Meer trekkracht vivacity

Bramvd

New Member
Goedemiddag. Ik heb Peugeot vivacity staan die nu 60 op de teller loopt. Maar ik zou graag meer trekkracht willen. Uiteraard geen autowheelies maar ik wil graag leren oefenen met wheelies op die vivacity maar ik krijg hem simpelweg niet eens van de grond af. Mijn fosti grande retro trekt nog harder op. Wat kan ik veranderen om te zorgen dat de vivacity makkelijker van de grond komt. Ik weet namelijk dat de inlaat van de verticale blokken niet bepaalt goed zijn.
Mvg bram

setup:
Alles standaard
Post automatically merged:

Het gaat trouwens om een 2 takt

Last edited:
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Je kan niet meer doen dan beter afstellen.. Een sito plus uitlaat ontgrensd geeft je wel iets meer vermogen.. Maar verwacht ook geen grote wonderen.. Optimale afstelling is het belangrijkste.

bartj

HousePaus
Autowheelies trek je niet zomaar hoor en al helemaal niet met een vivacity, dus maak je daar geen zorgen om. Je zou een Sito+ kunnen monteren en een 17.5mm carb. Als dit niet genoeg is zou je eens kunnen kijken naar een laagtoerige gietijzeren 70cc. Is het trouwens een snorfiets want volgens mij had vivacity een extra kleine uitlaatpoort op de snorfietsen. Dan zou een bromfiets cilinder misschien al wel genoeg kunnen zijn om dikke wheelies te boeken door de buurt

Bramvd

New Member
Oké een andere uitlaat en beter afstellen. Ik weet niet of het een snorfiets is of een bromfiets ik heb hem gekocht zonder kenteken (niet gestolen) hoe kan ik dit zien? Ik weet dat de uitlaat flens bij brom anders gedraaid is dan bij snor. Een 17.5 carb? Welke sproeier moet ik ongeveer monteren? En volgensmij past het luchtfilter dan niet meer.

even kort samengevat:
Sitoplus kopen (wel even achter komen of ik een brom of snor heb)
17.5 carb kopen met sproeiers. (Ik heb nog dellorto 5mm sproeiers liggen 65 tot 112)

Zou dit genoeg zijn denken jullie? Ik zag een airsal cilinder staan: er staat dat ie met de originele kop gemonteerd kan worden klopt dit aangezien de originele kop waarschijnlijk 40mm is en deze cilinder 46mm: https://www.k-parts.nl/cilinder-airsal-eurokit-70-cc-peugeot-verticaal-luchtgekoeld.html.
ik weet dat airsal geen topmerk is maar ik ga de scooter toch niet dagelijks gebruiken alleen om een beetje op eigen terrein te rijden/ wheelie’s te doen.
Mvg bram

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Autowheelies trek je niet zomaar hoor en al helemaal niet met een vivacity, dus maak je daar geen zorgen om. Je zou een Sito+ kunnen monteren en een 17.5mm carb. Als dit niet genoeg is zou je eens kunnen kijken naar een laagtoerige gietijzeren 70cc. Is het trouwens een snorfiets want volgens mij had vivacity een extra kleine uitlaatpoort op de snorfietsen. Dan zou een bromfiets cilinder misschien al wel genoeg kunnen zijn om dikke wheelies te boeken door de buurt

17,5mm carb gaat vrijwel helemaal niks doen op dat blok helaas. Wel meer zuipen maar niet meer prestaties..
Post automatically merged:

Oké een andere uitlaat en beter afstellen. Ik weet niet of het een snorfiets is of een bromfiets ik heb hem gekocht zonder kenteken (niet gestolen) hoe kan ik dit zien? Ik weet dat de uitlaat flens bij brom anders gedraaid is dan bij snor. Een 17.5 carb? Welke sproeier moet ik ongeveer monteren? En volgensmij past het luchtfilter dan niet meer.

even kort samengevat:
Sitoplus kopen (wel even achter komen of ik een brom of snor heb)
17.5 carb kopen met sproeiers. (Ik heb nog dellorto 5mm sproeiers liggen 65 tot 112)

Zou dit genoeg zijn denken jullie? Ik zag een airsal cilinder staan: er staat dat ie met de originele kop gemonteerd kan worden klopt dit aangezien de originele kop waarschijnlijk 40mm is en deze cilinder 46mm: https://www.k-parts.nl/cilinder-airsal-eurokit-70-cc-peugeot-verticaal-luchtgekoeld.html.
ik weet dat airsal geen topmerk is maar ik ga de scooter toch niet dagelijks gebruiken alleen om een beetje op eigen terrein te rijden/ wheelie’s te doen.
Mvg bram

Maak er maar een foto van, kan het zo zien.

Een bromfiets zonder kenteken is wel vreemd anno 2021.. Of het ding heeft 20 jaar ergens in het stof in een verlaten schuur gestaan.

Dus dat je het ding al moet keuren is wel een vereiste. Of een frame met kenteken zoeken en de boel ombouwen. Maar dan kan het zijn dat het een snor op dit moment is en het eventueel een brom word.

Bramvd

New Member
Goedemorgen eurokit waar wil je dat ik precies foto’s van maak van de complete scooter of van de uitlaat flens of iets anders? We hebben de scooter van een vriend van mijn vader gekocht. Hij woont op een boerderij in dongen hier vlakbij. Hij had dat ding vroeger om mee van a naar b te gaan. De scooter is toen in de stal komen te staan voor weet ik veel hoeveel jaar net als al zijn ander spul. We hebben aan hem gevraagd of hij het kenteken wil zoeken maar hij ik ben bang dat hij die niet meer gaat vinden. Wat je zegt over een nieuw frame met kenteken wil ik best overwegen maar dan wil ik wel brom omdat ik wheelies op een snor niet bepaald veilig vind. Is het betrouwbaar om een frame op marktplaats te kopen?
maar zou die 70cc airsal helpen met sito plus standaard cilinderkop en standaard carburateur met een grotere sproeier.

Pedroby

Well-Known Member
Standaard uitlaat lekker laten zitten en de carb ook. Met alleen een simpele 70 gietijzer heb je al veel meer koppel en trek je met gemak wheelies (niet automatisch uiteraard, dan moet er heel wat meer gebeuren). Een Viva heeft een lichte voorkant. Heb het zelf ook zo, verder alles standaard en gewoon goed afstellen met de juiste sproeier.

Advertisement - register to remove this