Meer trek kracht

Bart1971

New Member
Hallo heb hier een peugeot speedfight 3 uit 2013 het is een 2tact lucht gekoeld nou zou ik wel willen dat hij wat sneller optrekt zou ik wat kunnen doen met een drukveer of trekveertjes en zo ja wat moet ik dan hebben er zitten nu 8 grams vario rollen voor de rest is hij helemaal orgineel en loopt rond de 52/53 zou ik ook nog wat moeten doen met de vario rollen kwa gewichten bedoel ik dan hoor graag van jullie wat tips
 
Advertisement - register to remove this

Hallo heb hier een peugeot speedfight 3 uit 2013 het is een 2tact lucht gekoeld nou zou ik wel willen dat hij wat sneller optrekt zou ik wat kunnen doen met een drukveer of trekveertjes en zo ja wat moet ik dan hebben er zitten nu 8 grams vario rollen voor de rest is hij helemaal orgineel en loopt rond de 52/53 zou ik ook nog wat moeten doen met de vario rollen kwa gewichten bedoel ik dan hoor graag van jullie wat tips
 
Je zou om te beginnen de uitlaat kunnen ontgrenzen (prop eruit) voor wat meer vermogen + sproeier vergroten.
Voor snelheidswinst:
Vario ontgrenzen, plaat eruit en paar gram lichtere rollen 6gr.
De extra trekkracht hierdoor zal niet heel spectaculair zijn, koppeling hierbij aanpassen is daarom vrij zinloos...
 
Vraag me af of er wel een prop in de uitlaat zit? Bij peugeot heb ik dit standaard nog nooit gezien. Wel zo`n loos buisje wat eraan de uitlaat zit.

Voor de rest valt er weinig meer eruit te halen met standaard onderdelen..

Belangrijkste is het onderhoud goed gedaan is en of dat alles perfect staat afgesteld.

@Bart1971 overigens wil je erop letten dat je niet 2 keer achter elkaar reageerd? Tweede post kon je ook wel even aanpassen met enige moeite.
 
Back
Top