Mhr 7t aerox vermogen problemen

o0Nigel0o

New Member
Beste mede rijders,

Ik heb na 10 jaar mijn oude hobby opgepakt.
Nou heb ik naar eige (hele oude) ervaring het blok goed opgebouwd met de juiste onderdelen en afstelling.

Alleen krijg ik niet al het vermogen die ik zou verwachten

Setup:
Mhr 7t
Mhr team krukas
Malossi overrange + delta clutch
32mm stage 6 vlafkschuif
Stage 6 rechte inlaat
Malossi vl14 membraan
Hpi (oude type)
Yasuni c21
Carter twins aangepast
Stage 6 dashboard

Afstelling:
Hpi: +- 2.0mm vooronsteking
Vario: 3.3-3.5 om en om gecombineerd
Koppeling: rode druk en trekveren
Carb: 148 sproeier
Cilinder temp na lang rijden: 70 graden

Tot de 100km/h rijd die als een trein. Zit er binne paar seconde op.
Draait ongeveer rond de 12-13k toeren
Na de 100 km/h houd het ver op en voel ik iets door de scooter resoneren.

Iemand tips of advies waar te beginnen?
 

Attachments

  • 4B52B1B1-BB92-4AEA-893F-DBC5F5EABD6C.jpeg
    4B52B1B1-BB92-4AEA-893F-DBC5F5EABD6C.jpeg
    189.3 KB · Views: 35
Advertisement - register to remove this

Hoi het resoneren , bedoel je trilling door het frame heen onder het rijden bij snelheid vanaf 50 a 60 kmh, probeer het eens goed te beschrijven.

Ik denk iets van je vario ,
Ik had dat laats ook bij een snelheid van 70 kmh ong ineens trillingen , heb de vario/koppeling los gemaak en opnieuw vast gezet en toen was het weg!
 
Hoi het resoneren , bedoel je trilling door het frame heen onder het rijden bij snelheid vanaf 50 a 60 kmh, probeer het eens goed te beschrijven.

Ik denk iets van je vario ,
Ik had dat laats ook bij een snelheid van 70 kmh ong ineens trillingen , heb de vario/koppeling los gemaak en opnieuw vast gezet en toen was het weg!
Ik heb het pas op top snelheid. Een soort getril resonantie die lijkt slippend met de toeren mee te gaan. Vanuit het carter
 
Ja klopt, 115/120 gaat prima met stock vertanding...

Qua toeren zou je sowieso al veel hoger moeten zitten als 12/13k met deze set-up.
Maar is een 32mm carburateur niet wat groot?
zou in theorie toch wel af te stellen moeten zijn met Sproeiers?

Zit nou zelfs nog tegen te weinig brandstof aan. Iets te lichte bougie.


Op top draai ik 13.5k toeren. Waar aan zou ik moeten denken wat het zou moeten zijn?
Lager in rollen gaan? Heb net test rollen set binnen vanaf 2gr dus ga daar dan eens mee aan de slag
Post automatically merged:

Einde van je overbrenging ?
Lees namelijk niet of er een andere vertanding in is gekomen.
Ik dacht dat er malossi secondair in zit maar ga dit toch echt ff openhalen. Carter is zo overgekocht en das het enige wat ik niet gecheckd heb.

Als deze er niet in zit wat raden jullie aan om te halen?
 
Last edited:
zou in theorie toch wel af te stellen moeten zijn met Sproeiers?

Zit nou zelfs nog tegen te weinig brandstof aan. Iets te lichte bougie.


Op top draai ik 13.5k toeren. Waar aan zou ik moeten denken wat het zou moeten zijn?
Lager in rollen gaan? Heb net test rollen set binnen vanaf 2gr dus ga daar dan eens mee aan de slag
Post automatically merged:


Ik dacht dat er malossi secondair in zit maar ga dit toch echt ff openhalen. Carter is zo overgekocht en das het enige wat ik niet gecheckd heb.

Als deze er niet in zit wat raden jullie aan om te halen?
Als je toch al een malossi hebt moet je dat niet willen vervangen voor een std natuurlijk, het was meer om je vertanding uit te sluiten als probleem.

Idd wat met de overbrenging en carb rommelen denk ik
 
Als je toch al een malossi hebt moet je dat niet willen vervangen voor een std natuurlijk, het was meer om je vertanding uit te sluiten als probleem.

Idd wat met de overbrenging en carb rommelen denk ik
Nee sws niet, het is meer dat ik niet gecheckd heb of er malossi in zit.
Mocht er std inzitten dan gewoon vervangen voor malossi? Of zijn er al betere na al die jaren?
 
32mm is sowieso te groot man. 24mm is groot zat. Qua vertandinging is 13/44 malossi beste wat je kan pakken
Carb zal ik es voor kijken, heb nog een 24 s6 vlak liggen. Zal die es proberen.

Ben erachter gekomen dat er std vertanding in zit en de lagers en tandwielen naar de klote waren.
Hijs nu bij ddl voor 13/44 en 14/43 vertanding te laten persen.

Is dat de juiste combi? Had berekend dat rf stuk lager zou komen.
 
Back
Top