met accu geen achterlicht en vice versa?

Julez

Julezrulez
Hoi!

Kheb gaar probleem, al een tijdje:

Ik had laatst van voorvork verwisseld met een vriend van me om te kijken of het past en daarna had ik alles weer goed aangesloten. Daarna deden me knippers het niet meer, elec start ook niet en mijn achterlicht niet.

Ik haalde laatst mijn accu eruit en toen deed mijn achterlicht het wel :?(de rest niet)

Ook: Als ik mijn knippers aandoe, dan hoor ik een raar "bzzzzzzzzz" geluid :?

wtf is er mis met mijn electra?

grrreetz
 
Advertisement - register to remove this

Nou, zekering doorgebrand zou goed kunnen, hoe vind ik dat uit?
Accu is gewoon goed en vol
Waar zit mn knipperlichtrelai en hoe chek ik dat?
 
achterlicht heeft niks met je accu te doen.

hoeveel spanning zit er op je accu?

Geen idee, hoe meet je dat? maar het is gewoon een normale scooteraccu...

Ik heb er wel andere lampjes op gezet, en die had ik ff snel vastgemaakt aan de draadjes waar de normale lamp aan gekoppeld zat. Dat was nat geworden door regen, is er dan kortsluiting ontstaan ofzo? dat hoorde ik van mn broer, maar ik weet niet hoe je dat fixt
 
Kijk dan even je relais na voor zekering e.d. meestal zit die achter je dashboard.
Ik weet het niet per scooter uit me hoofd, maar meestal daar.

Er kan ook nog een knik in je kabels zitten dat die op dat punt geen contact meer maakt.

Eneh Melf ik weet dat je veel weet maar waar brand die achterlicht dan op ipv accu??
 
Kijk dan even je relais na voor zekering e.d. meestal zit die achter je dashboard.
Ik weet het niet per scooter uit me hoofd, maar meestal daar.

Er kan ook nog een knik in je kabels zitten dat die op dat punt geen contact meer maakt.

Eneh Melf ik weet dat je veel weet maar waar brand die achterlicht dan op ipv accu??

de dynamo.
daar werkt je koplamp en achterlicht altijd op.
knipperlichten en toeter soms ook.
 
Ja, uit me relais komt dat 'bzzzzzz' geluidje als ik me knippers aan doe....
Wat wel eerder was gebeurd was, omdat ik een sportstuur heb en geen stuurkappen, dat er water in me relaisdinges zat, omdattie ondersteboven hangt. Dus ik draaide em om en er liep een beetje water uit... Daarna deedie het gewoon weer.... Misschien moet in een nieuwe kopen?? Hoeveel kost dat ongeveer??

En dan snap ik nogsteeds niet waarom mijn achterlicht het wel doet zonder accu, en het niet doet mét accu :?

Thnx voor de hulp zover!:*
 
de dynamo.
daar werkt je koplamp en achterlicht altijd op.
knipperlichten en toeter soms ook.

Ja wtf, (sorry hoor) maar in een ander forum zijden al die mannetjes dat er geen dynamo op een scoot zit, en ik wist zeker van wel terweijl ik nog geen scooter heb en zij wel, :S
 
GAST

Je laat overal weten dat je geen scooter hebt, maar je wilt wel iedereen helpen:X
Er zit indd geen dynamo op een scooter, de spanning word namelijk opgewekt door je ontsteking, deze laten je verlichting branden en laad ondertussen ook je accu op.
 
Ja dat kan je best een dynamo noemen, eigenlijk lichtspoel.

ik denk dat je ergens kortsluiting hebt gemaakt of iets verkeerd aangesloten.
 
kortsluiting heb ik denk ik zeker gemaakt, aangezien ik ff snel een lampje moest hebben op me scooter, en em aan wat andere draadjes heb vastgeplakt met tape (DOM i know, maar had geen zin in solderen) en, je kan het al raden, toen begon het te regenen...
(vandaag goed gesoldeerd met krimpkousen enzo, maar knippers doen nog niets)

Maar hoe los ik dat dan op? relais vervangen ofzo? zekering vervangen? of is me hele kabelboom nu naar de klote ofzo?:p
 
GAST

Je laat overal weten dat je geen scooter hebt, maar je wilt wel iedereen helpen:X
Er zit indd geen dynamo op een scooter, de spanning word namelijk opgewekt door je ontsteking, deze laten je verlichting branden en laad ondertussen ook je accu op.


een dynamo is een spoel waarom of waarin een magneteisch veld draaid.

ofwel jouw lichtspoel is een dynamo.

overigens zit de ontsteking in de bobine die gewoon 12v krijgt van de lichtspoel/dynamo. enige wat er daar nogmeer zit is een sensor voor je krukaspositie.


Bij oldtomers heb je wel vaak 1 licht en 1 ontsteekspoel.

die werken met contactpunten en dan komt ook gewoon de bougiekabel direct van de spoel af.
 
Back
Top