met de scooter op bezoek in Nederland?

theridingman

Well-Known Member
Beste forumleden,

Ik ben momenteel nog op zoek naar een gepaste scooter 50cc voor mij, maar hierover ga ik een ander topic openen. Maar de vraag die ik hier wou stellen is de volgende:
Ik woon in Belgie en ga dus uiteraard hier mijn scooter inschrijven en verzekering nemen. In belgie bestaan er geen nummerplaten voor scooters zoals in Nederland. Nu mijn vraag is of ik met de scooter toch naar Nederland mag rijden? Ik heb dan tenslotte een verzekeringsdocument dat dat ook geldig is in Nederland, maar dus geen nummerplaat zoals ze in Nederland hebben. Ben heel benieuwd of dat mag of niet:?
 
Advertisement - register to remove this

Als je daar zeker van bent, dan ben ik gerust gesteld.
Maar ik weet bijvoorbeeld dat je bij ons op een motor 125cc mag rijden zonder motorrijbewijs, maar met je gewone autorijbewijs. Je bent dan in orde voor Belgie, maar mag daar niet mee naar het buitenland rijden, ook al heb je een verzekeringsdocument bij voor het land waar je naartoe zou willen.
En daarom dacht ik dat er ook een addertje onder het gras zou zitten als je met de bromscooter naar het buitenland zou gaan. Al is het rijbewijs voor de brommer dan natuurlijk wel in orde voor europa, maar je hebt geen nummerplaat wat normaal wel in Nederland verplicht is, dus ja... ik geloof het wel dat dat het mag. Het is alleen maar dat ik daar binnenkort niet wil tegen gehouden worden en dat ik hem moet achterlaten.
 
ze gaan je hoogsten een keer staande houden omdat ze denken dat je een kentekenloze scooter gebruikt. als ze dan zien dat hij wel in orde is mag je gewoon door rijden.

hier tegen de grens zie je soms oudjes met een nl snor zonder helm. denk dat de politie dat gewoon door de vingers ziet.
 
Hier een Belg ! Probleem is, dat je aangehouden kan worden op verdenking van het rijden zonder kenteken. Even je papieren laten zien, en je mag weer verder.

Tenzij dat je nog met een 'L' rond rijdt, mag je niet in het buiteland rijden.
 
Back
Top