Een tussenschotje? Je bedoeld een stuffer denk ik? Heeft weinig tot geen toegevoegde waarde verder
Dit is een nieuw membraan ook origineel , alleen ik heb voorheen hetzelfde membraan gehad en daar zat zo'n Tussenschotje in , daarna heb ik een (race) membraan gehad maar sindsdien rookt de scooter echt veel dus wilde hem weer enigszins origineel maken alleen ik kreeg dit membraan geleverd zonder zo'n schotje er tussen .. wat blijkt iedereen verkoopt hem zonder tussenschotje .. vandaar mijn vraag of het überhaupt een functie heeftEn waarom zou je dat willen?
Betwijfel of dat zo'n ding uberhaupt los te krijgen is, als je het echt wil zou ik gewoon een nieuw membraam pakken.
Ah oke bedankt man .. najah ik heb in principe alles geprobeerd om hem minder te laten roken ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen , nieuwe oliepomp,nieuwe cilinder,nieuwe ontsteking,bougie,cdi/bobine,valvoline olie,gasnaald in het midden gezet,kleinere sproeier van 82 naar 80 etc. Het membraan was mijn laatste hoop op veranderingHeeft geen functie verder, maar lijkt me persoonlijk sterk dat je scooter door een membraam meer gaat roken.
2-takt olie hoop ik tochvalvoline olie
2t semi synthetische olie , zo snugger ben ik nog wel haha2-takt olie hoop ik toch
Nah sinds een jaar ofzo, beetje rook maakt niet uit vooral als die koud is .. maar zelfs als die warm gelopen is blijft hij veel rokenIs het roken altijd al zo erg geweest? Of is het ineens gekomen?
70cc malossi sport (2 weken oud) vervangen vanwege het te veel rook probleemIk weet niet wat je Set Up is , misschien eens de zuiger en Cilinder laten opmeten (klokken) , en of een nieuwe Zuiger en veren inzetten.
Bougie warmte is b10es voorheen 8 gehad maar die gingen niet lang mee , cdi is 2 jaar oud ik heb daar ook een vervanger voor gehad maar toen ik die monteerde begon te scooter erg te stotteren dus gauw de oude weer gemonteerd, Bougiedop/kabel zijn vorige week ook nieuw erop gezet ... De scooter zelf rijdt gewoon goed ,niet stotteren mooie gasreactie bougie is 2 weken oud en ziet er zo uit .. naar mijn idee veel onverbrand mengsel?Als je een goeie verbranding hebt en niet te veel olie wordt bijgemengd mag de scooter bijna niet roken.
Oliepomp is nieuw dus ik ga er voor het gemak van uit dat deze in orde is en niet te rijk mengt.
Dus ik zou zeggen bougiekleur bekijken.
Hoort de hittegraad van de bougie bij de cilinder past?
Timing van de ontsteking kun je weinig aan doen deze wordt bepaald door de cdi.
Dus nakijken of er een deugdelijke cdi in zit en geen Chinese prul met een zogenaamde "advanced curve" of één of andere bull shit term of een of andere begrenzer.
Intensiteit van de vonk bekijken en eventueel bougiekap nameten indien een bougiekap wordt gebruikt met een ingebouwde weerstand.
Massa van de bobine meten.
Deugdelijke bougiekabel, onbeschadigd, niet poreus en goed contact makende met cdi en bougiekap.
Massa van het blok goed meten en eventueel tijdelijk een extra massa aanbrengen om een slechte massa uit te sluiten.
Hoe start en rijdt de scooter trouwens?
Als je een goeie verbranding hebt en niet te veel olie wordt bijgemengd mag de scooter bijna niet roken.
Oliepomp is nieuw dus ik ga er voor het gemak van uit dat deze in orde is en niet te rijk mengt.
Dus ik zou zeggen bougiekleur bekijken.
Hoort de hittegraad van de bougie bij de cilinder past?
Timing van de ontsteking kun je weinig aan doen deze wordt bepaald door de cdi.
Dus nakijken of er een deugdelijke cdi in zit en geen Chinese prul met een zogenaamde "advanced curve" of één of andere bull shit term of een of andere begrenzer.
Intensiteit van de vonk bekijken en eventueel bougiekap nameten indien een bougiekap wordt gebruikt met een ingebouwde weerstand.
Massa van de bobine meten.
Deugdelijke bougiekabel, onbeschadigd, niet poreus en goed contact makende met cdi en bougiekap.
Massa van het blok goed meten en eventueel tijdelijk een extra massa aanbrengen om een slechte massa uit te sluiten.
Hoe start en rijdt de scooter trouwens?