membraam kleppen blijven breken

**firefox**

Well-Known Member
ik zit met een probleem. gister brak 1 van me kleppen voor de helft van me vl14. ik er nieuwe kleppen in gedaan en vandaag breekt weer 1 klep voor de helft :s wat kan dat zijn?

me setup:

86bb tuned
vl14 tuned(met ophoogplaat)
stage6 inlaat tuned
34mm koso tuned

en derest doet er niet toe.

alvast bedankt voor de reactie's:)
 
Advertisement - register to remove this

Wat regelmatig voorkomt is dat je voorontsteking niet goed staat en hij een soort van backfire geeft.

Wat ook kan is dat wanneer het membraan getuned is, de spijl eruit gehaald, en je de kleppen er niet goed recht opzet de kleppen ook breken.
Dit omdat ze te weinig raakvlak met het membraan hebben.
 
ontsteking staat goed. is op de bank afgesteld ;)
zal bij de volgende kleppen extra goed kijken of ze recht/goed zitten. want de spijlen liggen er idd uit.

bedankt
 
ja ik weet dat je gaat zeggen dat je hem alleen met een stroboscoop lamp kan afstellen (100 procent dan) maar ik had hem op 4mm gezet en op de testbank had hij hem iets vroeger gezet. weet niet hoeveel mm precies, maar het levende al 3pk meer op en 1.5 nm koppel. dus denk dat dat wel goed moet zitten.

gaat trouwens om een hpi
 
Een hpi gaat met 3,5 mm voorontsteking al vervroegen naar bijna 35 graden meen ik.
ik zet ze meestel op 4 graden, ga je meer voorontsteking geven dan KAN het gevaarlijk worden.
Vanzelf sprekend als je hem scherp afsteld dat je meer pk hebt natuurlijk.
Maar goed controleer eerst je membraan even of de kleppen er goed recht op zitten.
 
Back
Top