merk rolletjes

Originally posted by Yamikey
Het geheel draait rond, en dat vet komt op de meest rare plekjes, Vet op het loopvlak van de vario lijkt me nou niet echt handig...

Ik gebruik altijd RMS

Moet je je vario bij de rollen dan oliën? Nooit geweten... Waar krijg je die olie en welke moet je gebruiken?
 
Zijn er eigenlijk ook mensen met een tuimelvario? Doppler maakt ze tegenwoordig geloof ik. Hoef je lekker nooit meer rollen te vervangen, maarja de vraag is of het een goede vario is...
 
Originally posted by Jeroen L
Zijn er eigenlijk ook mensen met een tuimelvario? Doppler maakt ze tegenwoordig geloof ik. Hoef je lekker nooit meer rollen te vervangen, maarja de vraag is of het een goede vario is...

Inne zou hem heeeel lang geleden testen, maar nix meer van gehoord:)
 
Originally posted by Jeroen L
Zijn er eigenlijk ook mensen met een tuimelvario? Doppler maakt ze tegenwoordig geloof ik. Hoef je lekker nooit meer rollen te vervangen, maarja de vraag is of het een goede vario is...

Ik heb gehad, {! grootste zooi ooit!

Toen ik hem kocht zag ik al dat hij al een paar keer was gebruikt om klanten het principe ervan uit te leggen, blijkbaar heeft die kerel van PU een gewichtje scheef erop gedraaid waardoor de draad een beetje gaar was, maar niet terg om je zorgen over te maken, totdat mij het ook gebeurde de dag erna :|

Punt 1. Is je schroefdraad lam kan je er geen gewichtje meer in draaien.

Vervolgens was ik aan het proefrijden maar vond de rollen iets te zwaar, dus maar 1 maatje lichter, gevolg : Te licht, Conclusie: Mixen is een vereiste (9 v/d 10 keer)

Punt 2. Gewichtenmaten zijn niet erg gangbaar, waardoor mixen wel moet, meestal voel ik me daar toch niet zo fijn bij, krijg het gevoel dat net dat ene dipje daaraan ligt :P

Na hem eindelijk goed afgesteld te hebben, besloot maar is ff een stukje te gaan rijden, reed best lekker, hernam wel goed, niks aan de hand.

2 dagen later....

Tadatataa...."he, wat herneemt mijn scooter slecht!?"
Eenmaal thuis gekomen zag ik dat de scharniertjes van de tuimelaars waren gesmolten :|
Huppatee verotte speed control erin en terug naar PU.
Kerel vertelde me een TE HOOGTOERIGE setup te hebben voor die vario en dat daardoor weer de TP Carterkap een vereiste was.
Klinkt logisch?....DENK HET NIET! Ik reed met een std cil en Yasuni R.

Kortom; ik vind het een brak ding uiteindelijk komt het erop neer dat ik 95 euro voor een hebo vario heb betaald, die me uiteindelijk wel bevalt.
 
Dat is de eerste slechte reactie dat ik er over lees.
Hoe werkt dat nu juist. heb je daar ook verschillende soorten gewichtjes bij? En hoe stel je af? Enkel door andere gewichten te steken of ook door ze verder/minder ver erop te draaien?
 
Het principe is opzich niet verkeerd in mijn ogen, alleen dat doppler ding zuigt blijkbaar gewoon hard. Gewoon betere kwaliteit en meer gevarieerde gewichten, dan zou het nog wel wat kunnen worden denk ik :)
 
misschien offtopic, maar:

heeft doppler een site met hun producten, want ik ben al effe aan het zoeken naar een doppler-website

zou nl. graag een soort tekening-foto van die vario hebben
 
ok

excuses, ik was ondertussen vergeten waar het toppic over ging


ontopic

ik gerbuik altijd RMS voor testwerk, die houden het ook redelijk vol
Als ze dan versleten zijn dan ga ik malossi halen, GEEN polini
 
Back
Top