met nl scooter in belgie rijden

raymondkievit

Well-Known Member
k las dat als je in belgie op de roller 75km haalde je 1500 euro moest dokken.

aangezien mun speedfight 1.9 kw draait vroeg ik me af of ik asl nederlander ook gewoon de zelfde bekeuring krijg
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk wel he de wetten gelden voor iedereen.. kortom als jij in belgie je ben heb je met dezelfde wetten en regels te maken als belgen lijkt mij.
 
jep, weet ik wel zeker, spanjaarden die bv zonder helm rijden in hun landje, mogen ook niet zonder helm rijden als ze hier in nederland zijn:)
 
Het is inderdaad redelijk riskant om met je scooter die ruim meer als 45 per uur rijd in Belgie te rijden. Er gelden voor jou gewoon dezelfde regels.
 
maar hoe zit dat dan met de duiste scooters want daar mogen meer vermogen hebben dan hier en ik heb ook nog nooit een duitse scooter op een rollerbank gezien.

(ps ik woon dicht aan de duiste grens0
 
Crazybond700 said:
Je moet je gewoon aan de regels houden van het land waar je op bezoek bent/in bevind.

ja, maar als de scooters hier in nl harder mogen zou dat dus betekenen dat je hem langzamer moet laten rijden om naar belgie te gaan?
maar het klopt wel wat je zegt volgens mij.
 
Sjors. said:
ja, maar als de scooters hier in nl harder mogen zou dat dus betekenen dat je hem langzamer moet laten rijden om naar belgie te gaan?
maar het klopt wel wat je zegt volgens mij.

Nou harder? In nederland mag je even hard als in belgie. In belgie heb je alleen veel zwaardere boetes. Ik zelf zou het er niet op wagen.
 
Sjors. said:
ja, maar als de scooters hier in nl harder mogen zou dat dus betekenen dat je hem langzamer moet laten rijden om naar belgie te gaan?
maar het klopt wel wat je zegt volgens mij.

Je kiest er zelf voor om een ander land in te gaan, dus moet je ook zorgen dat je aan de regels voldoet:)
 
Als je hier in België komt rijden met je gewoon de grotere steden zoals Brussel, Antwerpen, ... proberen mijden. Dan zal je minder problemen hebben. Spreek uit ervaring. Hoe kleiner het dorp hoe minder kans op rollerbank.

grtz ;)
 
maar er is altijd een kans en als dat eenmaal zo ver is dan ben je gelijk het haasje. Opvoeren in belgie is eigenlijk voor als je rijk of dom bent.
 
neef van mij woont aan de grens belgië frankerijk en hij is in hier in belgië tegen gehouden geweest en hij moest gewoon een boete betalen voor het te rap rijden (70km/u waar je 50km/u mag)
 
Ja, das heel wat anders he!

Gaat hier om de constructiesnelheid van een scooter. Die zowel voor Nederlandse als voor Belgische begrippen te hoog is, en dus strafbaar.
 
Back
Top