meer olie @ voorvorkpoten

Denna

Soes Bolkont
Dag Mensen , hier ben ik weer met men achterlijke vragen 8P.

Ik was zo aan het denken : Als ik meer olie in de voorvorkpoten doe , gaat hij stugger worden met inveren . Aangezien mijn voorkap haast op de band staat moet ie wel stugger worden , gaat dit lukken met extra olie in de poten? . Welke nadelen zijn er aan extra olie in de voorvork verbonden , buiten dat ie zwaarder word?

Grtz

Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Je kan het proberen met olie, maar wat je ook kan doen ( zou ik eerder doen ) een extra busje in je voorvork doen, dus als je hem aan de bovenkant openmaakt, dan tussen de veer en het busje wat er al in zit een extra busje doen.
Hierdoor gaat ie ook stugger veren...hoe groter het busje hoe stugger uiteraard..

correct me if i'm wrong... ( heb t allemaal uit elkaar gehaald maar niet geprobeerd ) het is miss een oplossing, want als er te veel olie inzit kunnen indd je keerringen eruit schieten :p
 
Hmmz , eruit schietende keeringen als je net terug komt van een wheelie of als je afremt is natuurlijk niet de bedoeling . Het schijnt te zijn dat de klepjes die je eraf moet halen om olie bij te vullen of eraf te laten ook al moeilijk zijn om in te drukken , dus een busje ertussen maakt et allemaal nog moeilijker mits je ze ooit weer eens uitelkaar wil halen . Ik denk dat ik wel voor de olie ga , en dus gewoon heavy olie erin en dan ipv 125 ml oid gewoon 175 / 200 ml .

Die keerringen komen me vanzelf wel tegenmoet 8P.
 
Ik zou als ik jou was, eerst gewoon er dan dikker olie ingooien, maar wel net zoveel ml als er std inmoet, je kan er altijd nog meer ingooien als het niet stug genoeg is. Knallen je keerringen er vast niet uit als je er zoveel olie ingooit als dat erin hoord.
 
ik moet nu ook mijn vork bijvulle omdat ik men keering heb vervangen, alleen iedereen zegt wel leuk kijk in je onderhoudsboekje, ik heb et 20 keer doorgelezen en ook mijn pa late neuze, dr staat alleen welke olie ze aanbevelen en als je zelf wil mengen dat je ...% van die en ...% van die olie moet mengen van het TOTALE VOLUME... maar hoeveel dat totale volume is, staat nergens vermeld...

iemand een zinnig antwoord hoeveel ml er in een SR poot moet? of waar ik die info wel kan vinden?

mv gr, sebastiaan
 
tussen de 70 en 100 ml, hangt ook af van de dikte olie, gebruik je dikkere olie dan hoeft er ook minder in. dat moet voldoende zijn al meerdere vorkjes zo inelkaar gedrukt en nooit problemen mee gehad....
 
Back
Top