Metrakit SP3 cilinder

lucass

Well-Known Member
Beste mensen,

deze vraag is gewoon puur uit intresse...
vandaag bij euroscooters in de opruiming voor €124 een metrakit sp3 70cc gekocht.
deze cilinders worden schijnbaar door athena gemaakt, maar het lijkt meer op een kopie van de athena racing.
kan iemand wat vertellen over deze sp3 cilinders?
vergelijkbaar met?
pro's/con's?

dit is m btw:
 
Advertisement - register to remove this

je kunt ze vergelijken met een Stage6 Racing.

dacht ik zelf ook al aan ja.
is dit ook (net als s6r) een kopie van de athena racing?

oh btw...welke krukaslagers en welk inlaatspruitstuk kan ik het beste nemen voor de volgende setup:
metrakit sp3
yasuni R
20.5 dellorto van een runner 180
doppler krukas

ik ga er vanuit dat c3 lagers prima volstaan?
en qua spruitstuk, het moet a-la origineel zijn, dus de carb moet op (ongeveer) dezelfde positie hangen als het originele ding.
ik weet dat hebo mooie spruitjes heeft...verder nog andere merken?
 
C-3 lagers willen prima , belangrijkste is dat je een goed merk lagers en keerringen neemt.

ik zou een standaard spruitstuk behouden , maar dan met een Dell'ortho PHBG 21mm en std luchtfilter.
 
C-3 lagers willen prima , belangrijkste is dat je een goed merk lagers en keerringen neemt.

ik zou een standaard spruitstuk behouden , maar dan met een Dell'ortho PHBG 21mm en std luchtfilter.

het standaard spruitje kan ik helaas niet gebruiken, de diameter is te klein, het inschuif stuk van de carb. krijg je er (zonder geweld) niet in .
de originele luchtfilter kan ik in princiepe ook niet gebruiken want het rubber knietje tussen de kelk en de airbox past niet over de kelk.
 
daarom ook een andere carburateur , die je nu hebt zijn klotendingen , ze passen niet op een std spruitstuk en std filter kun je niet gebruiken , PHBG 21mm wil dat WEL , dat type wat jij hebt is gewoon kut..
 
daarom ook een andere carburateur , die je nu hebt zijn klotendingen , ze passen niet op een std spruitstuk en std filter kun je niet gebruiken , PHBG 21mm wil dat WEL , dat type wat jij hebt is gewoon kut..

jij vind het kut...
t maakt mij namelijk niks uit of ik een ander spruitstuk etc moet kopen...
maar zou je mijn vraag kunnen beantwoorden? er komt namelijk een ander spruitstuk...alleen ik vraag me af welke het dichtst in de buurt komt van een origineel exemplaar.
 
tja , als jij het zo geweldig vind weet je ook wel wat voor spruitstuk je moet kopen toch??

verder , de carburateur zelf is zo lomp dat ie gewoon nooit zo zal passen als een std ding , een PHBG kost een keer 60/65 euro nieuw , daar wil je toch niet zo voor ouwehoeren met zo'n onding?? 8P

Ik VIND het niet kut , het IS kut om een carb te hebben die gewoon voor geen meter past..
 
tja , als jij het zo geweldig vind weet je ook wel wat voor spruitstuk je moet kopen toch??

verder , de carburateur zelf is zo lomp dat ie gewoon nooit zo zal passen als een std ding , een PHBG kost een keer 60/65 euro nieuw , daar wil je toch niet zo voor ouwehoeren met zo'n onding?? 8P

Ik VIND het niet kut , het IS kut om een carb te hebben die gewoon voor geen meter past..
wil je nou serieus gaan discussiëren over wat ik wel of niet fijn vind?
het is denk ik handiger om gewoon ff te zeggen of er wel of geen spruitstukken zijn waar dat ding in past...ik hoef alleen maar te weten waar die carburateur in past....de rest is niet belangrijk (voor mij tenminste)
dank u
 
Back
Top