Metaalgeluid voorwiel bij draaien wiel

Elsjorro11

New Member
Goedemiddag Allen,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Benzhou 50 Retro scooter met een kleine 5.000 km op de teller. ( Ik weet, chinese rommel) Nu valt mij op dat bij het draaien van het wiel, er een metaalachtig geluid te horen is.
Daar ik zelf altijd graag aan spulletjes mag knutselen, wou ik erachter komen of dit door mijzelf te vervangen is.
Ik heb niet het idee dat er een kleine weerstand is bij het draaien, en heb zelf het idee dat het geluid weg komt bij het punt waar de stang draait in de velg( goed uitgelegd dit:p) Zou het te maken kunnen hebben met dat hier wat olie oid ingesmeerd moet worden? Scooter heeft namelijk 1 jaar stil gestaan.

Het is weinig info, maar ik hoop dat jullie mij een stapje verder kunnen helpen.

Edit: bij nadere inspectie vermoed ik toch dat het bij de remblokjes weg komt. Nu wou ik zowiezo het remresevoir gaan vervangen inclusief nieuwe vloeistof ( glas van het reservoir is verstaft en kapot gegaan) is het dan een optie om ook gelijk de remblokjes maar te vervangen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Edit: bij nadere inspectie vermoed ik toch dat het bij de remblokjes weg komt. Nu wou ik zowiezo het remresevoir gaan vervangen inclusief nieuwe vloeistof ( glas van het reservoir is verstaft en kapot gegaan) is het dan een optie om ook gelijk de remblokjes maar te vervangen?
Remblokjes vervangen kan NOOIT kwaad.
Kost je maar een paar euro.
 
Remblokjes vervangen kan NOOIT kwaad.
Kost je maar een paar euro.

Ja ik had me al een beetje ingelezen, kost
Maar een paar euro. Maar nadere inspectie, voor zover ik het kan zien, lijkt het alsof er meer dan genoeg voering zit op de blokjes. Ik zal het spul van het weekend even los halen om het te bekijken. Remschijf zelf ziet er ook prima uit. Wanneer de wiellagers vervangen zouden moeten worden, hoort er toch wat speling op het wiel te zitten? De pen die door het wiel zit lijkt mij wat droog, moet hier normaal ook wat smering in?
 
Vermoed zelf dat je wiellagers of de opnemer v/d kilometer teller aan de buurt zijn..

In China, gebruiken ze ook echt China lagers.... NTN, SKF, SOYO en al die andere namen hebben ze daar nooit van gehoord...

En zeker naar een lange stilstand worden die `lagers` steeds slechter...

Overigens zijn de lagers uit Vietnam ook niet zo heel best.. Van mijn scooter komt ook wel eens een piepje bij de wielen vandaan als ik weg rijd of schuiner door de bocht ga..

Het verschil is dat een Vietnam / Korea lager `gelukkig`alleen piept, en niet direct al kapot is...

Bij een China lager die is direct dan ook echt verrot... Dat komt omdat een china lager word gemaakt van pisbakken staal..
 
Vermoed zelf dat je wiellagers of de opnemer v/d kilometer teller aan de buurt zijn..

In China, gebruiken ze ook echt China lagers.... NTN, SKF, SOYO en al die andere namen hebben ze daar nooit van gehoord...

En zeker naar een lange stilstand worden die `lagers` steeds slechter...

Overigens zijn de lagers uit Vietnam ook niet zo heel best.. Van mijn scooter komt ook wel eens een piepje bij de wielen vandaan als ik weg rijd of schuiner door de bocht ga..

Het verschil is dat een Vietnam / Korea lager `gelukkig`alleen piept, en niet direct al kapot is...

Bij een China lager die is direct dan ook echt verrot... Dat komt omdat een china lager word gemaakt van pisbakken staal..
Ik ben er zelf ook bang voor inderdaad. Op zich niet zo gek na anderhalf jaar stilstand. Kan me voorstellen dat ze daar niet veel beter van worden. Planning is om de boel eens uit elkaar te halen en een setje nieuwe te bestellen. Ben er wel al achter dat de onderdelen zelf allemaal niet zo belachelijk duur zijn. Eens even kijken of ik ergens een stappenplan kan vinden voor het vervangen van die dingen.
 
Back
Top