Meningen; nieuwe scooter of project?

0KMPU

Well-Known Member
Beste scootergeleerden,

Ik rij rond op een Yamaha Aerox R uit 2004 waar nu 15.000 kilometer op staat. Een half jaar geleden heb ik een vastloper gehad en is er een nieuwe standaard cilinder onder gekomen. En toen ben ik er zelf aan gaan knutselen.

Alleen nu gaat hij eerdaags weer naar de scooterdealer toe voor een grote onderhoudsbeurt;

- Compleet reviseren
- Nieuwe krukas
- Electrische start laten maken

Daar zitten ook enige kosten aan, maar dit wil ik wel laten doen. Daarnaast komt er ook een nieuwe volledige kappenset aan omdat de huidige kappen niet mooi zijn en de onderkuip en zij- kappen afgebroken zijn.

Maar omdat ik nu alweer aardig wat geld in deze scooter aan het steken ben, ben ik er nog niet precies uit wat ik er verder mee wil. Ik zou hem hierna kunnen verkopen, maar moet blij zijn als ik er 1.000 euro voor krijg. Of ik ken hierna mijn budget vergroten voor een klein project (motorisch verander ik niets meer eraan).

Wat zouden jullie doen?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe kappenset, reviseren, krukas, etc.
Kost je een hoop geld, en dan is het zonde om alleen dat te doen aan het blok, aangezien die dan toch al open ligt.
Als je daar eenmaal aan gaat beginnen, kan je er beter gelijk een klein projectje van maken en er nog meer geld en tijd in steken.
Dan weet je zeker dat je uiteindelijke een mooie scooter hebt.
Maar dan vind ik persoonlijk ook dat je hem wel een nette 80-100 km moet laten lopen.
Wil het een noemenswaardig projectje zijn.
Als je hem dan teminste kwa uiterlijk helemaal strak en mooi maakt.

Als je hem wilt verkopen, zou ik er helemaal niks meer aan doen.
Rijden tot hij de deur uit is, of kapot is.
Want wat jij wilt kost vaak meer, dan wat je terug krijgt in de verkoop.
 
Al helemaal als je het laat doen ja...
Je kunt beter je blok zelf half uit elkaar halen, dat bespaart hen ook weer geld bij het monteren van een nieuwe krukas. Doe je dat niet en moeten zij alles doen, dan gaat een nieuwe krukas je al gauw 400 euro kosten.
 
Ik zou gewoon je blok eronderuit schroeven , schoonmaken , vario etc eruithalen en dan je blokkie naar de tuner brengen , kan ook anders maar deze manier is wel goedkoper.
 
hoe handig ben je zelf met scooter?

anders koop je een nieuwe krukas en zet je deze zelf met nieuwe lagers/keerringen erin. een revisie is eigenlijk niets meer als bij het uit elkaar halen van je blok wat er vervangen moet worden en dit dan ook vervangen. hoeft niet veel te kosten als je het zelf doet!
 
Back
Top