Als je een goeie verbranding hebt en niet te veel olie wordt bijgemengd mag de scooter bijna niet roken.
Oliepomp is nieuw dus ik ga er voor het gemak van uit dat deze in orde is en niet te rijk mengt.
Dus ik zou zeggen bougiekleur bekijken.
Hoort de hittegraad van de bougie bij de cilinder past?
Timing van de ontsteking kun je weinig aan doen deze wordt bepaald door de cdi.
Dus nakijken of er een deugdelijke cdi in zit en geen Chinese prul met een zogenaamde "advanced curve" of één of andere bull shit term of een of andere begrenzer.
Intensiteit van de vonk bekijken en eventueel bougiekap nameten indien een bougiekap wordt gebruikt met een ingebouwde weerstand.
Massa van de bobine meten.
Deugdelijke bougiekabel, onbeschadigd, niet poreus en goed contact makende met cdi en bougiekap.
Massa van het blok goed meten en eventueel tijdelijk een extra massa aanbrengen om een slechte massa uit te sluiten.
Hoe start en rijdt de scooter trouwens?