met 2 naast elkaar rijden

YamahaAeroxR1

Well-Known Member
Vandaag gezellig de epen-tour.......todat de popo het kwam verzieken
Laser controles en motorpliesie waar je ook maar keek,

Nu reed ik weg van de ijssalon met wat vrienden, en mijn vriend haalde zijn schouders op tijdens het rijden want hy wist de weg niet.
Ik haalde hem in en riep tegen hem dat ik wel voorop zou rijden.
Dat inhalen duurde ongeveer 3 a 4 seconden....
En jawel, er zat een motorkloot achter ons, en die heeft me dus een bekeuring gegeven voor het naast elkaar rijden.:|

Het vreemde alleen is, dat toen ik mijn vriend ging inhalen en achterom keek er niemand te bekennen was. Dus ook oom agent niet.....En jullie weten zelf wel hoe erg die knuppele opvallen...

Ongeveer 20 seconden nadat ik had ingehaald werd ik pas aangehouden.
Dus dat is al heel vreemd, naast het feit dat 3 a 4 seconden inhalen blijkbaar al als naast elkaar rijden word beschouwd.

Tevens was meneer agent niet in een goede bui geloof ik want hy was aardig bot tegen me, ondank dat ik heel erg netjes tegen hem ben geweest.

Mijn vraag dus is dit wel terecht allemaal of heb ik genoeg dingen om es te proberen of ik die boete niet ongedaan krijg gemaakt? Ik heb 2 getuigen trouwens.

En nog een vraag dan, weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten? want toen ik dat aan de oom agent vroeg zy hy, ik ben weg het begint te regenen|(


Bedankt alvast voor het lezen van et lange verhaal:pO-)
 
Advertisement - register to remove this

woord van een agent telt dubbel, je kan het voor laten komen en samen met je getuigen er naartoe gaan, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.
 
woord van een agent telt dubbel, je kan het voor laten komen en samen met je getuigen er naartoe gaan, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.



Ik kan trouwens niks vinden in het RVV dat het niet mag.
Er staat alleen dat fietsers naast elkaar mogen rijden maar snorfietsen dit niet mogen.

Er staat niks over motoren en bromfietsen.....Verder lees ik ook overal dat motoren het wel mogen enzo.

Maarja ik wacht maar eens af wat ik krijg thuisgestuurd, want heb geen bonnetje of niks gekregen. En mijn vriend kreeg wel een bonnetje:S najaa kijken of er over een maand ofzo iets in de bus komt:p

bedankt voor je reactie iig:)
 
Ik kan trouwens niks vinden in het RVV dat het niet mag.
Er staat alleen dat fietsers naast elkaar mogen rijden maar snorfietsen dit niet mogen.

Er staat niks over motoren en bromfietsen.....Verder lees ik ook overal dat motoren het wel mogen enzo.

Maarja ik wacht maar eens af wat ik krijg thuisgestuurd, want heb geen bonnetje of niks gekregen. En mijn vriend kreeg wel een bonnetje:S najaa kijken of er over een maand ofzo iets in de bus komt:p

bedankt voor je reactie iig:)

Ik heb me theorie examen pas gehaald, kan me iets herrineren dat je als bromfietser niet naast elkaar mag rijden...
 
Ik heb me theorie examen pas gehaald, kan me iets herrineren dat je als bromfietser niet naast elkaar mag rijden...


Najaa er staat iig niks van in het RVV,

en het was zowiezo flauwekul, want 3 seconden lang is toch echt inhalen by my.....

wat wil die dan, dat ik 70cc ga halen zodat ik sneller kan inhalen ofzo?:p
 
R303a, Artikel 3 lid 1 RVV 1990.
Feit tekst: Als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg.

Bedragen per categorie:

1: € 130.00 2: € 130.00 3: € 90.00 4: € 50.00 6: € 50.00

Een fietser valt in categorie 4.
Dus voor de scooter zal het wel categorie 3 zijn.
 
je kan het aanvechten en zeggen dat je aan het inhalen was en dat je het er niet mee eens bent, en ik zou zo zeggen : wie niet waagt wie niet wint
 
R303a, Artikel 3 lid 1 RVV 1990.
Feit tekst: Als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg.

Bedragen per categorie:

1: € 130.00 2: € 130.00 3: € 90.00 4: € 50.00 6: € 50.00

Een fietser valt in categorie 4.
Dus voor de scooter zal het wel categorie 3 zijn.

Dat is voor rijden op de verkeerde weghelfd, want fietsers mogen WEL naast elkaar rijden (niet meer dan 2, en als er geen verkeershinder ontstaat.)
 
Bedankt voor de reacties iig, ik kijk wel of er wat in de bus komt en als er wat komt, wat het dan precies is.

Ik ga het mischien aanvechten, maar alleen als de boete te hoog word naar mijn mening. En als me 2 vrienden mee willen als getuigen.

nogmaals thanx:)
 
Back
Top