MHR Booster abnormaal lage top

BcdBooster

New Member
Goeiedag,
Mbk booster nieuw model (oud model carter)
Setup:
Malossi MHR race alu 70cc cilinder
Malossi MHR krukas
Malossi Delta Clutch
Malossi multivar
(Trek/drukveer rood)
(Rolletjes 3,2gr)
Dellorto 19mm carbu
Yasuni R uitlaat
Malossi lange vertanding
En ga zo maar door...

Nu mijn probleem, mijn top is maar 82kmh!

Dit is een abnormaal lage top voor deze setup. (bij mijn weten)
We hebben al alles geprobeerd om deze hoger te krijgen maar helaas, staat zelfs een carter van oud model onder omdat de krukasruimte groter is.

Nu zijn we echt einde raad en kom ik maar naar hier, het enige waar ik nog kan aan denken is de kabelboom misschien? Graag jullie mening, laat maar komen!

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Tja lastig in te schatten zo...

Hoeveel toeren maak je op topsnelheid ?
Maak je overtoeren of is t juist of er niet genoeg power is om door te pakken ?
Wat voor cdi heb je ?
Staat je ontstekings timing wel goed afgesteld ?
Hoe kleurt de bougie ?
heb je je blok getuned ?

Grotere ruimte bij krukas kan ook negatief werken,
in sommige gevallen kan het voor komen dat het mengsel niet snel/krachtig genoeg naar boven word gespoeld, er moet een mooie flow zijn zeg maar.
Maar goed daar zal door de fabrikanten ongetwijfeld naar zijn gekeken.
Tenzij je random spullen bij elkaar hebt gegrabbeld natuurlijk.

Geef wat meer info please :)
 
Bedankt Kurmit voor je antwoord!

Het blok is ongetuned, heb een malossi tc cdi ontgrenst zitten, toeren zijn perfect, trekt als een monster, pakt heel goed aan enzo, alles is perfect afgesteld maar hij wil gewoon niet verder als die 82kmh. :-/

Maarja dan nog vind ik het raar omdat ik nog boosters gezien heb die gewoon een oud model carter zitten hebben omdat die nieuwe carters gewoon niet groot genoeg zijn om power te maken en die knallen allemaal rond de 110/120kmh.
 
Ik heb ook verder geen ervaring met dit blok maar als anderen er wel meer uit kunnen halen zal t daar idd niet aan liggen.

Perfecte toeren op top snelheid zeg je... heb je toerenteller of is t gevoel ?

Als dat echt klopt en je cilinder levert de power die nodig is zal t toch in aandrijflijn liggen.

vertanding is juist voor deze setup ?zo ja vraag ik me af of je hele vario bereik gebruikt.
 
Ik zou eerder zeggen dat je uitlaat (yasuni R) te laag toerig is voor die MHR setup.. Dus ja je hebt een andere uitlaat nodig..

De yasuni R is alleen leuk voor laagtoerige 50cc en 70cc cilinders.. Zoals alle gietijzeren cilinders.. Voor een MHR cilinder heb je toch wel iets beter voor nodig..

Welke uitlaat precies goed is kan ik niet zeggen aangezien ik niet in dat wereldje zit..

Maar een bijpassende Malossi MHR uitlaat zou resultaat moeten geven.. Of iets richting een Yasuni C16 of zo.
 
Nogmaal bedankt voor jullie reactie!

We hebben al geprobeerd er een yasuni c16 en c21 op te zetten maar maken allebij maar een verschil van 2 à 3kmh meer, ik zal misschien een MHR uitlaat halen en dan proberen, je weet maar nooit hé!

De toeren zijn inderdaad gewoon op gevoel omdat er nog andere boosters met ongeveer de zelfde setup als de mijne hier in de buurt zijn en die maken ook ongeveer dit soort toeren.

Maar ik ga zeker nog een keer kijken naar die vertanding en het vario bereik!

Verdere reacties nog altijd welkom! ;-)
 
Zo hier zijn we dan weer,

We hebben er een MHR uitlaat opgezet en maakt nog steeds bijna geen verschil met de Yasuni R. We hebben ook gekeken naar het vario bereik en die wordt ook helemaal gebruikt.

Nu heb ik overlaatst nog contact gehad met de vorige eigenaar (toen ik hem kocht was hij nog zo goed als standaard) en die heeft me verteld dat er ooit een begrenzertje heeft tussen gestaan maar er terug is tussen uit gehaald, kan het dan misschien ook zijn dat er iets in de kabelboom is mis gegaan bij het verwijderen van deze begrenzer? Zal waarschijnlijk proberen om er een nieuwe kabelboom op te leggen.

Als jullie nog ergens anders aan moesten denken, laat zeker weten! ;)
 
Back
Top