Metaal in olie

Advertisement - register to remove this

Klopt.

Naaldlager kapot gelopen.
Je zou het idd zeggen dat het van de naaldlager is maar een sym symphony sr heeft geen naaldlager.
Post automatically merged:

Wel sinds enkele dagen werkt de startmotor wel maar het motorblok gaat niet rond. En nu ik dit type zal het met elkaar te maken hebben?
De metalen delen zouden uit de vrijloop koppeling vd starter kunnen komen. Als je maandag de rechterkant los haalt kom je het daar tegen. Achter het carterdeel.

Last edited:
Hoe kunnen delen die bij de overbrenging zitten nou weer in de motorolie terecht komen? Carter voor de overbrenging zit ook aan de linkerkant als je het mij vraagt, maar goed.

Nee, geen naaldlager op de zuiger pin, maar zoals @trabiarie ook al zei, op het bigend zit wel een naaldlager.

Last edited:
Big end lager zoals @trabiarie opmerkt zou kunnen (zeker als je kijkt naar de lengte vd naalden) maar zoals hij terecht vraagt naar motorgeluid is het antwoord nee. Ik vraag me ook af hoe een naald er zo "heel" tussen uit kan bij een big end dat zo opgesloten is tussen de krukwangen (de small end idem) tenzij de speling heel erg groot is geworden. Maar als dat zo is moet je dat toch horen. Uitsluiten zou ik het niet want we lezen hier wel gekkere dingen.

Delen vd overbrenging kunnen idd niet in de motorolie terecht komen maar ik weet ook niet wat de overbrenging er mee te maken zou hebben.

De startmotor is aan de rechterkant gemonteerd en de vrijloopkoppeling en de tandwielen draaien daar in de motorolie.

Last edited:
Zo te zien zijn er ook een aantal door de helft, dus de speling zal ook wel vrij groot zijn.

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je dat niet hoort.

Ah, dat is mijn fout, dacht dat er gewoon een gy6 achtig blok onder zat, en zoals de meeste scooters de Bendix etc bij de Vario zit.

Zo te zien zijn er ook een aantal door de helft, dus de speling zal ook wel vrij groot zijn.

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat je dat niet hoort.

Ah, dat is mijn fout, dacht dat er gewoon een gy6 achtig blok onder zat, en zoals de meeste scooters de Bendix etc bij de Vario zit.
Post automatically merged:

Ik kon niet wachten tot maandag en heb de carterhelft verwijdert. Zoals ik het zie mis ik een lager bij die tonnetjes.

Attachments

• 20240602_221851.jpg
    20240602_221851.jpg
    204.5 KB · Views: 18
  • 20240602_221307.jpg
    20240602_221307.jpg
    194.2 KB · Views: 18
Last edited:
Morgen plaats ik een nieuw naaldlager en plaats ik alles terug. Of nu het het big-end lager eruit ligt daar kom ik dan wel achter met rijden. Maar vreemd waren de naalden en dan de afmetingen....

Back