Membraam vraag

Jonas2000

Member
Hai

Een vraagje is het nuttig om van een orginele membraam naar een malossi membraam te gaan of scheelt die helemaal niks en wat zou er dan veranderen?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

malossi membraam laat iets meer brandstof door. Heb zelf nooit n malossi membraam gehad maar denk dat je met snellere/grotere cilinders dan standaard er wel vermogen mee wint
 
malossi membraam laat iets meer brandstof door. Heb zelf nooit n malossi membraam gehad maar denk dat je met snellere/grotere cilinders dan standaard er wel vermogen mee wint
En met een 50cc cilinder denkje dat je dan ook vermogen wint?
Post automatically merged:

malossi membraam laat iets meer brandstof door. Heb zelf nooit n malossi membraam gehad maar denk dat je met snellere/grotere cilinders dan standaard er wel vermogen mee wint
En moet je dan je sproeiers ook weer afstellen?
 
Ik denk niet dat het op een standaard 50cc net heeft maar kan dit niet met zekerheid zeggen, en verschilt waarschijnlijk ook per model scooter.

Laatste keer dat ik dit deed was met een tomosje. Kan het niet goed herinneren maar vgm moest de sproeier 1 of 2 maten kleiner
 
en membraan heeft invloed op het motorkarakter en kan zeker verschil maken in vermogen, en ook bij 50cc kan het veel schelen in top vermogen en vermogens curve.
wanneer je overstapt van een orginele cilinder naar een snellere cilinder zou ik er sws voor zorgen dat je een membraan hebt met carbonne of kunstof kleppen als je motor orgineel stalen membraan kleppen heeft.
maar in jouwn geval licht het eraan wat voorn brommer en cilinder het gaat, als het om een orginele 50cc gaat zal ik me geld ergens anders besteden mocht je meer vermogen zoeken.
 
en membraan heeft invloed op het motorkarakter en kan zeker verschil maken in vermogen, en ook bij 50cc kan het veel schelen in top vermogen en vermogens curve.
wanneer je overstapt van een orginele cilinder naar een snellere cilinder zou ik er sws voor zorgen dat je een membraan hebt met carbonne of kunstof kleppen als je motor orgineel stalen membraan kleppen heeft.
maar in jouwn geval licht het eraan wat voorn brommer en cilinder het gaat, als het om een orginele 50cc gaat zal ik me geld ergens anders in steken
In wat zou ik me geld steken dat ik nog vermogen kan winnen en een betere top kan hebben heb namelijk een standaard 50cc cilinder.
 
In wat zou ik me geld steken dat ik nog vermogen kan winnen en een betere top kan hebben heb namelijk een standaard 50cc cilinder.
Op een standaard 50cc zou ik mn geld niet in een membraam steken, standaard 50 kun je wel wat van maken hoor met een Yasuni r en een 17.5mm carb andere overbrenging maar daar houd het wel.enigzins op. Tuurlijk kan je er een rotor op knallen of een.nog grotere carb maar heeft het.ook zin? Nee dat niet, dus mijn advies als je na het boven genoemde wat vermogen wil is een andere cilinder en krukas monteren. Wel de duurdere optie maar je hebt er wel meer plezier van.
 
Op een standaard 50cc zou ik mn geld niet in een membraam steken, standaard 50 kun je wel wat van maken hoor met een Yasuni r en een 17.5mm carb andere overbrenging maar daar houd het wel.enigzins op. Tuurlijk kan je er een rotor op knallen of een.nog grotere carb maar heeft het.ook zin? Nee dat niet, dus mijn advies als je na het boven genoemde wat vermogen wil is een andere cilinder en krukas monteren. Wel de duurdere optie maar je hebt er wel meer plezier van.
cilinder plus krukas idd betere optie, dr70 leuk zat ken iemand die had er 17pk op gedraait maarja dat was ook geen dr70 meer xd
 
Op een standaard 50cc zou ik mn geld niet in een membraam steken, standaard 50 kun je wel wat van maken hoor met een Yasuni r en een 17.5mm carb andere overbrenging maar daar houd het wel.enigzins op. Tuurlijk kan je er een rotor op knallen of een.nog grotere carb maar heeft het.ook zin? Nee dat niet, dus mijn advies als je na het boven genoemde wat vermogen wil is een andere cilinder en krukas monteren. Wel de duurdere optie maar je hebt er wel meer plezier van.
Ja bedankt ga tog voor een dr70 denk ik dan
 
Hai

Een vraagje is het nuttig om van een orginele membraam naar een malossi membraam te gaan of scheelt die helemaal niks en wat zou er dan veranderen?

Mvg

Maakt voor je standaard setup niks uit. Voordeel is alleen dat de kleppen wrs van carbon achtig materiaal is gemaakt.
Als deze zouden afbreken (die kans is vrij wel nehiel op een standaard setup) dan word die carbon achtige dingen gewoon vergruist en de uitlaat poort uit geblazen, bij metalen plaatjes heb je 9 / 10 keer schade aan de cilinder en zuiger / onderdelen.
 
Back
Top