Membraan plaatjes?

Jesse1987

Hyo watte? Hyosung ja!
Hoi,

UHM, ffe een vraagje he

Waar dienen die membraan plaatjes voor en wat voor verschil heeft het als k die vervang voor hebo plaatjes ofzo?

Thnx,

Advertisement - register to remove this

uhm het is heel simpel, je membraanplaatjes zijn de doorlaat voor je mengsel. Dus die gaan open en dan komt het mengsel je carter in. waar het vervolgens via de spoelers je cilinder in gaat.

En als je ze vervangt voor carbonnen plaatjes is het voordeel dat als ze kapot gaan ze minder schade aanbrengen als ze in je cilinder terecht komen...

membraanplaatjes gaan open een dicht door de onder/overdruk in je carter, hierdoor kan er benzine in je carter komen die daarna naar je cilinder gaat...

standaard zitten er metalen plaatjes in je membraan, deze zijn niet echt flexibel en kunnen veel schade aanrichten als ze breken.

je hebt ook carbon membraanplaatjes(bv van hebo). deze zijn flexibeler(afhankelijk van de dikte) en richten geen schade aan als ze breken.
die flexibiliteit is beter voor de gasreactie en zijn zeker beter als je veel toeren draait.

ik heb ook een vraagje over membraam plaatjes er zitten namelijk bij mij tenminste naast me plaatjes ook nog andere uizeren plaatjes deze houden ze tegen denkik maar als ik die weg haal gaat ie dan harder of trekt ie dan beter ?????

een membraan dient als afsluiter , zonder de membraanplaten zal die geen carterdruk opbouwen. als de zuiger naar voren gaat zuigt ie aan en gaan de platen open staan en zuigt ie mengsel aan (de strakte /dikte van de platen bepalen wanneer /hoeveel), zodra de zuiger weer naar achter gaat zijn de platen weer dicht en wordt het mengsel door de spoelpoorten in de cilinder geperst, zouden er geen platen in zitten zou de druk wegkunnen en zal het mengsel niet door de spoelpoorten geperst worden (hij zal dan ook niet aanzuigen) , dan kan het zijn dat ie juist blaast ................

bij een zuigergestuurde inlaat zorgt de zuiger ervoor dat de inlaat op tijd gesloten wordt.

en bij een roterende inlaat zorgt een schijf daarvoor.

Back