mengsmering 70cc

Advertisement - register to remove this

Bij inrijden wordt iets meer smering aangeraden (ca 1 op 35-40)
Na dat enige tijd gereden te hebben kan je de mengsmering verminderen (1 op 40-50)
(Triburon claimed dat het mogelijk is om hun spul 1 op 100 te gebruiken, zelf heb ik er geen ervaring mee)
 
Bij inrijden wordt iets meer smering aangeraden (ca 1 op 35-40)
Na dat enige tijd gereden te hebben kan je de mengsmering verminderen (1 op 40-50)
(Triburon claimed dat het mogelijk is om hun spul 1 op 100 te gebruiken, zelf heb ik er geen ervaring mee)

"Wat je niet moet doen: extra olie in de benzine. Dit is een vaak gehoorde tip maar werkt averechts. Extra olie verbrand namelijk niet en zorgt voor kool-afzetting waardoor je zuigerveren vast kunnen gaan zitten. Tegenwoordig is de mengolie van zeer goede kwaliteit en die zorgt voor precies de juiste smering."


Weet niet of dit waar is maar ik zou er wel rekening mee houden
 

"Wat je niet moet doen: extra olie in de benzine. Dit is een vaak gehoorde tip maar werkt averechts. Extra olie verbrand namelijk niet en zorgt voor kool-afzetting waardoor je zuigerveren vast kunnen gaan zitten. Tegenwoordig is de mengolie van zeer goede kwaliteit en die zorgt voor precies de juiste smering."


Weet niet of dit waar is maar ik zou er wel rekening mee houden

Daar zit wel een kern van waarheid in. Het moet echt in verhouding staan met de setup of het zin heeft om vetter dan 1:50 te smeren. De meeste winst zit gewoon in goede olie te gebruiken.
 
Wat voor 70cc is het? Ik rij met mn 70cc 1 op 30 maar dan heb je het over een race scooter, voor een laagtoerige gewoon 1 op 40 pakken misschien 1 op 45. En geen action olie gebruiken alsjeblieft, je bedankt me later wel
 
Back
Top