Met de scooter naar Spanje

Fokke

Well-Known Member
Het klinkt misschien achterlijk, en velen zullen ons ook voor gek uitmaken, maar deze zomer willen DNA Glacius en ik (Misschien SR Max Biaggi ook) een poging doen om naar Spanje gaan rijden. Ik ben verscheidene malen naar Zeeland en Friesland gereden vanuit Ede. Duitsland en België ben ik ook al ingeweest (een paar km ivm ontbreken van groene kaart).

Maargoed, naar Spanje dus. Nu wil ik van jullie weten waar je je allemaal op moet voorbereiden als je hieraan begint, en of we er al aan moeten beginnen. Natuurlijk moet je scoot motorisch in orde zijn. Dit wilde ik zowiezo gaan doen voordat we weggaan:

- Remleidingen vervangen
- Remblokjes vervangen
- Zuigerveren vervangen
- Banden vervangen
- Rollen vervangen
- V-snaar vervangen

Wat nemen we allemaal mee aan onderdelen?

- Uiteraard proppenset voor de bandjes.

Mochten we op dramatische motorische problemen stuiten dan nemen we gewoon de trein terug naar Nederland.

Ivm vermogensoverschreiding wil ik graag weten hoeveel jullie van België, Frankrijk en Spanje weten qua Politie. Wat er gebeurd wanneer je daar wordt aangehouden en naar een rollenbank vervoerd wordt.. En natuurlijk wat de maximumsnelheden voor brommers daar zijn.

Uiteraard moet je een groene kaart hebben om door landen in Europa te mogen rijden.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Damn! Dat zijn heel wat kilometertjes wat je dan gaat rijen... Hoe wil je trouwens als je bagage mee gaan nemen? Denk je dat dat op een scoot past? Ook zal ik als ik jouw was maar heel wat gereedschap meenemen :)

Verder is het natuurlijk wel kewl :D
 
Originally posted by SR_Sjeezer
lijste maken van dealers in de route, en idd veeeel gereedschap :)

Zover was ik dus ook :p Buddy vol met gereedschap iig. Rekje maken tussen mijn benen voor extra bagage, survivalrugzak ofzo. Alst maar stevig zit.
 
Originally posted by Kneiter
aanhangwagen?

fietskar aankoppelen:p verder zal ik je uit de waan helpen:een brommer mag niet mee in de trein.het is een gewaagd plan,maar weet waaraan je begint.als je scooter kapot gaat ben je genaait,dan moet je je vader bellen en hopen dat hij je komt halen.(lijkt me van wel mja:rolleyes: )
 
Originally posted by Nicolás
In Frankrijk en Spanje mag het vermogen van een bromfiets "onbegrensd" zijn.

Dat is fijn om te weten. Weet je verder ook hoeveel ze daar controleren?

Originally posted by wimpie
fietskar aankoppelen:p verder zal ik je uit de waan helpen:een brommer mag niet mee in de trein.het is een gewaagd plan,maar weet waaraan je begint.als je scooter kapot gaat ben je genaait,dan moet je je vader bellen en hopen dat hij je komt halen.(lijkt me van wel mja:rolleyes: )

Dit is waar, en daar is natuurlijk over nagedacht. Toch moet er volgens mij een mogelijkheid zijn om de brommer per trein te vervoeren. DNA Glacius weet hier meer over.

Een eventuele reddende vader met aanhangwagen is om te kopen.

Ik denk trouwens dat een fiets aanhangwagen achter de scooter niet echt handig zal zijn. Dit gaat volgens mij helemaal mis @ high speed.
 
Originally posted by Boostah
Vervangend vervoer verzekering afsluiten :D Krijg je vette scoot van verzekering in het buitenland :p

En dan met 40 Km/h naar huis tuffen :p. Nee, vrijwel alle problemen motorische problemen zijn op te lossen denk ik. Na een fikse aanrijding is het natuurlijk einde verhaal.
 
Originally posted by Boostah
Dat is 5 dagen non stop rijden geloof ik :D

Nutcases !

Daar doe je echt wel wat langer over hoor! Vergeet niet dat je altijd over secundaire wegen (of nog niet eens) moet rijden. Daar is de bewegwijzering niet al te best. Bovendien zit stevig volgas doorrammen er ook niet in, ivm dorpjes etc.
Het idee is leuk, maar praktisch onhaalbaar. Je trekt het echt niet om hele weken op je scooter te zitten hoor! En tegen de tijd dat je in Spanje bent ben je al anderhalve week verder en kan je weer terug. Vergeet ook niet hoe ongelooflijk veel geld je al die benzine gaat kosten!
Ik zou toch eerst eens naar België (Ardennen) of Noord-Frankrijk ofzo. In plaats van meteen zo'n gigantische afstand te willen rijden.
 
Originally posted by Fokke
En dan met 40 Km/h naar huis tuffen :p. Nee, vrijwel alle problemen motorische problemen zijn op te lossen denk ik. Na een fikse aanrijding is het natuurlijk einde verhaal.
De scooters in die omgeving lopen meestal wel wat harder hoor.. je krijgt namelijk je vervangend vervoer bij een plaatselijk verhuurbedrijf vandaan... ;) En in de rest van Europa hebben ze geen constructie gedoe
 
Ik heb er wel eens over ged8 om naar Noord Frankrijk te rijden, maar Spanje vin ik best wel ziek Wel vet maar wel ziek. Als je gaat veel succes en laat horen hoe t was !
 
Originally posted by Ruudt
Tis ook slecht voor je rug als je iedere dag van die hoerig lange afstanden rijdt.

Idd na een halve dag had ik al last van me rug.

En het lijkt misschien vet nu allemaal lekker toeren met 30 graden. Maar vergeet niet dat het ook 10 graden kan zijn en dagen achtereen kan regenen heh :|
 
Ik zou idd ook wat minder ver gaan. Ga naar noord frankrijk ofzo is leuk om te beginnen, spanje is echt heel erg ver en dan krijg je behalve last van problemen met je scooter ook last van problemen met je zelf.
 
Back
Top