin van uitlaatpoort bijwerken, andere zuiger, één zuigerveer weglaten (had ik op het infobelgium forum gehoord) of iets anders. Ik heb hem wel nodig dus het moet zeker werken anders doe ik het liever niet.
Het gaat me dus vooral om acceleratie.
 
Het is zo dat als je je uitlaatpoort bredert maakt dat je meer koppel krijgt en je vermogen komt hoger in toeren als je 'm hoger maakt, MITS je spoelpoorten het aankunnen.

Check www.macdizzy.com voor meer 2takt info en tunen enzo
 
Rush: NOOIT aan je cilinder zitten zonder dat je weet wat voor ffect het heeft....

echt weer een newbee opmerking maja die moeten er ook zijn
 
Aye Ruud, uuuh ik heb dus die blauwe top performances 50 cc cilidner, en nu zitten er 6 (geloof ik of 7 maar ik dacht 6) spoelpoorten in die cilinder, maar mijn uitlaatpooort is bijna hetzelde als origineel... Zou ik die iets bij meoten vijlen..? Weet jij of dat kan?

SvR
 
Je kan bv ook je speolpoorten polijsten, dat levert ook vermogenswinst op omdat het mengsel beter kan doorstromen
 
Freezerator: als je uitlaatpoort bijna hetzelfde is als origineel zul je met de xtra stroomsnelheid die je wint door het polijsten van je spoelpoorten nix op schieten omdat je uitlaatpoort de begrenzende factor is...

Bij Piaggio is het zo dat als je je uitlaatpoort 1mm omhoog brengt je vermogen ook 1 mm in toeren stijgt...
 
Als ik mijn uitlaatpoort verbreed zal ik dus harder trekken maar minder snel gaan. Staat dat vast? En wat als ik er een andere zuiger in zet met maar één zuigerveer? En hoe groot is het risico dat het fout loopt?

alvast bedankt voor de reacties
 
Ik heb nog nooit gehad als ik mijn uitlaatpoort breder maakte dat ik zachter ging rijden, eerder harder door iets te lange vertanding. En toen ik een zuigerveer van mijn zuiger afhaalde trok hij in de lage toeren minder, maar zat bovenin sneller aan zijn top.
O ja Ruud ik heb gewoon zonder te rekenen mijn uitlaatpoort 1 mm omhoog gevreest en nog veel meer. Als je poortmappen van andere cilinders gaat vergelijken kom je al een heel eind
Maar ik vind het een beetje zonde om aan die replica te beginnen neem liever een oude cilinder en probeer eerst wat.
 
en zeker omdat frezen in alu 10x zo moeilijk is als in gietijzer...

en je gaat NIET zachter rijden door het verbreden van je uitlaatpoort (of je hebt iets fout gedaan


Bart: wat voor cilinder was dat?

Tip: lees heel www.macdizzy.com door (het tune gedeelte) en ga niet als een maloot zitten hakken en zagen in je cilinder, er zijn namelijk een aantal regels die je NIET mag overtreden, zoals uitlaatpoort niet breder als 74% vd boring anders eet je zuigerveer de cilinder op...

en 1 of 2 zuigerveren maakt geen zak uit (in mijn geval) ik merkte er helemaal niks van
 
Eurokit 50, een zeer gare cilinder waar niets aan te verzieken was, hij maakte maar 9500 rpm, op een mb. Hij was wel nieuw, maar prestaties waren zeer slecht. En ik heb macdizzy gelezen, maar alles snappen is wat anders
Ja ik ben nog bezig met goedkope cilinders, geen zin om gelijk een evo cilinder ofzo te verzieken. Als je weinig of geen ervaring hebt met tunen denk goed na, je kan veel winnen maar ook verliezen!
 
je kunt meer verliezen dan winnen, en blijf alstjeblieft van je spoelpoorten af, dat kun je bijna al1 maar fout doen!!!
 
wat kost zo'n mhr nou



gewoon doen en als ie het niet goed doet dan weet je dat je je blok flink verneukt hebt en dat je nieuwe moet halen


simple as that
 
Status
Not open for further replies.