MHR REP VRAGEN VOOR GEVORDERDEN

krazynesss

Well-Known Member
Hallo gasten,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen zit is mn setup

NRG
MHR Replica LC 70cc
21MM Dell Orto
Polini4Race
Drukveer+Trekveer Malossi blauw
Race koppeling Malossi
Standaard luchtfilter aangepast

Scooter netjes ingereden etc. liep uiteindelijk op de teller 120km/u
Dik tevreden ermee en opeens na verloop van tijd liep de snelheid terug. Gat in uitlaat weer netjes dichtgelast maar probleem bleef.
Cilinder open gehaald en putjes erin vlak geschuurd en weer gaan gwn!
En ook de lagers van de krukas gwn goed. Maarja na een tijdje zelfde verhaal dus laatst weer inelkaar gezet en starten gasse en PUFFF weer uitelkaar gehaald en nu is er een stuk weggesmolten supervaag..
Trouwens ik rij scooter alleen als het lekker weer is dus bijna nooit |(
Begrijp er niks van!?! Te weinig benzine ofzo ? Kleur van mn bougie was wel aan de witte kant :| snap dan niet hoe ik 250 km heen en terug heb gereden :S Waar moet ik nu op letten kga in ieder geval weer een nieuwe zuiger hale welke bougie moet ik gebruiken en misschien een bepaald soort olie ofzo? Moet ik letten op koelvloeistof- of oliepomp? Waar zit de oliepomp trouwens bij NRG? Of is dat de koeling en oliepomp in 1?

Gr speedjunk
 
Advertisement - register to remove this

Hallo gasten,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen zit is mn setup

NRG
MHR Replica LC 70cc
21MM Dell Orto
Polini4Race
Drukveer+Trekveer Malossi blauw
Race koppeling Malossi
Standaard luchtfilter aangepast

Scooter netjes ingereden etc. liep uiteindelijk op de teller 120km/u
Dik tevreden ermee en opeens na verloop van tijd liep de snelheid terug. Gat in uitlaat weer netjes dichtgelast maar probleem bleef.
Cilinder open gehaald en putjes erin vlak geschuurd en weer gaan gwn!
En ook de lagers van de krukas gwn goed. Maarja na een tijdje zelfde verhaal dus laatst weer inelkaar gezet en starten gasse en PUFFF weer uitelkaar gehaald en nu is er een stuk weggesmolten supervaag..
Trouwens ik rij scooter alleen als het lekker weer is dus bijna nooit |(
Begrijp er niks van!?! Te weinig benzine ofzo ? Kleur van mn bougie was wel aan de witte kant :| snap dan niet hoe ik 250 km heen en terug heb gereden :S Waar moet ik nu op letten kga in ieder geval weer een nieuwe zuiger hale welke bougie moet ik gebruiken en misschien een bepaald soort olie ofzo? Moet ik letten op koelvloeistof- of oliepomp? Waar zit de oliepomp trouwens bij NRG? Of is dat de koeling en oliepomp in 1?

Gr speedjunk

Bedoel je putjes in je cilinderkop? Dat is zeer waarschijnlijk door het kloppen van je benzine. Je squish staat waarschijnlijk niet goed.

Rijden met een te kleine sproeier is ook niet echt verstandig maarja daar ben je nu dus al achter.

Bougie hittegraad 9 bougie voldoet goed.

Heb je je koelvloeistof wel ontlucht aangezien je je afvraagd hoe het in elkaar zit???

En rijden met een oliepomp is nou ook niet echt verstandig met zon setup.
Beter rijd je met Castrol TTS 1:40 zelf mengen dus.

Je oliepomp zit onder je vario en daarachter wordt gelijk je waterpomp aangedreven, door een snaartje die van een tandwiel achter je oliepomp naar je krukas loopt.

Als ik dit zo lees heb je een heleboel beginnersfoutjes gemaakt. Heb je er wel goed over nagedacht van te voren want dit soort dingen zijn makkelijk te voorkomen maar dan moet je wel weten waar je aan begint.

Veel succes ;)
 
je squish zal weinig uitmaken met een MHR replica , die staan vrij ruim en dat geeft geen problemen , het is gewoon door een te arm mengsel , daardoor zal er wat materiaal zijn afgebrokkeld en door je cilinder heen gekomen , of mischien wel van je drijfstanglager oid..

maar squish speelt hier geen rol en zeker niet met zo'n setup..
 
Bedankt voor de snelle reactie :)

mijn vraag nu dan wat maakt het uit om je koelvloeistof te ontluchten? Zodra ik mijn cilinder uitelkaar haal lekt al mn vloeistof naar de grond en dan alles weer inelkaar zetten opnieuw vloeistof erin en klaar?! D8 ik dan tenminste blijkbaar niet goed? Hoe bedoel je zelf mixen? is dat egt noodzakelijk om je hele olietank niet te gebruiken en zelf een mix te maken?
Zat nog vandaag te kijken naar een nieuwe zuiger en zag vetrex zuiger met 1 zuigerveer erop die precies op mn MHR past. Mensen al bepaalde ervaringen ermee gehad? Echt veel verschil in prestatie ook ?
 
het is niet perse nodig om te mixen hoor. je oliepomp is afdoende.Het voordeel van 2 zuigerveren is, dat de warmte beter word afgevoerd.En inderdaad moet je ff een grotere sproeier monteren.
 
dat ben ik niet helemaal met je eens , bij Piaggio kan bijv. het snaartje knappen, dan heb je EN geen olie meer EN geen koeling , en dat gebeurt nog wel eens bij 70cc.

heb hier ook 2 piaggio's lopen die gewoon zelf mixen , eerst deden ze dat niet en dat was een grote ramp eigenlijk , vaak doordat ze dan een keer vergeten wat er bij in te gooien etc. en bij de eerste knapte dus het snaartje. nu op mengsmering is het prima :)

en ALS je dus met pompje wilt rijden raadt ik iig aan dat je het snaartje van de pomp vervangt , en dan om de zoveel km weer.

verder maken 1 of 2 veren weinig uit , met te weinig en/of geen goeie smering lopen ze in beide gevallen vast , dat maakt weinig verschil.

verder is een Vertex zuiger een imitatiezuiger , maar dat werkt prima iig.

het is verstandig om je Koelsysteem te ontluchten.
 
Ja ok daar zit inderdaad wel risico's aan vast dus met oliepomp.. dus zonder oliepomp is als volgt dat ik dus alles dichtmaak denk aan carter bij de snaar en carb en olietank uiteraard ook dicht en hoe moet dat mengen nou precies? :D
ene gozer had het over castrol TTS gewoon paar doppen in de benzinetank doen ofzo?

d8 dat ik alles al wist maar ik weet blijkbaar tog veels te weinig nog van ECHT tunen :p
 
dit heeft niks met tunen te maken , dit is gewoon een normale snelle setup ,meer niet...

het mengen is simpel als je het maar weet , ik ben persoonlijk geen fan van TTS , duur en zo goed is het helemaal niet, Eurol ttx is iig wel goed en ook nog goedkoper. zou gewoon 1:40 mengen , en dat is gewoon 0,25ML per liter benzine , makkelijk te onthouden dus.
 
ok dat is duidelijk en dan nog allerlaatste vraag hoop ik :p weet jij ergens een site over uitleg met fotos hoe je ke cilinder kan opvoeren dmv uitlaatpoorten groter maken enzo weinig verstand van maar dat wil ik best proberen
 
als je niet weet wat je doet zou ik daar absoluut niet aan beginnen , wil je dat goed doen ben je veel gereedschap nodig , denk bijv. aan een gradenschijf , goeie schuifmaat , freesjes , haaks freesje , diamant freesje (omdat het een nicasil cilinder is) etc. etc.

en bovendien kun je een cilinder wel willen tunen maar de setup moet er dan ook bij horen , deze setup loopt goed , maar ga je nu je cilinder veranderen kan het best zijn dat het met deze setup juist minder word..

bijv. de uitlaat heeft een grote invloed op de cilinder , deze 2 met elkaar bepalen voor een groot gedeelte hoe het setupje loopt , zou je dus je cilinder tunen kan het zijn dat deze uitlaat niet meer voldoet.

en bovendien ook zonde , een MHR replica wil zeer goed lopen zonder tuning.
 
Te ver van mn bed show dusss.. gast bedankt voor al het advies ben er gwn voorlopig klaar mee. Als je zo kijkt naar mn setup is er iets wat beter kan volgens jou? andere drukveer trekveren? nog tips voor kleine aanpassingen voor meer prestatie?
 
Ik zou het zo laten misschien wat rommelen met de afstelling maar meer ook niet.
Als je het goed afsteld en in elkaar zet blijft het heel dan heb je meer plezier dan dat het kapot gaat na iedere rijbeurt.

Bij het mengen kan je ook de volgende formule gebruiken. 1/40x aantal liters benzine.

zo kan je steeds uitrekenen hoeveel ml olie je in je tank moet gooien bij een tankbeurt.

Succes ;)
 
Back
Top