MHR+Ninja Rafal

stefanpsv

Well-Known Member
Ik heb dus net mn sr (oud type, min. verticaal luchtgekoeld) uitgerust met een mhr en een 19 mm carbu. maar krijg em door die schijtpijp van een ninja rafal niet afgesteld...kun je echt nix mee volgens mij die pijp. Wie heeft een aanrader wat uitlaat betreft....hij maakt nu op top toeren als een gek met 4,2 gram rollen maar loopt maar 85 km/h. Wie heeft er tips?
 
Advertisement - register to remove this

een andere overbrenging zou ook niet verkeerd zijn, die zijn std veel te kort namelijk!

verder is een MHR uitlaat wel leuk hiervoor , had je zelf mischien ook kunnen bedenken ;)

wat zit er verder allemaal op btw? hij moet iig redelijk willen lopen
 
ehmm ja maar die mhr's zijn me te duur:p

zit verder malossi gele drukveer in....strakste trekveertjes....nieuwe originele voor en achter koppeling (blijft ook sowieso origineel)....

een shotje zou misschien wel wat zijn....moet het gewoon fijn willen doen op die 70cc...
 
stefanpsv said:
ik geef juist vaak de voorkeur aan originele variateur....hier krijg ik ze meestal het fijnst mee afgesteld...
huh???als je koppel wilt kan ik het een héél klein beetje begrijpen....maar zelfs dan nog, om dipjes tegen te gaan en een mooi toerenverloop te krijgen is een andere vario toch echt een must!!
 
stefanpsv said:
ehmm ja maar die mhr's zijn me te duur:p

zit verder malossi gele drukveer in....strakste trekveertjes....nieuwe originele voor en achter koppeling (blijft ook sowieso origineel)....

een shotje zou misschien wel wat zijn....moet het gewoon fijn willen doen op die 70cc...
de shot's zijn in de aanbieding op het moment voor 129.95 bij scooterparts



tip van de dag!
 
gruwelijk...heb de ninja net persoonlijk in elkaar getrapt!! Zelfs met andere variateur en lichtere gewichten 3,5 pakt ie nog niet aan...dus ga maar es een shotje zoeken gezien de positieve reacties hier! Gebruikt is er helaas bijna niets te vinden voor verticaal....iemand nog tips?

Om nog even op mijn opmerking over originele variateurs terug te komen.....de kleine dipjes houdt je sowieso dat is zeker waar....misschien toch even een variateur voor achter opscharrelen...voor merk ik nooit zo veel verschil.
 
een andere vario zal een beter effect hebben over het hele gebied dan eenn andere koppeling , zo lang de std koppeling nog zo kan worden afgesteld dat ie het goede toerental kan draaien bij het wegrijden ben je ook geen andere koppeling nodig.
een verstelbare koppeling is uiteraard wel makkelijker in gebruike omdat je die preciezer kunt afstellen maar als ik moet kiezen tussen vario of koppeling vervangen zal het 100% vario zijn. de std vario moet van onderuitvrij veel toeren draaien om weg te komen , met een andere vario heb je vaak dat ie beter wegtrekt , daarna komt echter wel het volgende : de drukveer , je moet met een andere vario zeer zeker een vrij sterke drukveer gebruiken om het goede resultaat te krijgen , anders krijg je wel een dip erin.
 
Back
Top