This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

mhr 70cc replica/rhq krukass vraagjes

CrazyTanker

Well-Known Member
hallo,


ik krijg volgende week een mhr 70 replica en een rhq krukass gratis.
dus nie moeilijk gaan doen over je kan beter dit of dat halen dat dit.

mijn vraag is.
wat moet ik ngo meer aanpassen zodat die goed blijft lopen, betrouwbaar( scooter is nooit betrouwbaar mja ).

setup:
power 1 vario
17.5mm carb
yasuni r
stage 6 koppeling
rest is std

ik wil dat die normale snelheid rijd dus rond de 100 echte km's

is er iets wat ik makelijk kapot rij met deze cilinder of?


groetjes,
nigel
 
sowieso even andere membraanplaten erin zetten , ik denk dat die bij de cilinder zitten overigens.

en voor op straat zou ik de tandwielverhouding aanpassen..
 
Dat klopt wat melf zegt
De membraanplaten bij mij trokken ook al krom.
En de tandwiel verhouding aanpassen is ook iets wat wel beter is ja
sproeier groter
extra olie door de benzine
En gewoon de cilinder even warm laten draaien voor je gaat blazen
Haal nu ook met een niet 100% afstelling de 98 echte al
 
yup membraan plaatjes carbon van malossi zitte bij cilinder.
maar hoezo andere vertanding?

en er zit een naaldlager bij die cilinder... moet ik die pakken of die bij de krukass zit?


en ngo iemand een idee of deze cilinder een heel klein beetje slijt vast is? wil er namelijk wel minimaal 15.000 mee rijden ( ja met onderhoud)
 
Last edited:
Andere vertanding omdat:

Als jij deze vertanding laat zitten en je trekt met je scoot op dan zit je wss binnen no-time op je topsnelheid met je maximale RPM, terwijl je in principe nog een stuk harder had gekund.

Door die andere vertanding rij je dus constant in een wat hogere versnelling, waardoor je topsnelheid wat hoger word.
 
eeeh ik hou dus me std vertanding
ik rij elke dag 20km van waalwijk naar tilburg en daar zijn dus wel elke 2 dagen een rollerbank.
vind rond de 100 km/h genoeg xD
gaat mij meer om optrekke
maar kan mij vertanding het nie begeven van deze kracht dan?
 
Mja, ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een vertanding echt verslijt. Goed, als de olie op is is het snel gebeurt maar over het algemeen verslijten ze bijna niet.
 
k bedankt voor de tips. nog 1 vraag. moet ik ngo iets speciaals doen als ik voor het eerst ga kicke met nieuwe kruk en cilinder? (alles word bij van der kruijs erop gezet. doe ik normaal zelf maar 30 euro is niks )
beetje olie in benzine tank voor extra smeering.
maar sproeiers ofso? gewoon proberen?
 
zowiezo eerste keer rustig trappen. als je je v-snaar erin zet staat deze niet meteen 100 procent strak namelijk. dus eerste keer zachtjes kicken en daarna kan je normaal kicken.

afstelling is vrij weinig over te zeggen, is bij iedereen anders
 
Mja, ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een vertanding echt verslijt. Goed, als de olie op is is het snel gebeurt maar over het algemeen verslijten ze bijna niet.

uiteindelijk slijt dit wel..

maar in het geval van een 70cc komt je gauw aan het einde van je vertanding ,en ga je meer toeren draaien , en voor het motortje betekent dit al 2 dingen , namelijk dat hij buiten het toerengebied gaat komen waarin hij het beste zijn koppel opgeeft en de krukas , en de cilinder e.d. meer toeren gaan draaien dan eigenlijk noodzakelijk is , en daardoor heb je verhoogde slijtage , het kan zelfs stuk lopen als ie echt teveel toeren gaat draaien.

verder draait je vertanding ook op meer dan maximaal , dus eigenlijk een te hoog toerental..

dus al met al geen voordeel

terwijl een langere vertanding vaak niks minder optrekt , imo zelfs beter..
 
zowiezo eerste keer rustig trappen. als je je v-snaar erin zet staat deze niet meteen 100 procent strak namelijk. dus eerste keer zachtjes kicken en daarna kan je normaal kicken.

afstelling is vrij weinig over te zeggen, is bij iedereen anders

maakt geen ruk uit..