Vakantie scooter
New Member
Beste,
Is het haalbaar om met een Peugeot Kisbee (2001 - 50cc - meer dan 10.000 maar teller is stuk) op vakantie te gaan naar Polen?
Ben hem nu een beetje aan het opknappen en zoek uit wat ik moet doen aan onderhoudt.
Iemand tips waar ik op moet letten?
- Voorband laten vervangen en achterband even mee wachten zodat de boutjes inweken met kruipolie (garage wil die niet loshalen want kan breken van de uitlaat en moet velgen met nieuwe band brengen). Voor is al gedaan nu!
- Olie 10w40, filter, rollen, snaar, tandwielolie 75W90 en rubbers controleren...
- Kleppen afstellen als ze tikken? 0.1 en 0.1 wat ik heb gelezen.
- Lekje in de uitlaat aan de achterkant... (met pasta of vervangen?), gaatje van een paar millimeter en maakt zwaar geluid.
- Koplamp moet een nieuwe draad voor led lamp. Knippert als je gaat rijden en was vervangen met led. Moet ander stroom op.
- Nieuwe stekker voor snelheid (ligt los), gaat nu 78 op de teller en soms iets meer met wind mee.
- Tankmeter gaf nul aan, maar er zit nog benzine in. Slangetje los gehaald maar benzine loopt niet weg en er is iets verstopt.
- Start niet meer nu, wel op gereden een paar keer.
- Benzine filter vervangen en eventueel benzine slang, zit een kraantje op maar lekt iets.
- Nieuwe bougie?
- Slang van voorkant cilinder naar achterkant versnelling carter.
- Slangetje onder versnelling carter mist.
- Nieuwe rolletjes zitten erbij en zijn 6 gram omdat 5.5 in totaal te licht was.
- Voorste spatbord moet afgezaagd worden en omhoog, die past niet meer door de nieuwe band. Motorzaak waarschuwde al, maar dacht dat het wel paste. Is niet heel erg.
Speciale gereedschap kan ik lenen, zoals sleutels en platte metalen maatjes voor bij de veertjes voor afstellen.
Grijs buisje (weerstand) is stuk en daarom zou de benzine meter het niet meer doen en moet ik solderen.

Groene en gele kabel liggen los en gaan nergens heen... is bij de caburateur

Hier ongeveer afzagen en dan vlak onder de koplamp monteren met een soort beugeltje.

Deze oogjes er af zagen en dan komt daar het bescherm rubber overheen omdat het spatbord omhoog gaat en de glimmende stang geen krassen mag hebben vanwege lekken.

Verder zou ik graag nieuwe veertjes en een losse luchtfilter willen (Stage 6 Power filter) zodat ik harder kan optrekken
Beetje tunen zeg maar... hoeft niet heel hard te gaan maar gewoon lekker optrekken. Ook een driepunt race bougie voor sterkere ontsteking.
Is het haalbaar om met een Peugeot Kisbee (2001 - 50cc - meer dan 10.000 maar teller is stuk) op vakantie te gaan naar Polen?
Ben hem nu een beetje aan het opknappen en zoek uit wat ik moet doen aan onderhoudt.
Iemand tips waar ik op moet letten?
- Voorband laten vervangen en achterband even mee wachten zodat de boutjes inweken met kruipolie (garage wil die niet loshalen want kan breken van de uitlaat en moet velgen met nieuwe band brengen). Voor is al gedaan nu!
- Olie 10w40, filter, rollen, snaar, tandwielolie 75W90 en rubbers controleren...
- Kleppen afstellen als ze tikken? 0.1 en 0.1 wat ik heb gelezen.
- Lekje in de uitlaat aan de achterkant... (met pasta of vervangen?), gaatje van een paar millimeter en maakt zwaar geluid.
- Koplamp moet een nieuwe draad voor led lamp. Knippert als je gaat rijden en was vervangen met led. Moet ander stroom op.
- Nieuwe stekker voor snelheid (ligt los), gaat nu 78 op de teller en soms iets meer met wind mee.
- Tankmeter gaf nul aan, maar er zit nog benzine in. Slangetje los gehaald maar benzine loopt niet weg en er is iets verstopt.
- Start niet meer nu, wel op gereden een paar keer.
- Benzine filter vervangen en eventueel benzine slang, zit een kraantje op maar lekt iets.
- Nieuwe bougie?
- Slang van voorkant cilinder naar achterkant versnelling carter.
- Slangetje onder versnelling carter mist.
- Nieuwe rolletjes zitten erbij en zijn 6 gram omdat 5.5 in totaal te licht was.
- Voorste spatbord moet afgezaagd worden en omhoog, die past niet meer door de nieuwe band. Motorzaak waarschuwde al, maar dacht dat het wel paste. Is niet heel erg.
Speciale gereedschap kan ik lenen, zoals sleutels en platte metalen maatjes voor bij de veertjes voor afstellen.
Grijs buisje (weerstand) is stuk en daarom zou de benzine meter het niet meer doen en moet ik solderen.

Groene en gele kabel liggen los en gaan nergens heen... is bij de caburateur

Hier ongeveer afzagen en dan vlak onder de koplamp monteren met een soort beugeltje.

Deze oogjes er af zagen en dan komt daar het bescherm rubber overheen omdat het spatbord omhoog gaat en de glimmende stang geen krassen mag hebben vanwege lekken.

Verder zou ik graag nieuwe veertjes en een losse luchtfilter willen (Stage 6 Power filter) zodat ik harder kan optrekken

Last edited: