MHR BigBore 77cc Testbank verslagje !

citroensap

Well-Known Member
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen , maar ik wil graag een van de eerste ervaringen met jullie delen over de nieuwe BigBore 77cc cilinder van Malossi.

Ik heb een tijdje terug mijn carters van mn Aerox laten aanpassen op Speed 7t, maar toen kwamen de Bigbores uit. Ik heb mijn Speed dus gecancelled en een BB aangeschaft.
Het hok liep al anderhalve week ongeveer , maar gisteren was het zover : Hij ging de testbank op.
Ik ben op de bank gegaan bij Dick de Lijster in Klaaswaal , omdat dit nog geen 10 km rijden is bij mij vandaan en ze er een Tovami bank hebben staan.

De test setup :

MHR Speed Bigbore 77cc
Yasuni C21
28mm Keihin
HPI 2006
MHR Overrange 2005
Stage6 torque control koppeling
Stage6 R/T koppelingshuis
MHR 13/44 vertanding
Stage6 V-Force 3 membraan
MHR 24/28 spruitstuk geflowd op Kiesler wig
Stage6 HPC pen12 krukas

Sproeier : 153
Drukveer : Malossi rood
Trekveren : Stage6 rood op strakst
Rollen : Malossi 3,7 gram
Voorontsteking : 4,0 mm

Ik heb verder geen uitlaten oid getest , gewoon alleen deze setup.

Toen ging hij de bank op , en scoorde meteen een vermogen van 25,1 pk uncorrected wat neer kwam op een 23,6 SAE. Toen nog de ontsteking ietsjes vroeger gezet, maar daardoor liep hij weer te rijk op de carburateur.
Daar maar een sproeier 145 in gedraaid en de mengselmeter kleurde al wat vrolijker, maar de scooter scoorde nog steeds niets meer.
Toen de rollen van 3,7 naar 4,0 gram verandert en er rolde een ongecorrigeerde score uit van 25,6 PK en 24,2 SAE ! Het koppel bedroeg 13,2 NM.

De mengsel meter gaf toen een A/F van 12,6 aan dus hij kan nog wat scherper. We hebben dus 1 setje rollen verandert en 1x de voorontsteking verdraaid. Binnekort ga ik terug om te proberen de 25 SAE aan te tikken wat imo zeker moet kunnen.

Al met al een zeer snelle cilinder die voor zijn prijs zeker de moeite waard is.

Grafieken :

25,6 PK uncorrected



24,2 PK SAE



Lijn bij binnenkomst en na 1,5 uur banken.

 
Advertisement - register to remove this

Erg tof dat je dit met ons wel delen!
Dit zijn echt hele net score's vind. cker als dit alleen al plug and play was...

Ben benieuwd naar je volgende bank sessie ;)

/edit. ik moet zeggen dat me dit trouwens heel erg mee valt en niet verwacht had dat er gelijk al zulke scores zo makkelijk mee gehaald zouden worden ;)
 
Last edited:
trek van die score maar 2 pk af:)

als je vorig jaar scooters hebt gezien die op die bank 24.7 en toen bij fred op de meeting 22 net aantikte...

maar zeker nette score en valt nog meer uit te halen.
 
als je ziet dat er nog genoeg verbeterpunten zijn (andere ontsteking? inlaat, uitlaat, cilinder laten bijwerken) klinkt het al erg postief!

ben benieuwd naar de vorderingen.

grtz
 
Ik quote:

denk je dat ik dat niet gelezen heb:rolleyes:. het is gewoon zo dat er altijd hele hoge scores van die bank komen.

k heb hier vorig seizoen al vele malen over gepraat met mensen die daar gebankt hebben en een discussie erover gehad.

ik wacht liever op een score van een "bekende" scooterzaak:)

ben dus erg benieuwt naar de score die je bij Fred gaat nerzetten:W
 
DDL heeft die bank volgens mij uit Goes vandaan, bij Ruud Fredriks, goede banken dus. Ofdat je zelf wat kan veranderen aan software weet ik niet, wel weet ik dat Dennis DDL goed kan afstellen!
Mocht deze score afwijken van overige banken, vind ik het alsnog erg lekkere score, want ik weet dat getunede speed's daar 22/23 scoren
 
trek van die score maar 2 pk af:)

als je vorig jaar scooters hebt gezien die op die bank 24.7 en toen bij fred op de meeting 22 net aantikte...

maar zeker nette score en valt nog meer uit te halen.


Indd dat was bij ons die score volgens de DDL tovami hadden we daar 24,8pk ik ging bij thomas(fred motoren)banken in zoetermeer 21,3 pk en een behoorlijk slechte grafiek! ik hecht niet zoveel waarde aan hun bank,maar ik denk dat er inderdaad wel potentie in die cilinder zit.
 
Back
Top