This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Membraan Tussenschotje

Een tussenschotje? Je bedoeld een stuffer denk ik? Heeft weinig tot geen toegevoegde waarde verder
Post automatically merged:

Zou kunnen, hij gaat in ieder geval in die inkepingen en scheid de membraan als het ware in 2 kamers
 

Attachments

  • 16663803515407317881393733276481.jpg
    124.8 KB · Views: 12
En waarom zou je dat willen?
Betwijfel of dat zo'n ding uberhaupt los te krijgen is, als je het echt wil zou ik gewoon een nieuw membraam pakken.
Dit is een nieuw membraan ook origineel , alleen ik heb voorheen hetzelfde membraan gehad en daar zat zo'n Tussenschotje in , daarna heb ik een (race) membraan gehad maar sindsdien rookt de scooter echt veel dus wilde hem weer enigszins origineel maken alleen ik kreeg dit membraan geleverd zonder zo'n schotje er tussen .. wat blijkt iedereen verkoopt hem zonder tussenschotje .. vandaar mijn vraag of het überhaupt een functie heeft
 
Heeft geen functie verder, maar lijkt me persoonlijk sterk dat je scooter door een membraam meer gaat roken.
Ah oke bedankt man .. najah ik heb in principe alles geprobeerd om hem minder te laten roken ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen , nieuwe oliepomp,nieuwe cilinder,nieuwe ontsteking,bougie,cdi/bobine,valvoline olie,gasnaald in het midden gezet,kleinere sproeier van 82 naar 80 etc. Het membraan was mijn laatste hoop op verandering
 
Ik weet niet wat je Set Up is , misschien eens de zuiger en Cilinder laten opmeten (klokken) , en of een nieuwe Zuiger en veren inzetten.
70cc malossi sport (2 weken oud) vervangen vanwege het te veel rook probleem
Malossi sport variateur
Zilveren trekveertjes
Witte drukveer
17.5mm dell'orto carb
Sproeier 82
7.5gram rollen
Standaard luchtfilter
Nu sito plus uitlaatje er weer onder
Het probleem is dat door die overkill aan olie alle dempers van mijn uitlaten dicht gaan zitten waardoor ze na een paar weken focking veel herrie gaan maken ik heb al yasunni r gehad sito plus met lange einddemper en nu dus weer een sito met lange einddemper omdat ze die dempers niet los verkopen .. al het geld wat ik in dit ding heb gestoken daar had ik 3 andere scooters voor kunnen halen haha .. de afgelopen paar maanden is vrijwel alles vervangen .. van oliepomp tot rolletjes van A tot Z het mocht allemaal niet baten
 
Als je een goeie verbranding hebt en niet te veel olie wordt bijgemengd mag de scooter bijna niet roken.
Oliepomp is nieuw dus ik ga er voor het gemak van uit dat deze in orde is en niet te rijk mengt.

Dus ik zou zeggen bougiekleur bekijken.
Hoort de hittegraad van de bougie bij de cilinder past?
Timing van de ontsteking kun je weinig aan doen deze wordt bepaald door de cdi.
Dus nakijken of er een deugdelijke cdi in zit en geen Chinese prul met een zogenaamde "advanced curve" of één of andere bull shit term of een of andere begrenzer.
Intensiteit van de vonk bekijken en eventueel bougiekap nameten indien een bougiekap wordt gebruikt met een ingebouwde weerstand.
Massa van de bobine meten.
Deugdelijke bougiekabel, onbeschadigd, niet poreus en goed contact makende met cdi en bougiekap.
Massa van het blok goed meten en eventueel tijdelijk een extra massa aanbrengen om een slechte massa uit te sluiten.

Hoe start en rijdt de scooter trouwens?
 
Bougie warmte is b10es voorheen 8 gehad maar die gingen niet lang mee , cdi is 2 jaar oud ik heb daar ook een vervanger voor gehad maar toen ik die monteerde begon te scooter erg te stotteren dus gauw de oude weer gemonteerd, Bougiedop/kabel zijn vorige week ook nieuw erop gezet ... De scooter zelf rijdt gewoon goed ,niet stotteren mooie gasreactie bougie is 2 weken oud en ziet er zo uit .. naar mijn idee veel onverbrand mengsel?
Post automatically merged:

 

Attachments

  • Screenshot_2022-10-19-21-54-48-092_com.miui.gallery.jpg
    42.9 KB · Views: 9