mhr replica, to buy or not to buy ?

Speedyrules

180cc koning
Wel het zit zo, ik rijd nu al een 6200 km met m'n std cilindertje rond en dat ben ik nu stilaan ontgroeid aan het raken, mijn speedfight raakt net 100 op de teller als voluitga , ik begin het stilaan een beetje saai te vinden

anywayz ik wou dus een nieuwe cilinder , nu heb ik al erg goeie comentaar gehoord over de MHR replica, die zou ik graag willen, maar het probleem is dat ik minsteens 32 km per (week)dag rijd , nu is de vraag , kan m'n scoot dat allemaal aan zonder dat ik om de week een nieuwe zuiger moet steken of krukaslagers moet zitten vervangen

weet er iemand of dit cilindertje de scoot een beetje heel houd en weet er iemand hoe dit presteerd op speedfight (lc uitderaard)
 
Advertisement - register to remove this

Natuurlijk slijt een cilinder sneller als er meer mee gereden wordt, je standaard 50 zal ook sneller slijten. Ik zou als je hem koopt wel zeker je lagers en misschien je krukas vervangen
 
mhr-rep gaat zeer lang mee, als je hem goed afsteld en altijd goed warmrijdt. Peugeot lagers/krukas zal het ook makkelijk 10.000km houden...
En goede olie/smering, ik zou je oliepomp eruit halen en zelf gaan mengen....
 
ja uitderaard als ik hem ga halen dan koop ik me in een keer doppler of yamashi krukas, sfk c3 lagers , DO 19 mm en mss doppler boost bottle *kwestie van dat hoge verbruik wat in te dijken ;)*

oh ja, denken jullie dat de originele ontsteking heel die zaak aan kan ?

dus jullie denken over het algemeen dat dat moet kunnen zonder dat ik om de week een nieuwe zuiger enzo moet steken ?
 
hij houdt het wel, alleen zal je wel vaak je veren moeten vervangen...
en idd zoals casper zegt, meteen je oliepomp afsluiten en zelf mengen.
maar ook dat ligt er maar aan hoe je em afstelt.
 
Hey,

Die cilinder zal het best lang uithouden hoor... Heeft een Nikasil-wand, en die is errug hard. Misschien na 5000 km zuigertje vervangen (ligt er wel aan in wat voor staat ie is). Maar hou er wel rekening mee dattie niet zo betrouwbaar is als je ori 50cc.... Goed smeren dus !!! En uiteraard de goeie carb afstelling. (beter sproeier een tikkie te groot dan te klein !!!). En om het allemaal echt betrouwbaar te houden idd een Doppler krukas o.i.d.... Misschien is een wat langere vertanding ook een idee. Hoef je nietzo ontzettend veel gas te geven om de 100 te halen (en dat gaat dus ten goede aan je betrouwbaarheid !). Hou er dan wel rekening mee dattie wat langzamer optrekt dan met de standaard vertanding, maar zal wel zeker beter zijn dan dat het nu is !!! Er is een goeie vertanding van Doppler. Die is maar 17% langer dan origineel. Is i.i.g. niet zo lang als andere merken (polini of malossi). En de ontsteking : Die kan dat makkelijk aan hoor....

Latûrrrrrr......
 
Originally posted by Speedyrules
en mss doppler boost bottle *kwestie van dat hoge verbruik wat in te dijken ;)*

DIT IS COMPLEET NUTTELOOS, VET GAAN=BENZINE ZUIPEN
oh ja, denken jullie dat de originele ontsteking heel die zaak aan kan ?

JA

dus jullie denken over het algemeen dat dat moet kunnen zonder dat ik om de week een nieuwe zuiger enzo moet steken ?
IK RIJ NU AL 3000 MET DEZELFDE ZUIGER/VEREN. VEREN ZIJN ONDERHAND WEL AAN VERVANGING TOE....
 
uitderaard zet ik m'n mengsel wat rijker, ik heb met m'n rotax max 125cc m'n mengsel bijna altijd te rijk staan , dat ding draait ook bijna 18.000 toeren dus beter het zekere voor het onzekere nemen ;)

dus ,naar gelang jullie zeggen trek ik het wel met om de 2500 km nieuwe zuigerveren en om de 5000 km nieuw zuigertje ?

*btw, ik weet dat er in die cilinder nicasil zit, ik weet dat een alu cilinder erg lang mee gaat, ik wou gewoon weten hoe het zat met de zuiger/zuigerveren ;)*

nou met m'n for race en die mhr replica heb ik zo'n vermoeden dat hij wel lekker zal lopen , nu ik weet dat de zaak heel blijft :)

alvast bedankt mensen, deze mag mijn part dicht :p :#

*p.s. , ik denk dat ik met m'n vertanding origineel ga blijven, top heb ik meer dan voldoende voor waar ik woon , ik rijd nu al sneller dan een lokale speedfight 100cc als ik ga liggen :#*
 
Back
Top