Mening bougie

Advertisement - register to remove this

..Beste is een Sproeierset kopen ... hoog beginnen en afbouwen tot de juiste maat gevonden is , met een donkere Bougie kan een Scooter beter lopen als met een koffie bruine Bougie , bij hoogtoerige SetUps kan je alsnog een warmloper krijgen met een koffie bruine Bougie .

Ook is het afhankelijk welke Benzine je Tankt .. bijv RON 95 , of RON 98 ... ook is de 2-takt Olie belangrijk wat je gebruikt .. Troep van de Action of Merk Olie .

En natuurlijk de mengverhouding , wat lastig te meten is zonder professionele apparatuur.

Voor een goede afstelling zal je gebruik moeten maken van een Dynobank.
 
Naar mijn mening iets te licht... Moet koffie bruin zijn.. Dit bereik je door de goede sproeier te monteren en de lucht en stationaire afstelling van de carburateur goed af te stellen..
Vaak staat de luchtschroef iets te dicht waardoor de bougie dus een donkere grijs achtig zwart blijft.. Door een iets grotere sproeier en meer lucht bij de fijnere afstelling zou die koffie bruin moeten worden..


Beste manier van afstellen (naar mijn idee) is de stationaire schroef helemaal omhoog draaien..

En dan aan de luchtschroef draaien zodat je hoort dat de motor op ze hoogste begint te lopen.. En dan de stationaire afstelling zo terug draaien dat de motor nog blijft lopen en het achterwiel net niet meer draait..

Eerst afstellen waarnaar de moter nog koud is (dit is even een grove afstelling)

Dan motor warm rijd (gewoon rustig rijden ) gaan hierom alleen om dat de motor op bedrijfs temperatuur is.. En dan overnieuw de carburateur af stellen.. Dan zou die als de motor koud is weer goed moeten starten.


file.php


Dit is goed.



De bougie kleur op de foto van de topic starter kan ook zo grijs achter zwart blijven als de hitte graad van de bougie te koud is.. Dan komt de motor niet op de juiste bedrijf temperatuur..

Bij een kouder bougie word de verbranding dus slechter..

Een koudere bougie heb je alleen nodig in gevallen dat door een sneller cilinder dus met een originele bougie dan snel te warm gaat worden en dus overhitting dreigt.. De koudere bougie is dan om te compenseren zodat je de zelfde bedrijfstemperatuur haalt als in de oude situatie.
 
Last edited:
Back
Top