Membraam stuk

Speedfight2131

New Member
De membraam van mijn Speedfight 3 is kapot en daardoor is er waarschijnlijk allemaal meuk (van de kleppen) in het blok gekomen.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit aan moet pakken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zijn er stukjes van de membraanplaten afgebroken?
Welk materiaal zijn de membraanplaatjes? Als ze van ijzer zijn en er is wat afgebroken zou ik de cilinder zeker demonteren en checken op schade. De kleine stukjes die afbreken kunnen ook tussen je lagers enz. gaan zitten. De kans op een vastloper heb je zeker.

Zijn de membraanplaatjes van carbon oid dan zou het theoretisch niet heel veel schade veroorzaken.
 
Zijn er stukjes van de membraanplaten afgebroken?
Welk materiaal zijn de membraanplaatjes? Als ze van ijzer zijn en er is wat afgebroken zou ik de cilinder zeker demonteren en checken op schade. De kleine stukjes die afbreken kunnen ook tussen je lagers enz. gaan zitten. De kans op een vastloper heb je zeker.

Zijn de membraanplaatjes van carbon oid dan zou het theoretisch niet heel veel schade veroorzaken.
Het gaat om ijzeren plaatjes. Er is een half plaatje afgebroken.
Moet nu het hele blok gespleten worden om het goed te kunnen checken op schade? Of is de cilinder demonteren genoeg?
 
cilinder sowieso demonteren en na kijken.
kan zijn dat hij met mazzel gewoon via de uitlaat naar buiten is gegaan.
als de cilinder eraf is goed doorblazen met een lucht spuit.
niet boven hangen en een bril dragen, je wil niet wat in je ogen krijgen.

je kan de krukas dan eens ronddraaien misschien dat je wat hoort of ziet.
wat olie er op nog wat draaien misschien dat er nog kleine deeltjes willen blijven plakken en zo kun je dat dan weghalen.
zie je al veel beschadigingen dan zou het misschien toch beter zijn of het blok te splitsen.

misschien dat je een kleine magneet er nog bij krijgt het kan altijd helpen maar omdat alles metaal is zal het wel niet makkelijk gaan
 
cilinder sowieso demonteren en na kijken.
kan zijn dat hij met mazzel gewoon via de uitlaat naar buiten is gegaan.
als de cilinder eraf is goed doorblazen met een lucht spuit.
niet boven hangen en een bril dragen, je wil niet wat in je ogen krijgen.

je kan de krukas dan eens ronddraaien misschien dat je wat hoort of ziet.
wat olie er op nog wat draaien misschien dat er nog kleine deeltjes willen blijven plakken en zo kun je dat dan weghalen.
zie je al veel beschadigingen dan zou het misschien toch beter zijn of het blok te splitsen.

misschien dat je een kleine magneet er nog bij krijgt het kan altijd helpen maar omdat alles metaal is zal het wel niet makkelijk gaan
Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!
 
Back
Top