MH ryz 50 komt niet boven 7000 rpm

mikab

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.
ik heb vorig jaar een brommer gekocht en gerestaureerd en deze laatst laten keuren bij de RDW.

Brommer is een Motorhispania RYZ 50 uit 2006
- am6 50cc standaard cylinder
- Technigas e-nox uitlaat
- standaard Dell orto phbn 16 naald 2e positie
- tandwielen 11-52
- ducati cdi

Waar ik dus nu mee zit is dat mijn brommer een beetje langzaam optrekt en dat ik een beetje de punch van de uitlaat mis want de powerband begint bij de 8k rpm en ik krijg er maar 7k uit kom ik maar bij de 55 km/u, ik wil toch ietsje meer. Ik kan van 6e naar 4e versnelling dan zit ik in de 8000 rpm doortekken ineens naar de 60km/u maar dan opschakelen valt die weer terug naar 7000 en komt er maar niet boven soms een kleine stotter als hij bij het limiet is.
Als hij wel boven de 8000 komt trekt de brommer veel harder door dan normaal.

Ook kleine toevoeging kenteken zit na langere ritten vol met zwarte olie(niet zeker) olie pomp staat correct ingesteld met de markeringen onder de kap.

Heb al zoveel opgezocht maar kan er bijna niets van vinden zit een beetje vast.
 
Advertisement - register to remove this

Is dit de Ducati CDI met de gele of grijze stekker?
Oliespetters op de kentekenplaat wil toch zeggen dat de verbranding niet optimaal is.
Dus of het brandstofmengsel is te rijk of je ontsteking is niet in orde,
Doortrekken in een lagere versnelling en terugvallen bij het opschakelen wil zeggen dat de motor niet krachtig genoeg is om die tandwielen van 11/52 nog rond te krijgen maar dit komt natuurlijk omdat je verbranding niet optimaal is.
Verder met een slechte verbranding kan het op den duur ook voorkomen dat je uitlaat/demper deels verstopt zit.
 
Back
Top