This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Mening ivm setup ?

Hansieboy

Well-Known Member
MBK Nitro LC
Minarelli hori dus
Malossi 70cc (giet)
Hebo Vario
21 mm carbu
Bidalot C16 / Gianelli Shot (denk ik)

moet nog andere koppeling op, tips voor welke goede prijs / kwaliteit is ?
Krukas zou ik std laten,eventueel andere lagers ma weet ik nog niet.

Probleem is wel dat ik puur voor trekkracht zou gaan , niet snelheid. En daarmee dacht ik wel dat beter een 17,5 carbu zou nemen ipv de 21mm do dat ik nu heb liggen.

Ik weet dat andere cill wss beter zou zijn, maar heb deze stukken al liggen daarmee, ook ivm uitlaat, zou liefst een van deze 2 gebruiken , heb ze toch alle 2 nog liggen. Kunnen opkopen voor 20 € / stuk

Koppeling en hoe groot carbu nemen? iemand suggesties ?
hoe beste afstellen enzo voor trekkracht , top maakt echt niets uit, met controles van vandaag heb je toch niet veel meer aan snelheid, zeker niet in de steden...
 
malossi giet loopt goed met een shot, een c16 zou toch wat overkil zijn, toch zou ik voor een andere krukas gaan, als je dat niet wil zou ik zeker de langers vervangen door een setje van skf c3, die 17.5 carb lijkt met ook wel groot genoeg maar als je nu die 21 erop monteert ga je niet echt harder door, alleen gaat hij harder optrekken en een beetje meer verbuiken.
voor koppeling zou ik een hebo nemen, zit altijd goed he.. en ja hoe afstellen op trekkracht, dat gaat niet, tis ofwel trekkracht en snelheid ofwel std rijden..
 
ik zou idd die shot nemen. Bij mij hielp het niks toen ik van 12mm naar 21mm ging op een malossi sport 70. En als koppeling zou ik een hebo verstelbare nemen. En als je dan tog bezig bent steek dan ook ffeen stel c3 lagers in je blok.
 
Vieze mazzelaars jullie daaro.
Ik zou geen 12mm nemen. toch echt wel een 17,5 je wilt toch trekkracht?
En met een shot loopt ook mooi want het is een uitlaat die flink koppel levert.
Verschillende merken vario's doen er niet echt toe in jouw geval dus Hebo voldoet Prima.